Nationale MotoRijDag op 14 juni 2002

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Gelezen op nationale motorrai.nl

Nationale MotoRijDag op 14 juni 2002
Op vrijdag 14 juni 2002 vindt De Nationale MotoRijDag plaats. Het is voor de tweede keer dat deze dag in Nederland wordt georganiseerd. Het idee is om zoveel mogelijk mensen op de motor te krijgen.

In eerste instantie wordt gedacht aan het woon-werkverkeer. De Verenigde Staten en Engeland kennen al langer de “Ride to Work day”. In die landen is de dag een steeds groter succes. De Nationale MotoRijDag valt ook op dezelfde dag als de Ride to Work day.
Het doel is vooral dat de motorfiets op 14 juni op een positieve manier in de schijnwerpers staat. En iedereen die deelneemt zal ervaren dat de motorfiets een aangenaam en praktisch alternatief is voor woon-werkverkeer.


Was vorig jaar geen groot succes op het motor-forum (http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=281)
 
Dit jaar ben je er mooi op tijd bij, dus geen excuses meer. Ik ga zelf iedere dag met de brommer, bij mij is het iedere dag dus motorrijdag!! :P :P
 
Vrijdag is toch al fietsdag? Dat zie ik tenminste wel eens in die postbus 51 spotjes.
Moet ik nu de fiets achterop de motor nemen ofzo.

Ik ben trouwens vrij die dag, dus ik ga zowiezo niet met de motor naar mijn werk
 
Je vraagt je af waarom mensen er toe moeten worden aangespoord om op hun motor te moeten stappen. Diegenen die toch altijd al rijden, zullen dat de 14e juni vanzelfsprekend op de motor stappen. Diegenen die niet kunnen (vanwege bepaalde werkzaamheden) of gewoonweg niet 'het motorgevoel' hebben, zullen het laten.

Beetje onzinnig dus.


CAT (die vrijdag dus 'gewoon' met de motor gaat zoals altijd)
 
Beetje onzinnig dus.


Vind ik niet hemaal waar.
Ik rij iedere dag vanuit Den Haag naar Utrecht, met de leasebak. Ik zou ERG GRAAG iedere dag op de motor komen, maar voor de kosten die ik dan maak, moet ik zelf opdraaien... (oh had ik maar een leasefiets....)

Zo'n motordag kan mensen aan het denken zetten (politici :? (denken die uberhaubt?), werkgevers, andere weggebruikers) om het motorrijden te stimuleren.... ( of ben ik nu naief?)

Het zal allemaal wel geen reet uitmaken, maar wie weet...
 
Vind ik niet hemaal waar.
Ik rij iedere dag vanuit Den Haag naar Utrecht, met de leasebak. Ik zou ERG GRAAG iedere dag op de motor komen, maar voor de kosten die ik dan maak, moet ik zelf opdraaien... (oh had ik maar een leasefiets....)

Zo'n motordag kan mensen aan het denken zetten (politici :? (denken die uberhaubt?), werkgevers, andere weggebruikers) om het motorrijden te stimuleren.... ( of ben ik nu naief?)

Het zal allemaal wel geen reet uitmaken, maar wie weet...

Ik rijd iedere dag van achterhoek naar Den Haag met leasebak. Heb ik het verdorie voor elkaar dat ik nu mijn leasepas mag gaan gebruiken om mijn motor vol te gooien is m'n motor kapot :( (http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/6909) Ik ga dus niet rijden vrijdag :(
 
Ik ga elke dag op de motor naar m'n werk, dus ik zie niet in waarom dat vrijdag ook niet het geval zou zijn... ;)

Ik ook. Woon 10 min. fietsen van het werk maar ben altijd min. 20 onderweg met de motor :?

We kunnen ook voor de dagelijkse rijders op 14-6 een nationale niet-motorrij-dag plannen.
Dan hou je evenveel motorrijders in het verkeer en zijn de dagelijkse rijders vervangen door de 'opstappers', geeft een goed beeld :P .
 
Vanavond naar den bosch met de motor, morgen iets verder rijden en dan 's avonds weer terug naar huis. Dus ook ik zal aanwezig zijn. :) Heb nu eindelijk ook een regencombi dus dat mag de pret niet drukken.
 
Ik rijd iedere dag van achterhoek naar Den Haag met leasebak. Heb ik het verdorie voor elkaar dat ik nu mijn leasepas mag gaan gebruiken om mijn motor vol te gooien is m'n motor kapot :( (http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/6909) Ik ga dus niet rijden vrijdag :(

Welkom bij de club van de Electronicly Fucked Up Ducatis (EFUD voor de vrienden)
 
dan moet je meer ballen bij de baas tonen en een lease motor nemen....
Weet je wel hoe duur dat is ? Vergeleken met een leaseauto ben je veel ongunstiger uit (zelfs als ik het belastingvoordeel er even bij reken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan