Natte motorhandschoenen

ThijmenB

Die hard MF'er
25 mrt 2019
380
164
Almere
Ik heb laatst in de heftige regen rondgereden en toen zijn mijn 'waterdichte' handschoenen zeiknat geworden. Inmiddels zijn we al bijna een week verder volgens mij en de handschoenen zijn nog steeds nat bij de vingers. Zodra je het aangeraakt hebt, heb je enorm stinkende vingers. Hoe kan ik zorgen dat die dingen eindelijk droog worden? Waren dikke winterhandschoenen dus zuigen ook flink wat water op.
 
Ik heb nieuwe handschoenen gekocht. Diendingen zijn niet te redden.
Ik heb alles al getest, van boorzuurschilfers tot het in het vriesvak te leggen. Niets werkt behalve je handschoenen wegsmijten en nieuwe kopen. Daarom dat ik nooit van m'n leven handschoenen duurder dan 60 euro ga kopen.
 
Volproppen met keukenrol ( maar zo dat je vingers "open" blijven staan ) en neerleggen.
Bij voorkeur in de wind.. * bla bla bla *

Oh geen wc papier gebruiken trouwens.. dat spul is niet taai genoeg tenzij je schuurpapier gebruikt om je reet af te vegen.
Dan trek je het kapot / krijg je zo'n papier mache zooi in je handschoenen.

Voor stinkende vingers zijn er diverse producten in de handel, gewoon even naar de intiem verzorging in de drogist vragen.
( als dat niet helpt, bezoekje aan de huisarts )
 
Krantenpapier werkt nog beter. Luchtig propje van maken en idd niet in de vingers drukken, alleen in de handpalm. Af en toe vervangen als het een beetje vochtig wordt. En nog goedkoper dan keukenrol ook. Krantenpapier komen ze gewoon bij je thuis brengen in de vorm van reclame en lokaal suffertje!
Gaat ook prima met vochtige laarzen en schoenen.
 
Misschien even wassen om dat stank eruit te krijgen. En voortaan je handschoenen ophangen ipv neerleggen. Ik heb een omhoog staand haakje waar ik de handschoen opschuif, dus met de opening naar beneden. Dan drogen ze wel.
 
Ik legde ze wel eens in de magnetron. Dat werkte als je het met beleid (halve minuut en dan weer laten afkoelen) doet. Toen ik het langer deed kwamen er hele gekke handschoenen uit, die ik toen maar heb weggegooid. Op eigen risico dus.
 
Dit spul of iets soortgelijks spuit ik met enige regelmaat in mijn laarzen. Vorig jaar zijn mijn motorlaarzen van binnen nat geworden tijdens een regenbui (leren broek in de laarzen en de bui kwam zo plotseling dat stoppen voor een regenbroek geen zin meer had). Die laarzen roken vervolgens alsof er Franse kaas in zat. Thuisgekomen dit spul er in gespoten en de hele Franse kaasgeur was direct verdwenen. Dat het zo goed zou werken had ik niet verwacht.

Hoewel zelf niet geprobeerd, denk ik dat het ook prima werkt om die stank uit je handschoenen te verwijderen. Uiteindelijk zijn het gewoon schimmels en die worden door die spray gedood.

1405734
 
Dit spul of iets soortgelijks spuit ik met enige regelmaat in mijn laarzen. Vorig jaar zijn mijn motorlaarzen van binnen nat geworden tijdens een regenbui (leren broek in de laarzen en de bui kwam zo plotseling dat stoppen voor een regenbroek geen zin meer had). Die laarzen roken vervolgens alsof er Franse kaas in zat. Thuisgekomen dit spul er in gespoten en de hele Franse kaasgeur was direct verdwenen. Dat het zo goed zou werken had ik niet verwacht.

Hoewel zelf niet geprobeerd, denk ik dat het ook prima werkt om die stank uit je handschoenen te verwijderen. Uiteindelijk zijn het gewoon schimmels en die worden door die spray gedood.

Bekijk bijlage 1405734
Er zij vele verschillende soorten Franse kazen.
 
Ik heb, toen mijn wasmachine lang geleden zodanig begon te ruften dat 'vers gewassen' rook als 'rijkelijk bestorven', wel eens uitgezocht dat die hardnekkige luchten te danken waren aan een enzymengroei. En dat dit door toevoegen van soda aan je waswater tegen te gaan was. Dat werkte in elk geval.
 
Gemalen verse koffie in je laars/handschoen gooien
En dan als je schoonmoeder komt koffie zetten
Optimaal gebruik van dure koffie :+
 
Soort kopi luwak koffie maar dan van zweetpoten / klauwen.

Ik zie hier een totale markt in voor de hipsters , dáár gaat je baardje pas van groeien.
Koffie doordrenkt met mijn zweetpoot lucht.

Die lucht krijgt zelfs Conor McGregor aan het aftikken en huilend smekend om genade


Ok, hebben we hier nog een paarse broek ?
Heb de zweetpoten, de lidl wel een paar cheapo-bonen.. nu nog even een markt duidelijk maken dat dit je-van-het is.
 
Ik heb, toen mijn wasmachine lang geleden zodanig begon te ruften dat 'vers gewassen' rook als 'rijkelijk bestorven', wel eens uitgezocht dat die hardnekkige luchten te danken waren aan een enzymengroei. En dat dit door toevoegen van soda aan je waswater tegen te gaan was. Dat werkte in elk geval.
Google eens op vetluis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan