Nauwelijks power zo plots na een ritje.....BSA C11

Z900

MF veteraan
24 nov 2004
1.000
18
Elburg
vanmiddag ff gereden met de BSA C11 (1952).

- 1 keer trappen en lopen...14km gereden, alles ok...
- Pauze van 15min, wou weer op weg -> lastig starten (heeft ie wel vaker last van met warme motor, maar wel wat minder erg als nu)
- Alles weer OK, maar na enkele seconden plots de power weg (0:48 in filmpje)
- Dit bleef gedurende minuten zo.
- Plots de power weer terug en gedurende een kilometer of 8 geen enkel probleem meer gehad.

Pas gedaan: carb ultrasoon gereinigd en nieuwe gasschuif.

Wat is hier loos? :?

FILMPJE !

 
Laatst bewerkt:
Naar t nu lijkt zou t best eens een -vapor lock- kunnen zijn......evt. te verhelpen door de afstand carburateur-cilinder groter te maken/isoleren.
 
Ik zou denken vuiltje in de bougie,of in de sproeier of benzinekraan.
Vapor-lock lijkt mij onwaarschijnlijk,kijk was het nu een snikhete zomerdag en je had een paar uur gereden dan kan de boel wel lekker oververhit raken maar na 14 km en met de temperatuur van gister(graad of 16?)zal dat niet zo snel gebeuren lijkt mij.
Heb mijn Enfield ook wel flink heet gestookt maar na een pauze is het altijd weer in 1 trap starten. :)
 
Iemand van de BSA owners club Nederland kwam vrij resoluut met deze stelling.

en alles in ogenschouw genomen heb ik er goed vertrouwen in dat dat t was.
Vuiltje zou ook nog kunnen.........

Spacer ga ik bestellen en dan zien we t wel.

Vapor lock heeft met veel factoren te maken...google maar eens.....
 
kan je gemakkelijk het vlotterbakje eronderuit krijgen?
Je kunt er eens in kijken of je daarin sporen van water tegen komt, zoals Bolski al zei.

t is een aparte vlotterkamer...naast de t carburateurshuis.... AMAL 274 :Y

22daf1647e9aaff7c8ede538780749e8.jpg
 
Laatst bewerkt:
en toch maakt een minuscuul druppeltje water de grootste kans, denk ik.
en even controleren kan al helemaal geen kwaad.
daar waar je vlotterkamer onder de carburateur gekoppeld is zit de hoofdsproeier.
Als vanuit de vlotterkamer een drupje water tegen de sproeier komt kan er geen brandstof meer doorheen
en krijg je dezelfde symptomen.
na even stilstaan en rommelen komt dat drupje los van de sproeier en lijkt het weer als er niks gebeurt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan