Naven KTM 520

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.824
524
Aangezien ik me nieuwe KTM 520 heb, wil ik naven voor een 520 voor de originele velgen die ik heb.
De originele naven zijn door de vorige eigenaar gebruikt voor de SM velgen.
En het lijkt me wel leuk om er eens mee off road te gaan rijden.

Als iemand wat weet???

Er staan wel naven te koop op marktplaats, en volgens de verkoper passen die altijd, met verschillende lagers passen ze op elke as, maar ik hoorde dat de hoek waaronder de gaten zitten in de naven niet altijd hetzelfde zijn.
Dat als je velgen besteld de gaten ook pas geboord worden als ze weten welke naven erop komen, zodat ze weten onder welke hoek de gaten in de velg meten komen, spaken kunnen anders krom gaan staan.

false or true????
 
Dat als je velgen besteld de gaten ook pas geboord worden als ze weten welke naven erop komen, zodat ze weten onder welke hoek de gaten in de velg meten komen, spaken kunnen anders krom gaan staan.

false or true????

Dus de gaten in de velgen worden pas geboord als ze weten in welke machine ze komen?

Daar geloof ik helemaal niets van. Als je velgen online bestelt, dan vragen ze alleen welke maat je wilt, niet wat voor motor je hebt.
 
De velgen die bij haan binnen komen zijn niet geboord
ik heb mijn sm voorwiel gekruist laten spaken, dat houd in dat de linker spaak in het rechter gat van de velg komt en andersom. op die manier heb je meer ruimte voor de remklauw. dit gaat dus alleen als de velg nog niet geboord is want anders loopt inderdaad het gat de verkeerde kant op schuin.
Ik geloof niet dat dit met crosswielen ook gebeurt en denk niet dat ze de gaten anders boren omdat de spaken bij de naaf verder uit elkaar staan of zo.
Bel anders haan wheels hierover, die zal het wel weten.
 
Ga Haan Wheels maar eens bellen van de week, als v.d.v. het zelfs niet weet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan