Navigatie ap om een andere persoon te volgen (dynamisch)

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Ik vroeg me vandaag af of er een mobiele telefoon ap bestaat waarin je iemand kunt volgen, maar dan dynamisch. Er zijn aps (what's ap, Google, Strava ook denk ik ) waarin iemand zijn locatie kan delen, live of statisch. Ik zou dus die dynamische locatie willen gebruiken in, zeg, Google maps op mijn telefoon zodat je die persoon kunt volgen. Waarbij Google maps de route dus aanpast naargelang de andere persoon zijn route voort zet.

In een groep rijden op onbekend terrein (met de motor of zelfs wandelen voor mij part) zou je kunnen wensen dat je de voorste persoon kunt volgen, zonder deze altijd maar in het zicht te hebben of via verbale communicatie te werken.
Bestaat zo iets?

Life360 kan het niet, voeg dit maar vast toe, was de eerste suggestie hier direct onder.
 
Laatst bewerkt:
Je raad het nooit! Ik heb die ap al!
Ik ga nu puzzelen hoe ik naar iemand toe kan laten navigeren. Want dat is de vraag. Gewoon even kijken waar iemand uithangt is niet wat ik nodig heb.
 
Kun je me misschien helpen @Willem , je lijkt de AP (beter) te kennen(dan dat ik hem ken).
Ik geloof niet dat er een volgmodus op de applicatie zit, wel zoals bij whatsapp de ‘navigeer naar’ bijvoorbeeld dus niet een mogelijkheid iemand letterlijk met aanwijzingen achterna te zitten. Zodra je de persoon aanklikt kun je “Get directions“ aantikken en dan kun je kiezen voor Google kaarten of bij mij dan, Apple kaarten. Maar dat is niet dynamisch als je het mij vraagt.
Maar ik zou zeggen, probeer het een volgende keer als iemand onderweg is, naar z’n werk, hoeft hij of zij niks van te weten. En daarom denk ik ook dat het niet dynamisch is. Maar kan me vergissen.
 
Ok, Goed verhaal. Je kan met life360 niet doen wat ik zou willen. Da's duidelijk (net zelf ook getest).
 
Ik heb de startpost nu wel goed gelezen, reactie aangepast, was al genoemd
 
Het zou mooi zijn als het niet voor iOS of Android is... Maar breder, hoe vaak heeft iedereen in een vriendenkring nu allemaal alleen de ene of alleen de andere optie?
 
Laatst bewerkt:
Met whatsapp kan je dat.

Nieuwe WhatsApp-functie: live je locatie delen | RTL Nieuws
 
Laatst bewerkt:
Wat TS wil is een navigatieapp waarbij de bestemming niet vast maar dynamisch is. De route moet dus continu opnieuw berekend worden omdat de bestemming zich verplaatst. Whatsapp kan alleen de locatie delen, maar geen route berekenen. Hetzelfde geldt voor Life360 en voor vergelijkbare apps.
De Follow-app die genoemd werd was wel precies hetgeen de TS zoekt, en was beschikbaar voor zowel iOS als Android. Helaas "was", want nu is ie niet meer te vinden...
Alternatieven heb ik ook niet kunnen ontdekken. Blijkbaar is er niet genoeg vraag naar dat soort apps.
 
Onze overheid is ook op zoek naar een soortgelijke app.....misschien daar eens een balletje opgooien...
 
Wat TS wil is een navigatieapp waarbij de bestemming niet vast maar dynamisch is. De route moet dus continu opnieuw berekend worden omdat de bestemming zich verplaatst. Whatsapp kan alleen de locatie delen, maar geen route berekenen. Hetzelfde geldt voor Life360 en voor vergelijkbare apps.
De Follow-app die genoemd werd was wel precies hetgeen de TS zoekt, en was beschikbaar voor zowel iOS als Android. Helaas "was", want nu is ie niet meer te vinden...
Alternatieven heb ik ook niet kunnen ontdekken. Blijkbaar is er niet genoeg vraag naar dat soort apps.
Dank je. Was al bang dat ik het niet goed had uitgelegd. O-)

Eigenlijk is het wat de life360 AP doet, maar dan een refresh elke x-tijd. (Seconde? Minuutje?) En die nieuwe eindbestemming wordt dan het nieuwe doel voor (bijvoorbeeld) maps.

Ik denk dat het ook niet perse een stand alone app moet zijn, maar zie juist mogelijkheden binnen een bestaande. Die kunnen het dan als upgrade of premium pakketje verkopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan