Navigatie app op smartphone

Een afgeleide uit de openstreetmap database, moet onder ODbL licentie verstrekt worden.

Dit houd in als iemand mij een product aan bied, een kaart tegen een prijs, dat kan ik zelf gebruiken, tegelijkertijd kopiëren, gratis op internet neerzetten, maar ik mag ook die kaart kopiëren en verder door verkopen.

Je kan dus die kaarten onderling uitwisselen.
Uit je osmand folder halen en verder geven.

Zo worden er ook kaarten aangeboden, die in osmand passen, je bent dus niet beperkt tot 10 kaarten bij de vrije osmand versie.

Dan handmatig de kaarten op de goede plek zetten.

Zonder schuldgevoel. ODbL licentie


De data in de osmand kaart is in Nederland behoorlijk gegroeid, het is een vector kaart, bij het rijden verschuift de kaart, en wordt alles opnieuw ingetekend, elke keer weer, in stadgebied is dit heel veel data (gebouwen adresnummers), naar gelang je smartphone verwerkings snelheid kan de kaart wel eens hikken.

was zowel bij de oude en nieuwe osmand versie.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het eerst gereden met OsmAnd+

In één woord wauw!
Een GPX track navigeert veel fijner dan op onze zumo 390. Hij herberekend elke keer netjes naar het dichtstbijzijnde punt op de track. Het enigste wat de zumo nog voor heeft op osmand is de mogelijkheid om van a naar b te navigeren via een bochtige route.

Maar dan is er het prijsverschil. Een hoesje voor mijn telefoon voor op de motor is €50,- en OsmAnd+ € 7,19. € 379,- vs € 57,19 (er vanuit gaande dat iedereen tegenwoordig een smartphone heeft). Voor dat verschil in prijs is OsmAnd de duidelijke winnaar.
 
Ik heb nog een Ulimate addon hoes met stuurbevestiging voor een Samsung S3 liggen.
Iemand interesse?
 
Gisteren voor het eerst gereden met OsmAnd+

In één woord wauw!
Een GPX track navigeert veel fijner dan op onze zumo 390. Hij herberekend elke keer netjes naar het dichtstbijzijnde punt op de track. Het enigste wat de zumo nog voor heeft op osmand is de mogelijkheid om van a naar b te navigeren via een bochtige route.

Maar dan is er het prijsverschil. Een hoesje voor mijn telefoon voor op de motor is €50,- en OsmAnd+ € 7,19. € 379,- vs € 57,19 (er vanuit gaande dat iedereen tegenwoordig een smartphone heeft). Voor dat verschil in prijs is OsmAnd de duidelijke winnaar.

Na aanleiding van deze post OsmAnd ook maar eens gedownload, helaas blijkt er geen navigatie functie op te zitten voor de iPhone? Kan dus wel routes downloaden en met de app openen, maar vervolgens er niet naartoe rijden en deze volgen? Of het ligt aan mij, misschien nog even prutsen
 
Na aanleiding van deze post OsmAnd ook maar eens gedownload, helaas blijkt er geen navigatie functie op te zitten voor de iPhone? Kan dus wel routes downloaden en met de app openen, maar vervolgens er niet naartoe rijden en deze volgen? Of het ligt aan mij, misschien nog even prutsen

Wellicht kun je Android installeren op je iPhone. Beschikt deze eindelijk eens over een fatsoenlijk besturingssysteem. :+
 
Hallo iedereen ik heb me de laatste tijd laten informen op het mf forum maar ook op andere plaatsen en ben nu voor mezelf maar ook voor jullie onderzoek aant doen naar navigatie apps. Ik heb wel al enkele ideëen die ik graag met jullie deel, maar ik wil gewoon graag weten wat is voor iedereen belangrijk en wat totaal niet. Of wat mag de navigatie niet doen. Kom maar op iedereen ik hoop op zoveel mogelijk reacties zodat ik eindelijk voor iedereen is uit kan gaan zoeken wat nu echt de ultieme app gaat worden.

Ik ben er vollop mee bezig dus ik zal zelf alvast een duwtje in de geode richting geven.

Voor mij is het belangrijk dat
- GPX files kan importeren
- Offline navigatie dus zonder dataverbruik
- Het liefste zo min mogelijk geld kost(liefste niks)

Voor mij is niet belangrijk dat
- de navigatie zegt hoe snel ik mag dat kan ik zelf ook wel bepalen
- of er files staan (ik rij alleen maar recreatief dus toch bijna geen snelweg)

Kom maar op iedereen geef je input en laat je verassen. overigens ben ik ook benieuwd naar leuke ervaringen van andere apps en graag hoor ik waarom dit jullie favoriete app is.
 
Mapfactor Navigator op de Samsung Xcover.
Mapfactor kun je gratis gebruiken met de gratis kaarten van OSM. De rode lijntjes van geimporteerde gpx bestanden kun je volgen in Navigator. Navigator heeft geen dataverbinding nodig.
Met Kurviger Motoplaner de routes maken op de pc. Export naar gpx optie route met veel punten.

De gpx bestanden maak ik op twee manieren. Door bestaande rondrit routes te gebruiken als template en ze aan elkaar te knopen tot een mooie route die je ergens brengt of met ViaMichelin: routes, kaarten, verkeersinformatie, hotelreserveringen de groene weggetjes opzoeken,
http://www.road-concept.eu/uebersicht-msd voor de leuke ritjes in Duitsland,
14895 Motorcycle Rides and Motorcycle Roads voor de leuke routes internationaal.

Samsung Xcover zit in een hoes: Interphone SM43
Nadeel van de Interphone: de weerspiegeling is erg sterk. Nog op zoek naar een no glare folie. 3m heeft wel wat, maar ik zoek nog ervaringen van anderen.

In het begin wat gedoe met Mapfactor Navigator op de Xcover. Door het instellen van de locatie op alleen gps en het uitzetten van de wifi zijn de problemen opgelost. Na de installatie van de laatste android versie lijken de problemen helemaal opgelost.

Met twee powerpacks kan ik meer dan 9 uur rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren NAVMII .
Gratis app en alle kaarten zijn gratis te downloaden dus geen Internet verbinding nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan