Navigatie app

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Hoi,

Ik ben op zoek naar een navi app. Waarin ik zelf routes kan maken en deze opslaan. Dus van te voren punt voor punt invoeren. De bedoeling is dat hij daarna niet, zoals maps, zelf aanpassingen in de route gaat maken.
 
Osmand zal daarvoor geschikt kunnen zijn. Je zult er wel even mee om moeten leren gaan. Deze gebruik ik meestal voor de offroad routes.

Simpeler is TomTom Go en de bijbehorende online pagina (mydrive), maar die zal de route wel aanpassen als de weg afgesloten is. Normaal gesproken zou dat niet zo'n punt moeten zijn, maar als je zelfs dat niet wilt kun je die beter laten gaan. Deze kun je overigens gratis een maandje uitproberen. Deze gebruik ik meestal voor de normale routes.
 
Ben erg gecharmeerd van Scenic, maar tot nu toe alleen voor de iPhone.
Gratis te proberen (beperkt aantal kaarten)
Prima intergratie met Kurviger ...
 
Ik heb inmiddels geo track gedownload. Hiermee kan ik routes 'opnemen'. Dit werkt perfect. Ik kan de routes opslaan in diverse formats, waaronder GPX. Nu zoek ik een navigatie app om deze routes mee te importeren.
 
Oops, ik typte dit bericht als reactie op een ander artikel. Maar misschien is het toch relevant ;)

--
Ik heb op mijn drz een waterdichte telefoon (Blackview/Ali) die ik heb gekoppeld aan knopjes op mijn stuur. Qua app gebruik ik toch uiteindelijk veel Osmand. (en Kurviger voor lekkere asfaltbochten).

Minpunt van zo'n traditionele navigatie unit is dat de software wat verouderd is, en weinig uitbreidbaarheid kent. Dat heb je met de verschillende apps op android toch minder.

En de knoppies op je stuur zijn echt heel fijn. Als je handig bent met een soldeerbout en 3d printer kun je dit zelf maken. Ik heb wat dingen hier neergezet: Navigation Setup – JaxeADV

 
Ben erg gecharmeerd van Scenic, maar tot nu toe alleen voor de iPhone.
Gratis te proberen (beperkt aantal kaarten)
Prima intergratie met Kurviger ...
Heb net de premium versie van Scenic genomen...een adres invoeren en dan kiezen voor "extra bochtig" is echt een leuke optie!
 
Ik heb inmiddels geo track gedownload. Hiermee kan ik routes 'opnemen'. Dit werkt perfect. Ik kan de routes opslaan in diverse formats, waaronder GPX. Nu zoek ik een navigatie app om deze routes mee te importeren.
Ik heb dit van t weekend gedaan met Komoot...dat is origineel een wandel/ fiets app, maar die leest gewoon GPX bestanden in (en past ze niet aan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan