Navigatie gebouwd op mijn XV750SE

Marlboro man

Die hard MF'er
14 jun 2004
808
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Ik heb mijn pocket PC met mijn Tom Tom navigatie op mijn Yamaha gebouwd.

Hier de foto's

Foto=AY6FSM8S


Foto=BSJTMZCQ


Nu een oortje in en rijden maar...

Als jullie vragen hebben stel ze.

Groetjes

Fred *D
 
Waarom een pocket PC nemen als je er een kant en klare Garmin of HenkHenk er op kan zetten :?
Bovendien zit je pocket gevaarte niet op je bike maar in de tas :P

Evengoed, als jij maar tevreden bent ;)
 
Mooi gedaan hoor.

Ben sinds kort ook in het bezit van een dergelijk apparaat. Denk er ook aan om het ding te gaan gebruiken op de motor op een gelijke manier als jij hebt gedaan.
Hoe heb je het gedaan met de voeding, een 'autoaansteker' zie ik. Beetje te doen? Wat als je 'm niet gebruikt? Wordt er een soort van afsluitdop meegeleverd?

Waar is zoiets los te koop?
 
Dat in de auto plaatsen kan met HenkHenk en Garmin ook, maar ik val voor het financiele verschil. Zal ongetwijfeld aanzienlijk zijn ;)

Als je nu nog een waterdichte anti-shock box vind voor je pocket pc, kan je hem ook nog normaal aan je stuur bevestigen, zodat hij beter in het zich zit en je de ogen niet steeds naar beneden hoeft te slaan :)
 
nog ff en we kunnen ook msn'en op de motor, nee, geef mij maar lekker het ouderwetse van lekker zoeken, dat heeft wel zijn charmes :W
 
Dat in de auto plaatsen kan met HenkHenk en Garmin ook, maar ik val voor het financiele verschil. Zal ongetwijfeld aanzienlijk zijn ;)

Als je nu nog een waterdichte anti-shock box vind voor je pocket pc, kan je hem ook nog normaal aan je stuur bevestigen, zodat hij beter in het zich zit en je de ogen niet steeds naar beneden hoeft te slaan :)

Als je de kosten voor een Pocket PC + Navigatiesoftware + GPS muis + Ram-mount + otterbox bij elkaar optelt, denk ik dat je toch liever voor een Garmin Quest 1 (bijvoorbeeld) gaat ;) Vergissen een hoop mensen zich in, in de aanschafkosten van Pocket PC + navigatie. Bovendien blijft het omslachtig (en soms nagenoeg onmogelijk) om er routes mee te kunnen rijden :)

Maar goed, ieder z'n meug ;)
 
Lijkt mij een prima oplossing, alleen vraag ik me af of je wat ziet vanwege weerkaatsing van zonlicht. Ik heb deze setup (zonder sigarettenaansteker) ook wel eens getest. Ik heb toen een houdertje gemaakt om hem schuin in mijn tanktas te zetten (over de breedte) om minder last van zonlicht te hebben en de boel beter te kunnen aflezen.

Ik heb zelf ook een tomtom/pocketpc + bluetooth gps.

De gps stop ik in mijn jas in een vakje aan de buitenkant.
De pocketpc gaat ook gewoon in een vakkje.

Ik heb in-ear oordoppen die ik op mijn ppc aansluit.

Ik rij dus puur op audio aanwijzingen. Tot mijn verbazing werkt dat echt uitstekend en als ik eerlijk ben mis ik dat schermpje niet zo.
 

Heej dat is ook handig, het aankomende verkeerslicht ook weergegeven op het stuur. Of is het toch wat anders?

Op zich goede oplossing voor de pda. Inderdaad de aanschafkosten van pda, navigatie (legaal dan he) en houder zal niet goedkoper zijn dan een garmin systeem die geschikt is voor de motor. Enig voordeel kan zijn dat je de pda al hebt. Ik heb ook 2 van die dingen met TomTom er op. Dus om nu nog een systeem te kopen voor de motor. Bovendien in de auto kan ik niet zonder, maar op de motor laat ik ze thuis. Ik zie wel waar ik terecht kom met :]
 
Ik heb mijn pocket PC met mijn Tom Tom navigatie op mijn Yamaha gebouwd.

Hier de foto's

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Nu een oortje in en rijden maar...

Als jullie vragen hebben stel ze.

Groetjes

Fred *D


Heb je er geen last van dat de PDA naar achteren schuift in het kaartenvak van je tanktas?

Ik heb dat zelf opgelost met klitteband dat zelfklevend is. Probleem bij mij is echter dat de PDA / MDA behoorlijk warm wordt tijdens het navigeren in de volle zon. Door de warmte wordt het plakspul op het klitteband zacht / vloeibaarder waardoor het vermindert plakt. Ik moet dus voorzichtig zijn met het loshalen van de PDA.

Wordt de PDA niet ontzettend heet tijdens het rijden (zon op tanktas plus CPU PDA die redelijk belast wordt tijdens het navigeren)?

Heb je geen last van de regen met die sigarettenaansteker zo open en bloot?

Zelf ben ik ook bezig geweest hiermee, ik heb een HP ipaq HW6515, een MDA met GPS ingebouwd. Lekker klein en kan dus ook gemakkelijk in m'n tanktas. Ik heb een Optimate acculader met bijbehorend stekkertje op de accu om de accu gemakkelijk aan te kunnen sluiten op de Optimate. Dit stekkertje hangt normaal gesproken in de wielkas van mijn achterwiel.

Nu is het een kleine moeite om dit stekkertje onder mijn zadel te trekken. Bij een elektronica zaak heb ik een extra set stekkertjes gehaald en een verlengsnoer gemaakt met zo'n Optimate stekkertje aan de ene kant en een sigarettenaansteker (vrouwtje) aan de andere kant. Alles zit dus netjes onder mijn zadel, lekker waterdicht.

Succes met navigeren. Kijk voor leuke routes eens op www.gpstracks.nl, echt heel gemakkelijk voor op vakanties.
 
Heb je er geen last van dat de PDA naar achteren schuift in het kaartenvak van je tanktas?

Ik heb dat zelf opgelost met klitteband dat zelfklevend is. Probleem bij mij is echter dat de PDA / MDA behoorlijk warm wordt tijdens het navigeren in de volle zon. Door de warmte wordt het plakspul op het klitteband zacht / vloeibaarder waardoor het vermindert plakt. Ik moet dus voorzichtig zijn met het loshalen van de PDA.

Wordt de PDA niet ontzettend heet tijdens het rijden (zon op tanktas plus CPU PDA die redelijk belast wordt tijdens het navigeren)?

Heb je geen last van de regen met die sigarettenaansteker zo open en bloot?

Zelf ben ik ook bezig geweest hiermee, ik heb een HP ipaq HW6515, een MDA met GPS ingebouwd. Lekker klein en kan dus ook gemakkelijk in m'n tanktas. Ik heb een Optimate acculader met bijbehorend stekkertje op de accu om de accu gemakkelijk aan te kunnen sluiten op de Optimate. Dit stekkertje hangt normaal gesproken in de wielkas van mijn achterwiel.

Nu is het een kleine moeite om dit stekkertje onder mijn zadel te trekken. Bij een elektronica zaak heb ik een extra set stekkertjes gehaald en een verlengsnoer gemaakt met zo'n Optimate stekkertje aan de ene kant en een sigarettenaansteker (vrouwtje) aan de andere kant. Alles zit dus netjes onder mijn zadel, lekker waterdicht.

Succes met navigeren. Kijk voor leuke routes eens op www.gpstracks.nl, echt heel gemakkelijk voor op vakanties.

Ik heb een sigarettenaansteker met rubber dop, dus zonder nav is hij waterdicht, met stekker erin zou ik een o-ringetje om de hals doen zodat hij ook redelijk dicht is. (wel extra zekeren)

Foto=DDX8JH3X

Aansteker met dop
Plug gekocht blokje gefreest, en de rizers gedraaid

De pda kan niet schuiven omdat hij ij een hard schuimen mal zit, dus goed opgesloten .

Groetjes

Fred
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan