[Navigatie] Gorider Excalibur

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Hallo,

Ik wou hier met dit topic ervaringen delen met de gorider Excalibur.

Zelf vandaag 1 aangeschaft vanwege de prijs.

Tot nu toe bevalt het zeer goed maar hoop via deze weg meer mensen te vinden die dit systeem gebruiken.

GoRider_640_onbike_Clear.png

gorider-excalibur-basic-4-3-10-9-cm-advanced-motorcycle-gps-system-mapy-evropy-44-zemi-full-europe-vodotesna-navigace-motocykl-moto-bike.jpg

GoRider_640_onbike_rear_Clear.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo Snijboon,

Als het goed is krijg ik mijn excalibur morgen binnen.
Prijs technisch volgens mij een mooi toestel en de igo software is gebruiksvriendelijk naar mijn mening , ben wel van plan de software iets aan te passen zoals beschreven in iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag. :]
 
Vandaag balhoofd mount gekocht om de ram mount aan te bevestigen.
Ben wel zeer tevreden tot nu toe.
Van de week bekabeling weg werken.

Eigenlijk beetje jammer dat seizoen over is
 
Hallo Snijboon,

Als het goed is krijg ik mijn excalibur morgen binnen.
Prijs technisch volgens mij een mooi toestel en de igo software is gebruiksvriendelijk naar mijn mening , ben wel van plan de software iets aan te passen zoals beschreven in iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag. :]

Laat even weten wat je er van vind want die versie spreekt mij zeer aan.
Even alle gegevens veilig stellen en je kan altijd terug naar oude situatie.
Makkelijker dan tomtom of iets dergelijks.

Als het jouw goed bevalt zal ik ook eens kijken om er mee te beginnen want er zitten een paar super extra's op die software uitbreiding
 
Een engelse kennis van mij is geinteresseerd in de Excalibur. Ik heb zelf de Rage (extensa). Hiervan spiegelt het scherm bij een bepaalde licht inval.

Hoe is het scherm van de Excalibur in direct zon licht?

Graag jullie input.

:)
 
Een engelse kennis van mij is geinteresseerd in de Excalibur. Ik heb zelf de Rage (extensa). Hiervan spiegelt het scherm bij een bepaalde licht inval.

Hoe is het scherm van de Excalibur in direct zon licht?

Graag jullie input.

:)

Heb bij de importeur DPM international beide varianten gezien.
ik vond bij direct zonlicht de Excalibur echt stukken beter.

Scherm is ook van een betere kwaliteit.
 
Niemand meer nieuws.
Heb gisteren de excalibur getest op de motor.
Dit kon ik mooi combineren met een rit van CS.
Super dag gehad en was blij met de navi.
Heen en terug weg lekker gebruikt met een route rijden en tijdens de Toer rit gebruikt als omgevingskaart
 
Klopt.
Vandaag erop gezet.
Hoop morgen even tijd te hebben om rondje te doen met motor en de software te testen.
Mits het weer mee zit.
Ben ook benieuwd wanneer hij zich weer meld in het topic.
Hij zal het denk ik druk hebben maar hij verdient wel een pluim zo ver ik de software heb bekeken.
 
Hallo forumleden,

Heb met mijn excalibur het volgende vreemde probleem.
En dit is het geval zowel met de originele software als met de software van Hozzira.
Als ik in de navigatie modus sta dan gaat het toestel uit zichzelf naar het menu scherm en daarna naar het adres zoeken scherm.
Het lijkt net of er iemand is die met zijn vinger op het scherm tikt ( zie filmpje )- Dropbox - Error
Filmpje is dus gewoon bij stilstand.

Dit is zowel zo in een van te voren gemaakte route als bij een route naar 1 adres.
Heb zelf het volgende geprobeerd.
• “harde “ schijf van excalibur geformatteerd ( langzaam fat 32 ) en daarna de software er op nieuw op gezet
• De software geupdate met de laatste software ( ook zonder update geprobeerd )
• Factory reset van toestel .
• Scherm opnieuw gekalibreerd
• De software van de harde schijf gehaald en op 2 verschillende micro sd kaartjes gezet en zo de navigatie laten draaien , op beide kaartjes zelfde probleem
• Andere versie van igo geprobeerd, helaas hetzelfde resultaat.
Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
Heb op de excalibur de volgende mappen te staan
• bg
• Cache
• ExtraDumpfiles
• Icon
• route
• sc
• track
• wpt
• errorlog (Dropbox - Link not found )
• een bin bestandje genaamd - gpspara0
• een bin bestandje genaamd -gpspara1
• een bin bestandje genaamd- gpspara2
• een bin bestandje genaamd -gpspara3

Deze laatste 4 bestanden verwijdert maar na opnieuw proberen staan die weer op de schijf

Post deze posting ook even in het Excalibur forum, dus staat 2 maal op het motor forum
Svp niet telkens dezelfde vraag in verschillende topics stellen.
 
Even een oud topic nieuw leven in blazen :P

Ik gebruik deze unit ook sinds vorige zomer ongeveer. Nou ja een Holux GPSmile 61CS maar dat is exact dezelfde unit.

Hiervoor heb ik ook alle chinese varianten als de Rage en Peaklife getest en deze Excalibur steekt er met kop en schouders bovenuit.

De volgende voordelen ten opzichte van de Rage:

Beter scherm
Helderheid te regelen met extra knop op de unit zelf en kan veel hoger dan bijv de Rage
Bouw is zeer solide
Mount: Deze zit echt goed in elkaar, heeft RAM materialen voor de bevestiging en heeft zelfs een dopje over de connectie pinnen om vocht tegen te gaan.

Nadelen zijn er ook:
Bluetooth profiel zorgt er voor dat wanneer je geluid op je unit gebruikt icm een bluetooth headset dat het geluid altijd open blijft staan en je een soort ruis hoort. Dit probleem heeft de Rage echter ook.
Lokatie van SD-kaart niet ideaal (onder de batterij)
USB lokatie niet ideaal (onder batterij klepje)
Batterij tijd is beperkt, maar ook hier scoren andere chinese units slecht op, zorgt dus voor een aansluiting op de accu.

Maar goed, met iGO is het een meer dan prima GPS systeem al zeg ik het zelf.
 
Ik heb deze dus ook met TwoNav erop (wordt dan de TwoNav Delta).
Zie ander draadje (IGO)

Enige probleem wat ik een beetje heb is kabel zooi. De omvormer (12->5V) zit er los bij. Die zou er tussenuit kunnen als je de houder op een usb 5V aansluit.
Of de omvormer in de houder plaatsen (als er genoeg ruimte is).

Iemand ideeen?

gr Marten

PS: het is idd een fantastisch apparaat kwa hardware. Scherm is zeer goed afleesbaar.
Nadeeltje: als je hem weglegt wel de batterij eruit, anders loopt ie leeg.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een link voor mij naar of een bestand met de GoRider Excalibur firmware?
TwoNav heeft de winCE wereld de rug toegekeerd.
Ik heb ook bij de verkoper deze vraag gesteld, ik kreeg de Holux (GoRider Excalibur) nl met kale Win CE 6.0 installatie. Zo'n bestand is dus ook ok.
Eigenlijk wil ik dat terug, want dan kan en IGO en TwoNav draaien op 1 apparaat.

Alvast dank, Marten

PS: Hier staat hij helaas niet tussen. De file met firware files is 160 kb ....
 
Got it, I think, het is de GBR-640: www.goridergps.com/standardfiles/GRB-640_Firmware.rar

Procedure:
SD-kaart formateren op FAT32
SD-kaart in je GPS unit
GPS unit aan je pc hangen, inhoud van het .rar bestand uitpakken naar de SD-kaart

App loskoppelen en opstarten.

Met dank aan de leden van dit draadje ;)

Marten
 
Laatst bewerkt:
OK, dat aas even lastig, want je moet eerst het ding vertellen dat ie moet opstarten vanaf de SD kaart.
Maar goed, ik heb weer Win CE6.0 op de Holux.
In bovenstande Firmware rar zitten drie folders:

Eboot -> daarme vertel je hem dus dat ie van SD moet opstarten
OS_V102 -> dat opstarten doe je dan met inhoud van deze folder

en ... AP_V1.03.. met een folder Update en update.xml

Wat is dat? Moet dat ik dat nu weer via de SD klaart dit installeren?
Of wellicht naar het apparaat kopieren?

Marten
 
De basis werkt. Inclusief de motor-editie
Er moet nog een kaart in. Er is GPS ontvangst
Menu knop en Aan/Uit knop werken niet.
Als ik afsluit via het menu blijft hij hangen op het afsluitplaatje van de Motor-editie
Aansluiten op de PC: er gebeurt weinig ... niets dus.

Ik mis denk ik wat files. Hiermee te maken: AP_V1.03.. met een folder Update en update.xml?
 
De kaart werkt ook. We are in business.

Waar zit die optie usb modus?

Even de mappenstructuur op de SD kaart:

Folderstructuur1.png


Folderstructuur2.png


Volgens mij mis ik nog wat. ;)

Marten
 
Wat bedoel je met usb modus? Dat je je navi via USB op je PC aansluit en dan bestanden kunt lezen/schrijven?

Dat zit in het opstartscherm bij 'settings' > 'systeem' > 'mass storage mode'.
full
 
Dat opstart scherm krijg ik nog effe niet automatisch.
Alleen als ik de SD kaart verwjder, kom ik op winCE uit en dan handmatig deze opstarten.

Ik zou graag dit scherm willen hebben als eerste en dan shortcuts naar de IGO MotorEditie en TwoNav.
Volgens mij heeft Horrizo deze opzet. Wellicht dat hij mij even weer op weg kan helpen. Of iemand anders natuurlijk ;)

gr Marten
 
Ik draai (sinds vandaag) met IGO MotorEditie :} , maar weet niet of ik je kan helpen. Als je aan kunt geven wat je nodig hebt en waar ik dat zou kunnen vinden, dan kijk ik voor je.

Ten aanzien van de bekabeling: ik heb de 12-5V converter onder de buddy geplaatst. De 5V kabel heb ik in tweeen geknipt. Aan het deel van converter heb ik een USB-A stekker gemaakt die bij het stuur uitkomt. Het andere deel heb ik ook voorzien van een USB stekker, dat gaat dus naar de cradle. Om niet te veel te slopen heb ik hier de bestaande stekker tussen laten zitten. Maar dat vond ik geen fijne stekker om vaak los te halen, terwijl dat met een USB stekker makkelijker gaat. Ik zal ff wat foto's maken en uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan