Navigatie in combinatie met oordoppen ?

Mnmotorenik

Rookie
10 apr 2004
22
0
Ik ben van plan een TomTom Rider 2 te gaan kopen maar twijfel nog over de hoorbaarheid van het geluid tijdens het rijden. Ik heb altijd oordoppen in en vraag mij af of je de gesproken TomTom stem dan nog wel kunt horen.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad ?
 
heb zelf een garmin en hoor alles duidelijk met oordoppen in. Heb wel op maat gemaakte met een speciaal filter van Earmo. Dus het moet kunnen.
Ben trouwens benieuwd naar je ervaringen met de TTR.
 
Kheb n Zumo met simpel bekabeld headsetje en kan op mn naked zelfs op de snelweg met illegale snelheden nog alles verstaan. Als je gehoor nog niet al te erg beschadigd is hoef je je geen zorgen te maken.
 
Kheb n Zumo met simpel bekabeld headsetje en kan op mn naked zelfs op de snelweg met illegale snelheden nog alles verstaan. Als je gehoor nog niet al te erg beschadigd is hoef je je geen zorgen te maken.

Zonder oordoppen ja... -O-

De Zumo gaat gewoon zacht, om eerlijk te zijn te zacht, en dat vinden veel zumo gebruikers. Het is niet voor niets dat er al versterkte stemmen zijn, want met oordoppen in + een setje goede oren word het al aardig kritiek boven de 140km/u.

De 2610/2720 scoort hier iig een heel stuk beter in, heb in het verleden een 2610 gehad met dezelfde speakers in dezelfde helm, en die kon je goed verstaan boven de 200km/u, en dan stond het volume op 7(van 10)
 
Even een vraag met betrekking tot de batterij...hoelang gaat die mee van de tom tom rider (2) ???

Want ik vraag me af he... in de auto kan je hem makkelijk aansluiten. Dat gaat op de motor niet denk ik.. althans bij een race motor??

Want ik heb ooit eens overwogen zo een te halen...maar zat met de duur van de batterij

:D
 
Met de earmo oordoppen en de streetpilot III kan ik alles goed verstaan. Vanmiddag in de Teutoburgerwald gereden en geen enkele probleem met verstaanbaarheid; nu ging het daar vanwege de vele bochten ook niet hard.....Ik heb gekeken gem. snelheid ligt op 63 km/h...over een 300km afstand...
 
Even een vraag met betrekking tot de batterij...hoelang gaat die mee van de tom tom rider (2) ???

Want ik vraag me af he... in de auto kan je hem makkelijk aansluiten. Dat gaat op de motor niet denk ik.. althans bij een race motor??

Want ik heb ooit eens overwogen zo een te halen...maar zat met de duur van de batterij

:D

Zit er geen accu op een racemotor dan :?
 
Ik gebruik mijn 2610 altijd zonder geluid... dat geleuter in m'n oor vinnik nix... B|
Bovendien zijn die schermpjes groot zat en de aanwijzingen overduidelijk... ;)
 
Mijn man heeft gisteren met de TomTom (in zijn binnenzak) gereden en hoorde alles perfect :Y ! Gewoon met de oordopjes van de Ipod... *O*

Bedoelt de TS niet een ander type oordopjes als die van een i-pod?... |( |( |(

Rij zelf ook met "gehoorbeschermingsoordopjes" en het geluid van de Garmin Quest is via de helmspeakertjes prima te verstaan tot ± 100km/u.
 
Creative heeft zachte oorphones waar een hifi-geluid uit komt. Met een 3,5 mm jack. Maar met verloop op alles te passen denk ik. En de stem komt overduidelijk door bij elke snelheid. Passen in het oor, sluiten goed af maar ik hoor mn omgeving wel voldoende. Mijn volume van de Navman staat zachter als ik 'm op de motor gebruik dan in de auto.
 
Natuurlijk wel.

Maar hoe sluit je dat ding dan aan? Vertel mij dat dan maar even, dan heb ik mijn vraag beantwoord gekregen. ;)

Rode kabeltje op de +, zwarte op de -

TomtomRider/Garmin aanzetten, kabel headset inpluggen of BT headset pairen, en rijden maar...

Volg je me nog :?

:)
 
Laatst bewerkt:
Zo een TTR 2 past zelfs zomaar op een Ducati 996.

full
 
Mijn man heeft gisteren met de TomTom (in zijn binnenzak) gereden en hoorde alles perfect :Y ! Gewoon met de oordopjes van de Ipod... *O*

Dus feitelijk zonder gehoorbescherming gereden. Dan kun je beter met in-ear dopjes gaan rijden. Kost iets meer, maar dan heb je beter geluid en tevens ook gehoorbescherming. Beats alle andere oplossingen, zoals BT in de helm of gewone speakers in de helm.
 
bij mij geen probleem al rijd ik 200! (haalt mijn zijspan niet)
Bij mij is Truus haar stem kwijt dus hoef ik er ook niet meer naar te luisteren })

Als ik op het scherm zie dat de route over de rotonde recht door gaat dan hoef echt niet te horen dat ik eerst rechts af moet en dan tweede afrit rechts. Ik rij al een jaar zonder geluid op de Garmin en het bevalt mij prima, lekker rustig zo :Y
 
Bedoelt de TS niet een ander type oordopjes als die van een i-pod?... |( |( |(

Rij zelf ook met "gehoorbeschermingsoordopjes" en het geluid van de Garmin Quest is via de helmspeakertjes prima te verstaan tot ± 100km/u.

Ja, je hebt helemaal gelijk, ik heb het gewoon niet goed gelezen. Dan gaat mijn antwoord eigenlijk niet op :+ ...sorry... :?

Dus feitelijk zonder gehoorbescherming gereden. Dan kun je beter met in-ear dopjes gaan rijden. Kost iets meer, maar dan heb je beter geluid en tevens ook gehoorbescherming. Beats alle andere oplossingen, zoals BT in de helm of gewone speakers in de helm.

KLOPT!
 
Laatst bewerkt:
heb m'n hele vakantie (>3000 km) gereden met de rider, maar altijd zonder geluid. Werkt ook uitstekend, je moet alleen af en toe ff op je scherm van de rider kijken. Vond het in ieder geval totaal niet storend om zonder geluid te rijden, dan heb je in ieder geval geen last dat er iemand in je oor 'toetert' als je rijd :+
 
heb m'n hele vakantie (>3000 km) gereden met de rider, maar altijd zonder geluid. Werkt ook uitstekend, je moet alleen af en toe ff op je scherm van de rider kijken. Vond het in ieder geval totaal niet storend om zonder geluid te rijden, dan heb je in ieder geval geen last dat er iemand in je oor 'toetert' als je rijd :+
*O* *O* *O*
 
Ik heb tom tom navigator op mijn telefoon, alleen ik vind het wel vervelend zonder geluid.
Gelukkig heeft tom tom een instelling die zegt dat hoe harder je rijd, hoe harder de stem gaat... en mijn headsetje heb ik verbouwd zodat deze goed over mijn gehoorbescherming kan.
Op mijn accu heb ik een sigaretten aansteker aangesloten zodat ik niet zonder stroom kom te staan.. Als ik de automotorladers niet vergeet mee te nemen :X
 
Laatst bewerkt:
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ik had het inderdaad over "gehoorbeschermingsdopjes" en hoef mij dus niet druk te maken over de hoorbaarheid.
Het is ook goed te horen (lezen eigenlijk) dat het geluid misschien niet eens nodig is. Zit wel wat in. Ik kan in elk geval met een gerust hart zo'n ding aanschaffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan