Navigatie in combinatie met oordoppen ?

Ik ga juist af op de commando's van Truus en zo min mogelijk op het schermpje kijken, slechts ter controle, ff snel koekeloeren. Zo zie maar weer ieder zijn eigen manier van navigeren.
 
full
 
Ik ga juist af op de commando's van Truus en zo min mogelijk op het schermpje kijken, slechts ter controle, ff snel koekeloeren. Zo zie maar weer ieder zijn eigen manier van navigeren.

Hmja.... Ik zat te emmeren met die koptelefoondopjes (passen slecht, kleine gehoorgangen) en heb ze op de weg terug uit Italië niet ingedaan (wél m'n otoplastieken gebruikt natuurlijk).
Stuk rustiger, maar op sommige afslagen zit je meer op de satnav te kijken dan op de weg te letten......
 
Ik ben van plan een TomTom Rider 2 te gaan kopen maar twijfel nog over de hoorbaarheid van het geluid tijdens het rijden. Ik heb altijd oordoppen in en vraag mij af of je de gesproken TomTom stem dan nog wel kunt horen.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad ?

Ik heb een Nokia N73 met TomTom Navigator [Mobile 6] in combinatie met een Scala Rider [bluetooth headset]. Ik heb de speaker van de headset in de helm geplaatst in de buurt van mijn oor [deels achter de voering]. Bij een snelheid van 90 tot 100 km per uur kan ik het nog prima verstaan en daarboven [tot 130 / 140 km per uur] hoor ik wel dat er iets gezegd wordt, maar kan ik het niet exact verstaan. Een blik op het scherm van de Nokia is dan genoeg. De navigatie komt meer tot zijn recht op b-wegen als je aan het toeren bent en niet op de snelweg, dus ik vind het voldoende.

NB: Voor bovenstaande geldt dat ik mijn Alpine-oordoppen wel in had!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan