navigatie Iphone

roberts

MF'er
13 feb 2006
87
2
zwaagwesteinde
Facebook
Weet iemand wat een goede motor navigatie app. is om op de iphone te plaatsen?
Volgens mij kan je geen routes in laten lezen via de tom tom versie..
Ik weet dat er goede houders te krijgen zijn, een extra accu pack is er tevens ook wel te vinden.
Vrg robert
 
Ik gebruikte de applicatie motionx op de iphone omdat je daar wel routes mee kan maken, verder kun je ook met navigon routes maken.

Wat betreft trillingen, daar kan ie wel tegen :)
 
He psychopunk,
Heb je een houder of zit ie veilig in je zak?
Moet je met deze applicaties ook verbinding met het netwerk hebben of kan dit gewoon via gps,ivm ritten duitsland.
De recenties zijn idd. wel erg goed.
Je kan ook rijden en gewoon instellen, vermijdt snelwegen?
Hoe doe jij het met het laden??
De Iphone is vrij snel leeg als je het mij vraagt. :?
 
Ik had de volgende oplossing: http://www.soeasygps.com/shop/moto-kit-iphone-1.html

Daarmee had ik de iphone op het stuur gemonteerd, en ik had een extra batterij om het in ieder geval een dag vol te houden.

Op zich werkt het prima, als je maar geen iphone 3g hebt zoals ik. De gps unit van de iphone 3g is gewoon te slecht om goed te werken op de motor ( en in de auto ). Ik had ook een tomtom carkit voor de iphone in de auto maar die past weer niet op de motor. Uiteindelijk heb ik alles weggedaan en een tomtom rider gekocht. ( want ik wil geen andere telefoon alleen hiervoor aanschaffen )

De applicatie motionx werkt alleen met netwerkverbinding omdat de map realtime van internet wordt gehaald. Maar die werkt bij mij nog het beste omdat de gps ontvangst daarvan beter werkt als navigon. Je kan dan op de computer routes maken en deze naar je telefoon sturen. Het is geen realtime navigatie maar je volgt een lijn op de kaart.

Een andere mogelijkheid is navigon, daarmee kun je ook routes maken al is dat wel omslachtig ( werkt niet echt prettig ). maar je heb in het buitenland dan geen netwerk verbinding nodig. Ik had inderdaad ook ingesteld vermijd snelweg en dat werkt prima.
 
Ok, bedankt voor de duidelijke uitleg!

Zijn er nog meer mensen met goede aanvullingen?
Ik denk na deze eerste infi toch een navigatie systeem aan te schaffen.
De Iphone is hier volgens mij niet echt geschikt voor navigatie op de motor..
 
Vorig jaar ook iphone3 gebruikt met navigon, in een eenvoudig houdertje, op het stuur 'geschroefd'. Werkte prima, maar was niet waterdicht, vond ie nie zo leuk :+

Voor dit jaar heb ik gekeken naar een Garmin, 220, 550 of 660, maar ik ga het toch weer met de iphone doen, nu een 4. De 4 is trouwens vele malen sneller en veeeel betere gps ontvangst.
Wel zorgen voor een lader, ik heb een el cheapo autoladertje gesloopt, ingeseald en gekit, dit bij het stuur vastgezet.

Routes in Navigon kan via een omweg, dat moet ik nog even uitvogelen. Zal niet zo handig werken als bij de Garmins, maar ik vind die erg duur, groot lomp en wéér een extra apparaat meenemen.
Vorige week een case van Biologic binnen gekregen, die gaat dan op een extra plaat op het stuur:

full


Bij Quirky dopjes gekocht die je op je handschoen maakt waardoor je ook het scherm nog kunt bedienen.

Morgen alles verder monteren en proefrijden, moet lukken :9

Enige nadeel wellicht...bij het draaien van het stuur wil het scherm nog eens kantelen van landscape naar portrait en niet meer terug of meteen weer terug en weer heen. Daar moet ik nog even naar kijken, of dat vast te zetten is.
 
Dit topic ga ik in de gaten houden, Het lijkt mij erg fijn om mijn iphone hiervoor te kunnen gebruiken!

Sygic heeft de optie voor custom routes nog niet maar je kunt wel stemmen om hun dit te laten implementeren. Dus allemaal even hierop voten!

http://feedback.sygic.com/forums/66...ption-too-save-any-route-including-custom-rou

Verder is dit een tutorial om custom routes via navigon te doen:

http://certain.cc/2010/08/custom-routes-navigon-iphone/

als iemand een makkelijkere manier weet zou ik die graag horen!
 
Laatst bewerkt:
Mijn stem staat er bij!

Is de iphone goed bestand tegen het frequente stuiteren?
Het gaat volgens mij af en toe wel stevig heen en weer.
})
 
Laatst bewerkt:
Enige nadeel wellicht...bij het draaien van het stuur wil het scherm nog eens kantelen van landscape naar portrait en niet meer terug of meteen weer terug en weer heen. Daar moet ik nog even naar kijken, of dat vast te zetten is.

Vanaf de 3GS is dat vast te zetten, 'maar' alleen in de 'portrait' stand. Je kan op elk willekeurig moment dubbelklikken op de home button. Je scrolt dan naar links en de meest linkse button is het dan:
how-to-lock-portrait-mode-2.png


Ik heb altijd Tom Tom gebruikt op mijn iPhone (gejailbreaked), maar sinds kort heb ik en iPhone 4 en wilde deze niet meer jailbreaken, dus heb ik Navigon gekocht. Bevalt mij prima. Veel instellingen mogelijk.
 
Vanaf de 3GS is dat vast te zetten, 'maar' alleen in de 'portrait' stand. Je kan op elk willekeurig moment dubbelklikken op de home button. Je scrolt dan naar links en de meest linkse button is het dan:
[afbeelding]

Ik heb altijd Tom Tom gebruikt op mijn iPhone (gejailbreaked), maar sinds kort heb ik en iPhone 4 en wilde deze niet meer jailbreaken, dus heb ik Navigon gekocht. Bevalt mij prima. Veel instellingen mogelijk.
Ja, maar ik heb hem liggend gemonteerd, anders krijg ik mijn behuizingkje niet open. Nog even kijken of ik iets kan vinden, anders evt. toch proberen om rechtop te monteren.
 
Geweldig ik was al aan het kijken naar een topic hierover die een beetje recent was, lang leve de zoekfunctie.

Mijn vraag nu is hoe goed werkt de Iphone vergeleken met een tomtom rider.
Ik heb nu de Rider 2nd edition maar zat eraan te denken om binnenkort een Iphone hiervoor te gaan gebruiken.
Is het de moeite waard of zal ik de tomtom houden.

Het is namelijk een stuk makkelijker om alleen de iphone hiervoor te hebben en je hebt gelijk alles bij de hand.
 
Geweldig ik was al aan het kijken naar een topic hierover die een beetje recent was, lang leve de zoekfunctie.

Mijn vraag nu is hoe goed werkt de Iphone vergeleken met een tomtom rider.
Ik heb nu de Rider 2nd edition maar zat eraan te denken om binnenkort een Iphone hiervoor te gaan gebruiken.
Is het de moeite waard of zal ik de tomtom houden.

Het is namelijk een stuk makkelijker om alleen de iphone hiervoor te hebben en je hebt gelijk alles bij de hand.
Ik vond het op de iphone 3G soms wel langzaam, soms lang zoeken naar ontvangst, traag met invoeren enz. Maar op de 4 is het echt helemaal super. Ik ken zelf Tom Tom niet, maar een collega van me wel en die was verbaasd over de snelheid van de Navigon op de i4.
Ik heb gekeken voor een Garmin, maar ik vind het beeld minder overzichtelijk enzo dan bij Navigon. Ik gebruik het ook niet zo heel vaak, kies daarom ook voor Navigon op de i4.
 
In Routeconverter maak ik altijd routes voor mijn Navigon navigatie. Je kunt op basis van Google-maps dan een bestand opslaan als .freshroute en naar je Iphone zetten [mits navigon software].

Ik ben er vandaag ook eens mee aan de slag gegaan, ik krijg hem echter niet aan het werken met de .freshroute (ook niet als ik deze hernoem naar .target) bestanden. Bij mij doet hij het alleen als ik hem in windows(ben een mac gebruiker) met ITN Converter opsla als .target

Ik draai navigon 1.7.0 op mijn iphone 4.

Verder zet ik mijn routes in de volgende map om ze door navigon te laten vinden :
/private/var/mobile/Applications/LangeRandomString/Documents/Routes
 
Ik vond het op de iphone 3G soms wel langzaam, soms lang zoeken naar ontvangst, traag met invoeren enz. Maar op de 4 is het echt helemaal super. Ik ken zelf Tom Tom niet, maar een collega van me wel en die was verbaasd over de snelheid van de Navigon op de i4.
Ik heb gekeken voor een Garmin, maar ik vind het beeld minder overzichtelijk enzo dan bij Navigon. Ik gebruik het ook niet zo heel vaak, kies daarom ook voor Navigon op de i4.
Ik ga als die uitkomt de Iphone5 kopen en neem aan dat die dan beter zal zijn dan de I4.

Maar hoe doen jullie dat dan met regen speciale mounts of gewoon in een tasje ofzo.
En kost het ook internet verbruik die Navigon/tomtom of anndere navigatie voor het buitenland of niet want wil niet onverwachts een rekening krijgen daarvoor.
 
Zoals Corneoo al gepost heeft zijn er inderdaag aparte mounts verkrijgbaar voor de iphone 4. Bijv. http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-iphone-4
Maar als je er op ebay naar zoekt vind je er ook genoeg.

Ikzelf ben van plan de iphone in mijn tanktas te stoppen, daar zit namelijk een apart vak voor navigatie. En ik denk/hoop dat deze hier wel voor te gebruiken is :)

Verder gebruiken TomTom/Navigon interne kaarten en zijn ze dus voor de navigatie niet afhankelijk van het internet.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Corneoo al gepost heeft zijn er inderdaag aparte mounts verkrijgbaar voor de iphone 4. Bijv. http://www.thinkbiologic.com/products/bike-mount-iphone-4
Maar als je er op ebay naar zoekt vind je er ook genoeg.

Ikzelf ben van plan de iphone in mijn tanktas te stoppen, daar zit namelijk een apart vak voor navigatie. En ik denk/hoop dat deze hier wel voor te gebruiken is :)

Verder gebruiken TomTom/Navigon interne kaarten en zijn ze dus voor de navigatie niet afhankelijk van het internet.
Ja, die is inderdaad fijn, dat kastje, zeker omdat je er ook je dock-connector in kwijt kunt, want je zult hem wel onder spanning moeten houden bij langere ritten, gaat vrij snel leeg met vaginatie.
 
Ik gebruik de app niet, maar zal hem zeker eens gaan bekijken!
Voor motorroutes kijk ik nu vooral op GPStracks zeer handige website die de routes ook direct in een aantal formaten aanbiedt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan