navigatie Iphone

Goed plan! ik zal TomTom eens even stalken :+

toevallig geen ervaringen met Sygic hoe dat werkt met routes inladen?
 
Nee Sygic niet. Nooit mee gewerkt. Dus daar kan ik je niet mee helpen. En de ervaring met Navignon is slechts één rit. Maar tot nu toe zie ik daar gewoon nog een zooi onhandigheden in.
 
Weet iemand toevallig hoe je routes bij Sygic kan laden? Met ITNconv kan ik ze wel omzetten naar itf of trp bestanden, maar die pakt Sygic Mobile Maps niet. Terwijl als je in Sygic zelf een route aanmaakt er wel een itf bestand gemaakt wordt. Is het formaat tussen Sygic McGuider en Sygic Mobile Maps soms gewijzigd?
 
Ik heb zojuist de Tigra Bike Mount aangeschaft. Ben benieuwd of Navigon op mijn iPhone werkt met de Bluetooth2 Kit van Nolan. (N-Com systeem). Heeft iemand daar wellicht ervaring mee? Navigon geeft geen instructie via bluetooth naar eigen zeggen, maar mijn autoradio pikt het wel.
 
Tigra mount had ik ook eerst in gedachten maar er zijn gevallen voor gekomen dat de iphone uit de houder is gesprongen tijden een klein heveultje in de weg.
Ik zou voor de zekerheid een elastiek er nog omheen doen.
 
Routes in Navigon kan via een omweg, dat moet ik nog even uitvogelen. Zal niet zo handig werken als bij de Garmins, maar ik vind die erg duur, groot lomp en wéér een extra apparaat meenemen.
Vorige week een case van Biologic binnen gekregen, die gaat dan op een extra plaat op het stuur:

Ben je er al achter hoe je 'via een omweg' routes in Navigon kunt zetten? Ik ben hier heel erg in geïnteresseerd. Althans, ik weet hoe je een route kunt maken in navigon voor de iPhone maar ik ben benieuwd of er snellere manieren zijn.
 
Nieuwe navigatie voor op de iphone en ipad.
Er zit een flits serves in en je kunt je eigen poi's erin zetten. *O*

Ik ga m denk ik van de week even proberen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even via deze link naar de beugel van Touratech voor de iPhone 3g de 4.
Absoluut niet waterdicht, maar ziet er aardig uit en werkt handig.

Ik heb zelf een GSM steun gemonteerd op de hoogste beugel van mijn GS en voor de zekerheid een tierap om de telefoon (oude HTC alleen in gebruik voor navigatie)
Na de laatste rit kan ik dit alleen maar afraden als je ook onverhard gaat.
2 weken geleden naar Friesland, ging 250km prima, vond het alleen de laatste 4 Km wat stil,...maar even gaan zitten en zag dat de houder leeg was.
Nog omgekeerd, maar de HTC volledig ter ziele, maar wel HEERLIJK gereden.
Op naar vaste navigatie.
 
ik vraag me af of er al zijn die met een tablet rondrijden.

ik irriteer me al tijden aan dat kleine schermpje, en een tablet lost dat mooi op.
 
Ben je er al achter hoe je 'via een omweg' routes in Navigon kunt zetten? Ik ben hier heel erg in geïnteresseerd. Althans, ik weet hoe je een route kunt maken in navigon voor de iPhone maar ik ben benieuwd of er snellere manieren zijn.
Nee, eigenlijk niet meer mee gestoeid... :/
 
ik vraag me af of er al zijn die met een tablet rondrijden.

ik irriteer me al tijden aan dat kleine schermpje, en een tablet lost dat mooi op.
Heb het geprobeerd maar de helderheid is eigenlijk te slecht om echt goed te zien overrdag waar de iphone dan weer wel duidelijk af te lezen is.

Voor op de motor geen echte aanrader waar het in de auto dan weer wel zeer handig is.
 
hmmm jammer...

idd zonlicht is niet best, dat probleem heb ik met mijn smartphone nu ook, maar omdat ie diep in de kuip zit, valt het nog wel mee.
 
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar....
al wil je je iphone gebruiken als tom tom ...en je rijd naar buitenland.

dan betaald je toch mega veel koste aan internet van je abonnement ?

duur geintje dan

gr jordy
 
Nee niet bij tomtom of navigon.
Je download die mappen op je telefoon dus je bent een aantal gig kwijt daaraan dus je betaald GEEN data kosten.

Andere apps waar je geen map voor hoeft te downloaden betaal je wel data dus daar ben je dan wel weer duurder uit.
 
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar....
al wil je je iphone gebruiken als tom tom ...en je rijd naar buitenland.

dan betaald je toch mega veel koste aan internet van je abonnement ?

duur geintje dan

gr jordy

Mijn gedachte tijdens het werk.. antwoord al gezien! Tijd voor die jailbreak.. wil dit gaan gebruiken in Duitsland...
 
Ik lees hier dat Navigon nog altijd gaat berekenen tussen waypoints die je maakt. Ik wil eigelijk een route kunnen maken op de PC (Welk programma is hiervoor het makkelijkste en hoe werkt het?) en die routes EXACT narijden met navigon. Het enige dat mijn navigon app moet doen, is instructies geven zoals IK heb gekozen hoe ik wil rijden, straatje per straatje, en NIET dat navigon gaat berekenen tussen 2 waypoints.

Is dit mogelijk ?
 
Wat jij wilt, dat kunnen -voor zover ik weet- eigenlijk alleen de Garmin zumo-modellen (en de oude StreetPilots).
 
Dus dit is ook niet mogelijk met de Navigon App voor de iPhone? Wat zijn "routes" dan op de iPhone vergeleken met routes op een zumo?
 
Een route op de zumo (mits erop gezet met MapSource of BaseCamp) is een verzameling van viapunten (de punten die je zelf aangegeven hebt bij het maken van de route) én een hele zwik onzichtbare punten die ervoor zorgen dat je route precies de bochten, afslagen e.d. volgt.
Elke andere GPS (of programma) benut alleen de viapunten; de routesegmenten tussen de viapunten worden na het laden van de route opnieuw berekend.

Nu zou je op elke straathoek wel een viapunt kunnen plaatsen om zo te zorgen dat je route blijft zoals jij hem bedoeld hebt, maar dan wordt het aantal viapunten in de route groter dan wat een toestel aankan (nog even afgezien van het feit dat het een rotklus is om al die viapunten aan te maken).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kreeg ik de x-navigator binnen van reaction, mooi compleet spulletje ....... alleen scheen de zon vandaag, totaal niet aftelezen buiten dat ding, dus hij is weer teruggestuurd :(
Besloten om toch maar voor de iphone te gaan en nu een houder besteld en een usb lader, navignon staat er al op. Garmin heeft ook de routeplanner in de app.store € 80 en je hebt een Izumo ... ftd maar in de gaten houden. :) Vindt van de Garmin software wel mooi dat je de route die je rijdt ook kunt loggen.
 
Laatst bewerkt:
Heb tomtom weer eens een mailtje gestuurd vanwege die kronkelwegen optie voor in de Iphone.

Geachte mijnheer/mevrouw,

Namens mijzelf en meerdere motorrijders via motor-forum (zeker 10 waarvan ik zeker weet dat zij het ook willen) zou ik graag willen vragen of er in de toekomst een optie voor motorrijders in de Iphone app zou kunnen worden toegevoegd (kronkelwegen).

Aangezien Navigon wel opties voor motorrijders ondersteund is de keuze op dit moment snel gemaakt, maar voor ikzelf en andere mensen definitief de keuze maken zou ik graag willen vragen of de optie "kronkelwegen" toegevoegd zou kunnen worden.

Wij hopen dat u naar ons zal luisteren en zo weer een aantal (vaste) klanten toe kunt voegen en/of blij kunt maken met deze functie.
Als de optie niet toegevoegd gaat worden moeten wij helaas een overstap nemen naar Navigon.
Ik hoop niet dat dat het geval gaat worden aangezien ik al geruime tijd zeer tevreden ben met mijn tomtom rider 2nd edition.

Mvg,
...........

Ik wil wel weten of ze het uberhoud toevoegen gaan anders stap ik over op Navigon. :Y '(
 
Vergeet de mogelijkheid niet om routes in te laden, kan wel met Navigon met wat gepiel, maar bij Tomtom helemaal niet mogelijk.
 
Vergeet de mogelijkheid niet om routes in te laden, kan wel met Navigon met wat gepiel, maar bij Tomtom helemaal niet mogelijk.
Hoe laad je dan een route in Navigon (iPhone)? Moet dat via iTunes ofzo?
Eerder heb ik Tyre gebruikt, daarmee kon ik het rechtstreeks op de smartphone met TomTom zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan