Navigatie met Android Auto

jdoedel

Rookie
2 sep 2019
28
9
Hoi,

Heb me toch maar eens op een forum gewaagd omdat ik er na wat zoeken toch niet uitkom:

Heeft iemand ervaring met Android Auto op een scherm op de motor?

Het lijkt mij erg handig mijn telefoon te koppelen aan een scherm op de motor met Android Auto en zo de navigatie te doen, incl. actuele verkeersinfo van Google.

Iemand enige ervaring hiermee?
Wie weet er een goed device om op de motor te monteren?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit: Android Outdoor Navi for Motorcycle and Bikes Touchscreen GPS WIFI S

Ben benieuwd naar jullie ervaringen....
 
Hoi,

Heb me toch maar eens op een forum gewaagd omdat ik er na wat zoeken toch niet uitkom:

Heeft iemand ervaring met Android Auto op een scherm op de motor?

Het lijkt mij erg handig mijn telefoon te koppelen aan een scherm op de motor met Android Auto en zo de navigatie te doen, incl. actuele verkeersinfo van Google.

Iemand enige ervaring hiermee?
Wie weet er een goed device om op de motor te monteren?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit: Android Outdoor Navi for Motorcycle and Bikes Touchscreen GPS WIFI S

Ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Navigeren via je telefoon en er dan nog een extra apparaat voor kopen ???

Dan hang je toch gewoon je telefoon op het stuur?
Of mis ik iets?
 
Hoi,

Heb me toch maar eens op een forum gewaagd omdat ik er na wat zoeken toch niet uitkom:

Heeft iemand ervaring met Android Auto op een scherm op de motor?

Het lijkt mij erg handig mijn telefoon te koppelen aan een scherm op de motor met Android Auto en zo de navigatie te doen, incl. actuele verkeersinfo van Google.

Iemand enige ervaring hiermee?
Wie weet er een goed device om op de motor te monteren?
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit: Android Outdoor Navi for Motorcycle and Bikes Touchscreen GPS WIFI S

Ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Ik heb eraan zitten denken om zoiets te bouwen op basis van een Raspberry Pi en een touchscreen, maar het wordt al snel een lomp ding. Buiten het feit dat je Android Auto moet koppelen met een kabeltje natuurlijk, dus moet je je telefoon ook nog ergens aan het stuur maken.

Door deze .Build van tweakers heb ik erover nagedacht, maar dat is gericht op inbouw in de auto en om het voor de motor aan te passen lijkt mij wat veel gedoe.[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom koop je voor €20 per jaar niet gewoon TomTom Go mobile en plaats je je telefoon op n rammount?
Heb je gpx routes, kronkelwegen en files flitsers en eventueel muziek.

Zelf ook gedaan maar nu n TomTom rider en dat is nog beter. Dan heb je n steviger waterdicht apparaat die automatisch oplaadt in de houder. Die verbind je met je smartphone en zo haalt die de verkeersinfo binnen.
 
Navigeren via je telefoon en er dan nog een extra apparaat voor kopen ???

Dan hang je toch gewoon je telefoon op het stuur?
Of mis ik iets?
mijn smartphone is (bewust) niet zo groot, en op de motor heb ik graag een groot scherm voor de (navigatie)apps
 
ja leuk .... je bedoelt een tablet.
Nee, ik bedoel meer een Android head unit, maar dan niet voor in de auto maar op de motor.
 
Al gedacht aan een rugged phone op android?
Heb zelf sinds kort een ulefone armor 5, bevalt tot nu toe uitstekend.
 
Offtopic: mijn oog is op een armor 6E gevallen (ong. dezelfde prijs). Waarom ben jij voor de 5 gegaan?
 
Offtopic: mijn oog is op een armor 6E gevallen (ong. dezelfde prijs). Waarom ben jij voor de 5 gegaan?
Ik vond de 5 al vrij groot, de 6 was te groot.
En de 5 heeft een gladde achterkant, dat kwam handig uit voor de montage. Wist niet zeker of die sticker lekker zou plakken op de achterkant van de 6.
 
ik heb gewoon een oude sony Z waar de batterij slecht van was nu als navi op de motor, GPS blijft gewoon werken ook zonder simkaart
 
Terug
Bovenaan Onderaan