Navigatie Motor via mobiel

Tomtom GO is met online kaarten dus 1 je betaald je krom zeker in het buitenland 2 geen internet verbinding bijvoorbeeld in de bergen is geen navigatie.
 
Tomtom go is zeker niet met online kaarten.

Ik heb heel europa erop, 7 GB, maar je kunt volgens mij landen er los in zetten.
Kaarten hebben wereldwijde dekking, dus je kunt ook andere landen erbij zetten.
 
Laatst bewerkt:
Alleen voor android
Tomtom go mobile
20 euro per jaar of 45 euro per 3 jaar (per mnd kan ook)

- lifetime kaartupdates
- wereldwijde dekking, benelux, west europa, europa om te beginnen
- flitsers, hd traffic files, wegafsluitingen
- gpx routes inladen, slaat ze op als track
- via mydrive zelfs routes in the cloud zo naar je mobiel sturen
- de geweldige kronkelroute

Eerste 75 km gratis, kan je ff testen.
De IOS versie kan nog geen routes aan, afwachten maar

Hoe laad je een GPX route in?
 
Sinds kort heeft de iOS versie van TT-GO applicatie ook de mogelijkheid om een kronkelroute te kiezen.

Dit jaar hebben we deze applicatie voor het eerst in het buitenland gebruikt en ik heb daarbij gewoon gebruik gemaakt van data.
Twee maal zijn we bespaard gebleven van meer dan een uur file door ongelukken op de voor ons liggende snelweg en een keer zijn we om een stadscentrum geleid ivm een verkeersopstopping.
Het kostte maar een paar mb in twee weken. Nog geen vijf euro ofzo aan data. Verhouding tussen geld en gemak is dan te verwaarlozen. De applicatie heeft zo'n dertien dagen lang gemiddeld vier a vijf uur per dag gedraaid.

Ik hoop dat TomTom deze applicatie niet gaat verkloten.
 
Klopt, sinds een week heeft ios ook kronkelroutes.

En de routes laad je via the cloud....zo handig
 
Laatst bewerkt:
Willem,
Download het gratis programma mydrive van tomtom.
Log in met hetzelfde email en wachtwoord als van je go mobile!

Maak een route of voeg een gedownloadde in.
Klik op de optie "zend route naar mn navigatie"
Hij verschijnt onmiddelijk op je smartphone bij "mijn routes en of op je tomtom 40 400 410 :)

Geniaal, geen gedoe met je kabeltje zoeken en aan pc hangen

 
Laatst bewerkt:
Willem,
Download het gratis programma mydrive van tomtom.
Log in met hetzelfde email en wachtwoord als van je go mobile!

Maak een route of voeg een gedownloadde in.
Klik op de optie "zend route naar mn navigatie"
Hij verschijnt onmiddelijk op je smartphone bij "mijn routes en of op je tomtom 40 400 410 :)

Geniaal, geen gedoe met je kabeltje zoeken en aan pc hangen

[~[url="http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/image_zpsid1k6fse.png"]afbeelding~][/URL]
Bedankt voor de uitleg, nu is het echt een kick-ass applicatie geworden.
Ik ga het vanavond maar eens proberen.

Gaaf, thanks man :t :t
 
De optie met de tomtom app en my drive lijkt me een hele goede!! Alleen op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar!

Ik heb een route gemaakt in mydrive toegevoegd aan mijn rtoutes in mydrive. Maar ik kan hem nergens vinden in de app (tomtom go)op de iphone....
ik ben buij zowel mydrive als op de app op de iphone ingelogd.
waar vind ik in de app "mijn routes"?
 
Laatst bewerkt:
Zelfde probleem hier, mijn routes staan er helemaal niet in, de hele functie ontbreekt.
Ook connecten met mydrive is mij noet gelukt.
Hou voorlopig maar CoPilot daar heb ik die functies wel en kan ook routes inladen, dacht eindelijk een betere vervanger te hebben.
 
ik heb ff de iphone van mn vriendin erbij gepakt en ik zie dat ze alleen de kronkelwegen optie heeft gekregen en dus helaas nog niet de gpx routes.

Blijkbaar is dit alleen nog mogelijk met android.
(Kronkelwegen is overigens heel erg leuk)
 
Ja balen dat het nog niet werkt! Ik was erg hoopvol. Maar nog even geduld dus.
Ik gebruik nu ook Scenic waar je gpx routes in kan laden. Werkt ook best goed.
Ik hoopte alleen nu klaar te zijn met TomTom. Helaas.....
 
Laatst bewerkt:
ik ben voor nu dan toch weer terug op Osmand (nightly build). Helaas geen kronkelroute optie maar wel gpx ondersteuning.

Kronkelroute of iets wat erop lijkt via Kurviger.de maken en daar de gpx exporteren. Nadeel van Osmand is dat je het programma effe moet snappen, ik vind een aantal dingen daarin nog niet voor zich spreken.. :)
 
ik heb ff de iphone van mn vriendin erbij gepakt en ik zie dat ze alleen de kronkelwegen optie heeft gekregen en dus helaas nog niet de gpx routes.

Blijkbaar is dit alleen nog mogelijk met android.
(Kronkelwegen is overigens heel erg leuk)
Ik was er ook al achter gekomen dat de iOS versie van TTgo niet met route bestanden overweg kan. Misschien dat die er met een van de volgende updates bij zit. Dat er "nu al" kronkelroutes gereden kunnen worden, helaas twee maand na mijn vakantie, ben ik al blij mee.
 
Iemand ook al de app Scenic geprobeerd?

Jazeker, werkt prima. De gesproken route aanwijzingen kan ik niet beoordelen omdat de speaker van mn telefoon stuk was ;-)

Inroute wel uitgebreider getest, met m'n oortje in. GPX tracks/waypoints is ie zeer rigide, de gesproken aanwijzingen zijn vrijwel onverstaanbaar. Liep vast op langere tracks. Uit narigheid maar de TomTom app aangeslingerd en op kronkelroute gezet: fantastisch!
 
Ok, ik heb het nu ook werkend met de Tomtom go app op Android.

Truuk is wel om de webversie te gebruiken. Het programma wil (eerst) een tomtom toestel zien via de USB.

Eindelijk weer een bruikbare versie sinds de Navigator 7

Videos zijn ook de moeite waard om te kijken.

Inporteren via USB kabelen de verkenner werkt overigens ook niet.
 
Via usb hoefde bij mij niet volgens mij.

Ha, ik gebruikte vroeger ook navigator 7. Liep echter tegen beperking aan dat er geen update kon krijgen voor de kaart.
Daarom n 2de hands auto tomtom gekocht, gaat t best.

Later mbv n aardige medeforummer kunnen upgraden naar tomtom rider :)
Hierdoor had ik mn gewenste kronkelroutes.
 
Kikkerdekik :+

Nog anderen die de nieuwe app Kurviger hebben getest? Wellicht ken je wel de website Kurviger.de die gpx kan maken en exporteren.

Daar is nu ook een android app van, met de optie routes te maken, curvy en extra curvy roads en rondrit maken, eigenlijk allemaal gelijk aan de website. Voor 7 euro krijg je er ook nog een stemmetje bij die vertelt hoe je moet rijden.

Ik heb hem geinstalleerd. Eerste indruk erg positief, ondanks de beta fase waarin de app zich nog bevindt. De basis is simpel en doet het ook nog eens goed.
 
Kikkerdekik :+

Nog anderen die de nieuwe app Kurviger hebben getest? Wellicht ken je wel de website Kurviger.de die gpx kan maken en exporteren.

Daar is nu ook een android app van, met de optie routes te maken, curvy en extra curvy roads en rondrit maken, eigenlijk allemaal gelijk aan de website. Voor 7 euro krijg je er ook nog een stemmetje bij die vertelt hoe je moet rijden.

Ik heb hem geinstalleerd. Eerste indruk erg positief, ondanks de beta fase waarin de app zich nog bevindt. De basis is simpel en doet het ook nog eens goed.

Mooi dat je Oma daar wakker voor maakt. Die app van Kurviger ga ik proberen. De website is een mooie site en erg handig. Als de app nou ook zo is.... :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan