Navigatie op de scooter

ewolffenbuttel

Die hard MF'er
26 feb 2007
351
0
Rotterdam
Hoi,

Zijn er veel scooteraars met navigatie?
Hoe zijn de ervaringen met de verschillende types (TomTom, Garmin).

Ik heb vandaag 2 proefritten gemaakt (MP3 250 en Majesty 400) en bij beide types vroeg ik me af waar die navigatie geplaatst zou moeten worden. Er lijkt bijna geen ruimte voor te zijn.

Kunnen jullie daar misschien foto's van plaatsen?

Bedankt,
Ewald
 
Ja ik ben ook benieuwd naar Garmin Zumo / TOM TOM Rider ervaringen.

Op de vespa word de navigatie vast gezet op de spiegel. Is dat ook geen optie voor jou Ewald ?

Zelf wil ik er één kopen in mei. Ben nu aan het rond scharrelen over welke de beste zou zijn dus dit is een prima onderwerp :Y
 
Hallo zelf gebruik ik de garmin nuvi 200 kost 139 euries gebruik ik ook in de auto een perfect ding wel zomers het contrast wat instellen.
Opgehangen in rubbers en voor 7 euries uit een plaatje aluminium een mooi bakje gemaakt.
Dus heb maar geen dure zumo gekocht aangezien ik een mooi weer recreatie rijder ben is regen geen probleem gaat het toch regenen dan gaat hij eenvoudig in de binnenzak.
 
In de ronding van het dashboard past de zuignap van tomtom perfect; alsof het er voor gemaakt is.
Makkelijk te verwijderen maar zit toch zeer stevig.
full
 
Hallo zelf gebruik ik de garmin nuvi 200 kost 139 euries gebruik ik ook in de auto een perfect ding wel zomers het contrast wat instellen.
Opgehangen in rubbers en voor 7 euries uit een plaatje aluminium een mooi bakje gemaakt.
Dus heb maar geen dure zumo gekocht aangezien ik een mooi weer recreatie rijder ben is regen geen probleem gaat het toch regenen dan gaat hij eenvoudig in de binnenzak.

Hoi helijan ( HELI jan ?? helicopter vlieger ??) Maar die nuvi heeft toch geen aangepaste toetsen
voor motor handschoenen ? Zoals de rider en de zumo die hebben minder iconen zodat je overal makkelijk op kan klikken onder het rijden (mocht dat nodig zijn) en een toets om je mobiel op aan te sluiten (voor wie dat wil)

Zelf ben ik ook een mooi weer rijdster maar een navigatie voor motor en auto is meer dan alleen het water dicht zijn verschil.
 
Gegroet,

effe fotookes gemaakt van mijn Fjutsji-Siemens LOOX N100 op mijn Silverwing.
De houder is vastgeschroeft op de plastieke beschermkap van het stuur, zelfs bij mijn ongeval heeft de navigatie niets bewogen en stond nog gewoon aan.
Het houdertje zelf klikt er gewoon af en terug vast in mijn auto.
Dit is het kleinste navigatietoestel dat er bestaat, maar ik weet niet of hij nog in produtie is. Het is geen motortoestel, dus niet waterdicht en met handschoenen moeilijk bedienbaar. Maar ik heb geen extra toestel voor de motor moeten kopen.
De stem is zelfs op hoge snelheden nog goed verstaanbaar.
full
 
@zzz: is jou navigatie ook vastgemaakt of gezekerd met iets anders dan enkel de zuignap? Zo niet, gewoon een veiligheidslijntje voorzien want ken er genoeg die hun GPS konden bijéén keren na het lossen van de zuignap.
 
@wimper: ja, er zit zo'n polsbandje aan dat erg sterk is, maar de zuignap laat ik zitten; ik schuif alleen het tomtommetje eraf als ik de scooter ergens parkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan