navigatie op een Honda Silverwing FJS600

bluekiwi56

Rookie
20 mrt 2014
10
0
DELFT
Hoi,
Ik heb een vraag is er iemand die mij kan helpen ?
Ik wil graag navigatie op mijn SW monteren maar of ik nou een TomTom Rider of een garmin Zumo 350 wil maakt niet uit want blijkbaar is er geen bevestiging mogelijk!
Is er iemand die mij een oplossing kan bieden?

vr.gr. Richard Holt
 
jawel.
Ik heb een waterdicht tasje gekocht bij Halford en heb de(fietsstuur) steun op mn linkerspiegel arm gemonteerd. Voeding komt uit het dashboardkastje waar een 12 V aansluiting is gemonteerd. Ik had geen zin om gaten te boren in het plastic om iets op het stuur te monteren.
 
hoi Keesdv,
Dank voor je reactie maar ff voor de duidelijkheid het gaat om een silverwing motorscooter.
Er zijn twee inbus bouten op de vlakke gedeelte van de kuststoffen afdekking van het stuur in het midden boven het balhoofd. dat zou een fijne plek zijn om een bevestiging te monteren met de bestaande bouten maar er blijkt niks te zijn in de handel voor zover ik gezocht heb.
ik wilde graag een garmin Zumo 350 maar zij hebben geen bevestigings mogelijkheden voor op een silverwing helaas.
 
motorscooter had ik al begrepen. ik heb een sw400 zonder inbus. ik meen me te herinneren dat iemand eens een beugel had gemaakt tussen de linker en rechter stuurhelft met daar bovenop de bevestiging van een navigatie.
stel je vraag anders eens hier: Dutch Big Scoots :: Onderwerp bekijken - Silverwingclub opgenomen in DBS.
Er was een silverwinclub.eu website( helaas uit de lucht en niet meer te vinden) en een club, maar die is opgegaan in de bigscoots. Daar zijn voldoende mensen te vinden die een oplossing hebben gevonden voor het monteren op of nabij het balhoofd. Of zoek eens op dit forum( bovenin deze site zit een zoekfunctie) voor wat voorbeelden van montage op scooters.( uiteindelijk heb ik daar een foto van mijn montage gezien en overgenomen) Tot slot : in Duitsland zit ook een actieve silverwingclub. Succes.
 
Ach zo gaan de topics lekker snel. Ik denk niet dat de SW600 topics zo snel zullen gaan als de Burgman 400 topics, maar dit zou het begin van iets moois kunnen zijn.

:z
 
Met zo'n Silver Wing heb je bijna nooit iets te vertellen. Het is niet de mooiste, niet de zuinigste, maar wel de betrouwbaarste. Dan is een navigatiehouder natuurlijk best spannend. Ik heb hem op een in de spiegelhouder geïntegreerde houder zitten, en de bekabeling is aangesloten op de (ook alweer) voorbereide aansluiting onder de kap. Ik vond de topkoffer en handvatverwarming overigens ook heel spannend.
:Y
 
Ik heb mijn TomTom op het stuur gemonteerd (Burgman 400) met het professionele klittenband van 3M (dual lock heet het geloof ik), is eigenlijk niet te vergelijken met het gewone klittenband, is kunststof van 1.5 mm dikt en je kan er bij wijze van spreken een olifant aan hangen !
In zwart en wit en zelfklevend te krijgen, google maar. Voordeel is dat je niet hoeft te boren en je navigatie op elk moment zo los kan halen en meenemen, misschien een idee ?
 
full


1 gaatje in het midden van het stuur afdekkapje, ring er achter en klaar. Weliswaar op een Majesty maar misschien ook te monteren op een SW. :P

Klittenband lijkt mij onhandig i.v.m. constant stroomkabeltje.
 
stroomkabeltje kan je losmaken en navigatie meenemen of stroomkabeltje permanent laten zitten en risico lopen dat je navigatie gejat of gemold wordt ? Kwestie van keuze maken lijkt me maar het was maar een idee hoor, mij bevalt het prima.
 
Kabeltje zit aangesloten op de houder. Navigatie klik je eraf met 2 vingers en stop je in je zak.
Bekijk zo'n ding nu eerst eens voordat je de indruk wekt dat je een apparaat van honderden euro's open en bloot op je scoot moet laten zitten en daarom beter met ductape aan de slag kan.
 
Gaat het om de FJS600, dus het vorig model?
Dan heb ik wel een leuke oplossing voor je. Volgende foto's geven aan hoe ik de Garmin geplaatst heb. (zie hier in het Dutch Big Scoots topic)

1450845_3558904386712_1885470252_n.jpg


1454943_3558904426713_217314485_n.jpg

1395966_3558903986702_1322702162_n.jpg


Groet Guido.
 
Het is een universele steun, niet echt goedkoop.
Dacht dat Termaat in Nijmegen de steun in het assortiment heeft. (130,-)
Misschien dat je met een beetje rondzoeken een betere prijs kunt vinden?
 
Ik heb HIER precies hetzelfde je voorgeschoteld

Ben ik nou zo ..... of ben jij zo ........ :?


Nou ja morgen kan je weer een nieuw topic openen met dezelfde vragen en antwoorden :P

HAHAHA, maar met die link van jou moet 'ie zelf klikken. :+

Oke nog 1 x

GPS Mounts | RAM® Mounts

Zelf kiezen Merk navigatie en type, vervolgens klikken op merk en type motor/scooter en rond de 50 euro kun je klaar zijn. Dealernetwerk in NL.

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan