Navigatie op iPhone

ferrari_2

Rookie
28 jan 2012
9
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een moeilijke vraag *O*

Ik wil op mijn iPhone met een of ander navigatie software, routes kunnen inladen zoals de Garmin Zumo's dat kunnen. Het liefste maak ik routes op de PC met google maps of google earth, die ik dan op de PC wil omzetten en zo op de iPhone wil krijgen, om ze daar na te kunnen rijden. Tijdens het narijden van de routes, wil ik ook een turn-by-turn stem horen bv Links afslaan, Rechts afslaan. De navigatie mag NIET herberekenen, dus ik wil dat hij perfect zegt hoe de route verloopt zoals ik hem heb ingegeven op de PC eerder.

Ik heb nu al vanalles geprobeerd, namelijk MotionX en ben nu bezig met Navigon. Ik kan nergens een juiste methode vinden om dit allemaal te doen. Ik heb geen windows machine, dus als het kan, hoor ik graag oplossingen die ook op Mac werken. Indien dit niet gaat, zal ik wel een windows bak kunnen tevoorschijn toveren.

Wat ik allemaal al gedaan heb is met google maps een bestemming en eindpunt gemaakt, en de route zo gesleept en aangepast, en dan opgeslagen als kml door output=kml achter de link te zetten. Als ik deze dan weer bekijk in Google Earth, zie ik geen route en dergelijke. Ik beschik ook al over GPSBabel om routes te converteren naar het ene en andere formaat.

Is hier iemand, die mij een mooie stap voor stap beschrijving kan geven, om dit mogelijk te maken? Mijn dank zal heel erg groot zijn !!

Alvast bedankt !!!
 
In plaats van mij te zeggen dat ik een Zumo moet kopen, sta ik graag open voor deze alternatieve oplossing. Ze bestaat, want ik weet dat mensen het doen... Het is met meer omweg, maar daar wil ik wel 600 euro voor uitsparen ;)
 
Ik gebruik Tyre op een route te maken. Deze zet ik dan om naar het juiste bestand om in Copilot in te lezen. Heb nog niet veel kunnen testen maar zover ik weet werkt het prima
 
Hey Hallo, probeer I-Go eens, dacht dat het hierbij wel kon.

Grt
 
iPhone op de motor voor iCoyote (30 euro per maand: nooit meer bekeuringen),
garmin zumo 660 voor de routes.

iPhone is niet echt geschikt voor navigatie, alle navigatieprogramma's erop zijn voor A naar B, niet via leuke terrasjes etc :+
 
In plaats van mij te zeggen dat ik een Zumo moet kopen, sta ik graag open voor deze alternatieve oplossing. Ze bestaat, want ik weet dat mensen het doen... Het is met meer omweg, maar daar wil ik wel 600 euro voor uitsparen ;)
Ok, je moet zelf weten maar uiteindelijk kom je voor het werk op een zumo uit.....de rest is en blijft prutswerk........
 
Je moet of meer poi's invoeren of gewoon niet verkeerd rijden bij het herberekenen.
Heb zelf ook een iphone maar gebruik die voor flitsmeister en gebruik mijn tomtom als navigatie.
Op mijn tomtom heb ik de kronkelwegen optie die dus niet op de iphone/android zit (of ander navigatie systeem.
Door die optie hoef ik ook geen eigen routes te maken voor gewoon een adres in en hij rijd mij zelf langs de beste routes.

En met de navigatie motionx heb je een data plan nodig en dus niet handig als je naar het buitenland gaat dus kijk dan voor navigon of tomtom met hun ingebouwde mappen.

En rijden met stem vind ik verschrikkelijk irritant gewoon lekker muziek aan of gewoon helemaal niets is veel leuker.
 
tomtom software op je iphone zetten en je routje in tyre maken. bluetooth headsetje erbij en klaar is kees.


Ok, je moet zelf weten maar uiteindelijk kom je voor het werk op een zumo uit.....de rest is en blijft prutswerk........

Wat is prutswerk? Tyre met tomtom werkt feilloos. Ik gebruik een gewone auto tomtom in een waterdicht hoesje, geluid vind ik geen meerwaarde. Route maken is net zo moeilijk als poepen, route laden en klaar is kees.



Wat bedoel je trouwens met mag niet herberekenen? Als je verkeerd rijdt gaat ie herberekenen dat is het hele idee van een navigatiesysteem lijkt me zo. Anders kan je net zo goed een routerol pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil gewoon dat ik een hele route uitstippel, ik weet niet hoe dat moet, met waypoints of weet ik veel wat, en ik wil EXACT elke straat en elke bocht zo rijden. Hij moet mij perfect zeggen hoe ik dat kan rijden, waar ik moet afslaan enzo, zonder iets te gaan herberekenen. Als ik dan toch fout zou rijden, heb ik het liefste dat ik zo snel mogelijk terug op track ben om verder mijn route te volgen. Ik wil dus echt elke straat en bocht avn te voren uitstippelen zonder dat dat ding nog tijdens het rijden andere wegen gaat kiezen. Snap je?

Lukt dit met een iphone app en hoe doe ik dit dan? Met welk programma maak ik de routes op de PC dan het beste?
 
tyre.tk

simpel programmatje waarmee je exacte routes kunt uitstippelen op googlemaps (gewoon op een punt klikken waar je langs wil rijden, dat idee). Die kan je opslaan als .itn bestand en in je tomtom zetten. Helaas hebben niet alle tomtoms een itinerary planning functie (of reisplanner oid) en nu ik erover nadenk heeft de tomtom iphone app niet zo'n functie dacht ik, misschien dat iemand anders daar iets over kan zeggen.

volgens mij had navigon voor iphone wel een soortegelijke functie en moet je het itn bestand even converteren naar een bestand dat navigon snapt (rte geloof ik).
 
Het leuke van :] is toch eigenlijk , dat je op plekken komt waar je niet bent geweest.
Ondanks bovenswtaande heb ik voor het rijden van route's zopas een 765T gekocht. Op de telefoon nog geen manier gevonden dat ik het prettig vond werken.

Op de Garmin zit de motorkaart.. dus ik denk dat de volgende keer , ik de snelweg opduik voor een 45-60 min. en dan terug rijd via de motorkaart. Kom je iig op plekken waar je anders niet komt ;)
 
Koop de Garmin Western Europe app (€80) en je hebt volgens mij de fuctionaliteit van de Zumo op je iPhone ...
Dat klinkt wel interessant! Vooral omdat je dan gewoon de garmin routes in kan laden. Alleen kan ik 'm niet vinden in de Android market.. iOs only?
 
garmin is idd iphone only, ik heb hem al gedownload (uiteraard gejailbreakt), maar mis veel plugins die een 660 wel heeft. Wellicht dat hij bij updates beter wordt, maar ik betwijfel het gezien garmin zichzelf dan in de vingers snijdt.
 
garmin is idd iphone only, ik heb hem al gedownload (uiteraard gejailbreakt), maar mis veel plugins die een 660 wel heeft. Wellicht dat hij bij updates beter wordt, maar ik betwijfel het gezien garmin zichzelf dan in de vingers snijdt.
Precies :^

Ik wil graag een 210/220 kopen à 300 euro maar als de mobiele versie van 80 euro gewoon de routes in kan laden.. Waarom zal ik?
 
Precies :^

Ik wil graag een 210/220 kopen à 300 euro maar als de mobiele versie van 80 euro gewoon de routes in kan laden.. Waarom zal ik?
660 kost 480 bij internet winkels, met een mooie (custom) beugel erbij ben je totaal 600 kwijt. Ik zeg: doorsparen en doen!
 
Daarom zeg ik ook koop gelijk een zumo.... ben je af het geknoei en van het 'net' niet.... |(

of mocht je twijfelen koop een tweedehandse streetpilot 2610 om te ervaren of het 'wat' voor je is.....en dan een bak geld uitgeven voor een zumo.
 
660 kost 480 bij internet winkels, met een mooie (custom) beugel erbij ben je totaal 600 kwijt. Ik zeg: doorsparen en doen!
Neh.. Wil graag alleen m'n routes rijden in het buitenland en hoef al dat extra gebeuren niet ;) . Heb als 's eerder een 220 geleend naar DL en die beviel prima. Vind 't al duur zat zo :Y
 
Tyre is perfect om de routes uit te zetten. Je kan ze ook prima in TomTom laden... Behalve op ....tomtom versie voor de Iphone :( . Dus tyre ja maar geen tomtom op je Iphone.
Overigens is de Iphone waardeloos als navigatie op je motor. Aanraakscherm werkt met met een handschoen. Heb je dat nodig? Ja, dat heb je nodig. Het zal namelijk geheid een keer gebeuren dat je een routepunt mist. Even weg klikken is een optie maar niet met handschoenen aan.
 
of mocht je twijfelen koop een tweedehandse streetpilot 2610 om te ervaren of het 'wat' voor je is.....en dan een bak geld uitgeven voor een zumo.


Geen goed advies. De SP2610 draait op OT kaarmateriaal, die al geruime tijd niet meer wordt geüpdate. De Zumo en Nuvi serie draait op NT kaartmateriaal....
 
Terug
Bovenaan Onderaan