navigatie op m`n varadero

yoker

Rookie
2 jul 2011
9
0
Nederland
hallo allemaal,

Ik heb net een voeding gemaakt voor mijn navigatiesysteem op mijn honda varadero uit 2002 en ik heb hem direct op m`n achterlichten aangesloten.

Het werkt allemaal perfect totdat ik mijn rem inknijp
Dan heeft hij denk te weinig vermogen want dan krijgt m`n navigatiesysteem geen spanning meer.

Ik heb een navgear tourmate mx-350 navigatiesysteem.
En het nadeel van dit navigatiesysteem is dat hij uitvalt als hij geen spanning meer krijgt (ook al zit de batterij vol).

heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

bvd
 
slechte massa? of per ongeluk 12v continu van je nomale achterlichtlicht en als min het kabeltje van je remlicht genomen?


dus zo:

(remlicht)--------------(negatief voeding)
(achterlicht)-----------(postief voeding)
(massa)----------------(niet aangesloten)

zodra je dan remt, verdwijnt het potentieel tussen 12v en 0... dat word dan 12v-12v met een spanning ertussen van 0v.. :)
 
Laatst bewerkt:
ik rechtstreeks op de accu met een zekering, dan hoef ik bij een stop, daarna niet alles opnieuw in te stellen, opstappen en wegwezen. Navi gebruikt toch bijna geen stroom. Heb een sigaretten plug erop, die ik dan tevens gebruik, om de druppellader aan te sluiten. 2 vliegen in een klap :~))
 
Laatst bewerkt:
Op mijn motor heb ik een draad gezocht die geschakeld is via het contact.
Daar heb ik een relais tussen gezet met meerdere aftakkingen om accessoires te schakelen.
Waaronder; Xenon koplamp, accessoire aansluiting buitenzijde, Gerbing hanschoenen en 2 aansluitingen onder het zadel voor intercom en de Garmin.
Het kunnen wel kleine verbruikers zijn, maar ik heb ook maar een kleine accu.
full

full
 
Netjes gedaan Broos^^

via contact is inderdaad handig, maar 's winters de druppellader er aan hangen is ook handig, dan kan je beter gewoon rechtstreeks op de accu een 12v cigaretten plug er op zetten.

je accu zal er echt niet van leeg lopen, en kan bij de wat minder ervaren elektra mensen ook niet fout gaan^^
 
heb het langs de batterij aangesloten op de plug (zit al een zekering in)van mijn optimate die gemonteerd is op de batterij,een sigaretten kooker met kabel en een plug die in de optimate past, dan het verlengstuk met pin en de juiste stekker voor de gps onder het zadel in elkaar steken en de draad naar stuur leggen, het teveel aan draad kan men wegwerken onder het zadel.
bij gebruik gps aansluiten onder het zadel , alleen nog iets zoeken om op de fiche van de gps aftedekken als deze niet in het toestel zit.
grt,
 
Terug
Bovenaan Onderaan