Navigatie systeem op de motor handig?

@Buelbloke: Helemaal niks, was niet bedoeld als belediging.
Ik zelf merk dat het hebben van een goede navigatie met goed kaartsysteem mij de mooiste hoeken van Europa laat zien. De kleinste, mooiste wegen die ik anders nooit zou vinden.

Toen ik nog met simpele navigatie reed, was dit veel minder.
Ook het comfort van snel inladen van routes, herberekenen en opstarten is fijn.
Ieder zijn ding, ik ben gewoon erg blij met de mogelijkheden van de Zumo.
Waarschijnlijk is dat voor iedereen anders.

Ik vatte het ook niet op als een belediging hoor!

Ik rijd dagelijks met de motor, ik rijd geen toertochten e.d. het is gewoon mijn dagelijks vervoer en ik heb ook geen behoefte aan een bepaald type route...rijden is rijden wat mij betreft.
 
borisz schreef op 17 januari 2016 @ 11:08


Tsja, dat TS niet meer online is geweest sinds hij die vraag heeft gesteld zie ik nu pas..................

Ik zie dat niet echt als een probleem.
TS stelt een vraag die veel reacties oproept waar anderen dan weer iets aan kunnen hebben.

Hooguit een beetje flauw om iets over de muur te gooien en dan niks meer..................
 
Update 01-03-2016 van www.archiescampings.eu is nu online.

Door een communicatiefout is de informatie over de Camping Cheque campings zoals die is gepubliceerd in mijn vorige update, helaas onjuist. Ik moet u dus dringend adviseren deze gegevens opnieuw te downloaden.

Mocht u onjuistheden aantreffen of aanvullingen hebben, laat het me aub dan even weten via het contactformulier op mijn website.
 
Update 01-05-2016 van www.archiescampings.eu staat nu online.

Naast de gebruikelijke aanpassingen en uitbreidingen is de belangrijkste wijziging dat het nu ook mogelijk is vanaf mijn website excel-bestanden te downloaden met campings langs de belangrijkste Europese hoofdwegen, zoals die voorheen te vinden waren op de website van mijn Belgische partner Parafoeter.
Zelf even printen en u hebt op een paar A4’tjes een overzicht van campings die onderweg beschikbaar zijn voor een overnachting.
U vindt de bestanden door te klikken op Parafoeter’s Corner.

Iets ontdekt dat niet (meer) klopt? Stuur dan aub even een mailtje via mijn website zodat we met zijn allen up to date blijven!
 
De laatste update van Archiescampings voor het zomerseizoen staat online.
Mocht u dus binnenkort gaan kamperen, neem dan alstublieft even de moeite de laatste gegevens op uw navigatie te zetten, er is namelijk weer heel wat veranderd.

Prettige vakantie!
Archie
 
De laatste update van Archiescampings voor het zomerseizoen staat online.
Mocht u dus binnenkort gaan kamperen, neem dan alstublieft even de moeite de laatste gegevens op uw navigatie te zetten, er is namelijk weer heel wat veranderd.

Prettige vakantie!
Archie

Zelf een kaart aanmaken voor GPS waar alle campings van gebied naar keuze op staan.
GPS-expert geeft een prima uitleg hoe dat te doen. Hij gebruikt hier zelfs Archies campings als voorbeeld. Hoe dat werkt zie =>

Eigen POI's in een Edge als kaart plaatsen? - GPS Expert

Voor mijn vakantie maak ik een kaart aan en zie dan onderweg wel, welke camping ik ga gebruiken.
Ook de Tank-Tas-Tochten heb ik er op deze manier in staan. Soms bruikbaar voor een mooiere route.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort nog op vakantie? Gewoon up to date blijven? Misschien zelfs al plannen aan het maken voor volgend jaar?
Download dan nu, uiteraard zoals altijd gratis, de laatste campinginformatie in je navigatie!

Dankzij alle kampeerders die de afgelopen maanden op pad zijn geweest en hun opmerkingen hebben doorgestuurd zijn er helaas weer enorm veel campings geschrapt uit het bestand, maar zijn er anderzijds gelukkig nog meer bijgekomen!

Nog vergeten zelf je bevindingen even door te mailen? Doe dit dan aub alsnog in het belang van alle kampeerders in Europa!

Archie
www.archiescampings.eu
 
hey Archie!
De camping bij Brasov, Roemenië bestaat al 3 jaar niet meer, kun je deze uit je bestand halen?
 
Ik heb het een paar keer geprobeerd met zo'n navigatie systeem, maar ik ben er nog niet uit of ik het het geld waard vind.

Voordelen:
Zeer handig om het laatste stukje (eindbestemming) te vinden, of als je even de richting kwijt bent.

Nadelen;
Je hebt geen idee waar je rijd of gereden hebt.
De snelwegen kunnen (bij de mijne) aan of uit en ik wil bij snelwegen uit niet door het centrum rijden, maar een stukje ring nemen.
De kaart erbij houden lijkt mij dus onvermijdelijk of je moet zin hebben om s'avonds achter de computer een route te maken.

En als je muziek wilt luisteren op de motor, heb je de verkeerde motor gekocht 😋

Weet iemand trouwens welke navigatie op 6volt geladen kan worden?
 
Laatst bewerkt:
En als je muziek wilt luisteren op de motor, heb je de verkeerde motor gekocht 😋

Weet iemand trouwens welke navigatie op 6volt geladen kan worden?

Mijn navi-voeding was stuk en heb van dx een andere gehaald, een 12V-->5,1V omvormer.
Misschien zijn die er ook voor 6V?
 
Ook al zullen in deze tijd van het jaar de meesten, op een aantal “overwinteraars” na, niet erg bezig zijn met kamperen, staat er toch weer een update van Archiescampings online met opnieuw meer campings.
Daarnaast is er ook meer informatie te vinden over de Archiescampings app die nu ook beschikbaar is voor Windows10-gebruikers (www.archiescampings.eu/archiesapp/ned/ . Dit betekent dat u de app óók op uw W10-pc of - -laptop kunt installeren en alvast uw mogelijke routes voor volgend jaar kunt plannen.

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
 
De alweer laatste update in 2016 van www.archiescampings.eu staat nu online met zo’n 400 extra campings.
Helaas waren bij het voorbereiden van deze update de gegevens van Camping Cheque en BestDeal voor 2017 nog niet beschikbaar. Wel kunt u al de 3319 campings bekijken die met uw Camping Card in 2017 gedurende het voor- en naseizoen voordelig kunnen worden bezocht in 2017.
(Degenen die over de Archiescampings app beschikken, vinden vanaf 28/12 daarin ook al het aanbod van Camping Cheque voor volgend jaar).

Tot slot wens ik u allen een fantastisch 2017 met veel kampeerplezier!
 
De tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu is sinds een uurtje online.
Behalve de inmiddels gebruikelijke uitbreidingen en verbeteringen zijn naast de Camping Card campings 2017 nu ook de campings van Camping Cheque 2017 te downloaden.

Hartelijk dank aan iedereen die door het sturen van feedback ons gemeenschappelijk(!) campingbestand helpen dit bestand vrijwel dagelijks verder te verbeteren!
Mocht u ook iets vinden dat niet (meer) klopt, laat het dan aub even weten.
 
Nu het nieuwe kampeerseizoen weer voor deur staat (zeker als het weer ook nog een beetje wil meewerken) en velen er weer op uit zullen willen trekken, is het belangrijk uw campingbestand te verversen.
Mocht u nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van Archiescampings.eu dan denk ik dat het zeker de moeite waard is eens een kijkje te komen nemen.
De update voor de maanden mei en juni staat nu online.

Een fantastisch campingseizoen gewenst!

www.archiescampings.eu/ned1
 
Nu het nieuwe kampeerseizoen weer voor deur staat (zeker als het weer ook nog een beetje wil meewerken) en velen er weer op uit zullen willen trekken, is het belangrijk uw campingbestand te verversen.
Mocht u nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van Archiescampings.eu dan denk ik dat het zeker de moeite waard is eens een kijkje te komen nemen.
De update voor de maanden mei en juni staat nu online.

Een fantastisch campingseizoen gewenst!

www.archiescampings.eu/ned1
Oeh, da's wel interessant..
Domme vraag; moet ik de oude versie van de SD kaart verwijderen als ik deze nieuwe versie download?
 
Nu veel kampeerders binnenkort weer op pad zullen gaan, is het ook weer tijd de nieuwste gegevens van www.archiescampings.eu te installeren.
In de laatste update voor de zomerperiode die sinds vandaag online staat, zijn weer de nodige veranderingen verwerkt, dus zet deze laatste gegevens nog even in uw navigatie voor u vertrekt.
Als u tijdens uw vakantie iets ontdekt, dat de database verder kan verbeteren, laat het dan aub even weten!

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
 
Iedereen die in de resterende maanden van dit jaar nog op vakantie gaat, adviseer ik om de nieuwste update (vs. 01-09-2017) van www.archiescampings.eu/ned1 die nu online staat, te gebruiken.

In de laatste twee maanden heb ik verheugend veel feedback mogen ontvangen en op grond daarvan zijn er behoorlijk wat wijzigingen in het campingbestand aangebracht.

Ook zijn vrij veel campings nieuw toegevoegd, dit met name in bv. Polen, Zwitserland, Servië, Kroatië en Montenegro.

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
 
Oeh, da's wel interessant..
Domme vraag; moet ik de oude versie van de SD kaart verwijderen als ik deze nieuwe versie download?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven helaas.
Bij de meeste navigatiesystemen wordt het oude bestand (met dezelfde naam) overschreven, er zijn echter ook systemen waarbij het nieuwe bestand naast het oude bestand wordt geplaatst al of niet met een aanpassing van de naam. Om te voorkomen dat het interne geheugen van je device of in dit geval je SD-kaart te vol wordt, is het dus voor de zekerheid aan te bevelen het oude bestand eerst te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
De update 01-03-2018 van www.archiescampings.eu/ned1 staat nu online.
Zoals al eerder aangekondigd bevat deze update enkele ingrijpende wijzigingen.

Met name in Zweden zijn deze keer tamelijk veel extra campings toegevoegd, danzij de hulp van een gebruiker.
Mocht u ook nog ontbrekende campings kennen, laat het dan aub even weten!
 
Nou, in mijn peaklife-navi krijg ik campings, tankstations en winkels in alle landen maar Slovenië gaf hij ineens niets aan..
Misschien een tip?
 
Ook weer al plannen aan het maken voor uw volgende kampeervakantie?
Dan hoort daar natuurlijk ook bij dat u ervoor zorgt dat uw campinggegevens weer up to date zijn bijgewerkt.

Update 01-03-2019 van www.archiescampings.eu staat nu online met opnieuw meer campings dan ooit.
Deze keer zijn vooral campings toegevoegd in de Baltische staten en in Zuid-Italië.

Verder is er nieuws te vinden voor kampeerders die buiten het seizoen graag gebruikmaken van “voordeel-aanbieders”.
 
Terug
Bovenaan Onderaan