Navigatie voor de mobiel die ook met GPX bestanden werkt

Bedankt, ga ik weer wat uitproberen. Voor zover ik me kan herinneren, heb ik bij het installeren geen gekke dingen ingesteld. *D

Frans.
 
( moest eerst BT oortje opladen ).
Ik kies ( 3 streepjes li onder) route, en stel in op simuleer navigatie, tik bij geluid op opties en dan bij geluid opnieuw dat wieltje, vervolgens bij audiokanaal voor stembegeleiding: 1 van de 3 hierboven genoemde mogelijkheden.
Aangevinkt zijn straatnamen en verkeerswaarschuwingen. Bij Taal stembegeleiding Nederlands en dan het gekozen audiokanaal.
Tik op pas toe en terug naar vorig menu, kies daar de route die ik wil simuleren en START. Het enige wat ik hoor is een korte BLIEP. Maar geen aanwijzingen. Heb die route meerdere keren laten simuleren en soms hoor ik "onderweg" enkele bliepjes.
Ook gemerkt dat ik meerdere keren het gewenste audiokanaal moet kiezen voordat deze wordt opgeslagen.
Ergens toch iets mis, maar wat ??

Frans.
 
Nog een aanvulling. Ik heb de route, van ruim 4 km, gemaakt in basecamp en ook als route naar mijzelf gemaild. dan die mail in mijn gsm geopend en aangegeven dat deze route ( geen track) geopend moest worden met OSMand. De route verscheen dan in het overzicht van routes.
Kan er bij het doorsturen dan iets mis gaan ???
Enne, als het niet lukt, dan lukt het maar niet, nog geen man overboord.

Frans.
 
Kun je dat bestand hier ff delen, dan zal ik het bij de mijne ook eens proberen, ik heb d8 ik een pro versie van OSMand.
 
Als het goed is zit die route hierbij.
Ik heb de gratis versie, maar dat zou toch geen verschil mogen geven?
Frans.
 

Bijlagen

  • Osmand rondje.gpx
    21 KB · Weergaven: 7
Nog een aanvulling. Ik heb de route, van ruim 4 km, gemaakt in basecamp en ook als route naar mijzelf gemaild. dan die mail in mijn gsm geopend en aangegeven dat deze route ( geen track) geopend moest worden met OSMand. De route verscheen dan in het overzicht van routes.
Kan er bij het doorsturen dan iets mis gaan ???
Enne, als het niet lukt, dan lukt het maar niet, nog geen man overboord.

Frans.
Maar wat is het probleem?

Bij mij lukt het om de route te starten met osmand+
Met spraak aanwijzigingen
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210331-013715_Android System.jpg
    Screenshot_20210331-013715_Android System.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 9
  • Screenshot_20210331-013732_OsmAnd+.jpg
    Screenshot_20210331-013732_OsmAnd+.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 8
Er zit vaak een vertraging op de bleutooth, waardooe je de eerste secondens niet hoort, maar als je muziek standaard aan hebt dan zal de vertraging iets minder worden. Veel navigatie programma's kun je aangeven dat je een vertraging wilt hebben met het oplezen van de instructie.
 
Ik heb eerst de route gesimuleerd " gereden " ZONDER BT oortelefoon of iets anders dus zonder de BT functie van de smartphone. Er kwam helemaal geen geluid/ aanwijzing uit mijn smartphone. Ook met een oortelefoon met kabel was er geen enkele aanwijzing te horen.
Ook toen ik daadwerkelijk de route ging fietsen hoorde ik geen enkele aanwijzing uit de smartphone en de 2e keer ook niet uit de bekabelde oortjes . De route en mijn positie verschenen wel op het scherm van de smartphone. Tijdens al deze probeersels had ik geen muziek aan staan.
Ik gebruik ook de app HERE we go ( in de auto) , en daar krijg ik probleemloos de aanwijzingen uit mijn smartphone.
Enkel toen ik de route opnieuw gesimuleerd "reed " met mijn BT oortje hoorde ik enkele bliepjes maar GEEN aanwijzing.
Bij andere functies werkt het BT oortje zoals het moet.
Lijkt erop dat mijn smartphone het probleem is. Heb deze pas 1 maand, denk dat er mee terug naar de winkel ga.

Frans.
 
Heb net dezelfde app van OSMand op de smartphone van mijn vrouw geïnstalleerd en dezelfde route naar haar gemaild.
Toen ik die route gesimuleerd startte, hoorde ik meteen de aanwijzingen ( maar wat een afgrijselijke stem zeg) .
Toen de app op mijn smartphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen ik die route gesimuleerd startte helaas nog steeds zonder geluid.
Lijkt erop dat het een Samsung probleem is. Op mijn vorige smartphone ( ook Samsung) werkte het ook niet.
Dus hiermee naar de winkel.
Bedankt voor het meedenken.

Frans.
 
Dat Is gek
Mijn samsung doet het wel gewoon prima!

Zowel geluid uit de telefoon als met bluetooth set
 
Heb net dezelfde app van OSMand op de smartphone van mijn vrouw geïnstalleerd en dezelfde route naar haar gemaild.
Toen ik die route gesimuleerd startte, hoorde ik meteen de aanwijzingen ( maar wat een afgrijselijke stem zeg) .
Toen de app op mijn smartphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen ik die route gesimuleerd startte helaas nog steeds zonder geluid.
Lijkt erop dat het een Samsung probleem is. Op mijn vorige smartphone ( ook Samsung) werkte het ook niet.
Dus hiermee naar de winkel.
Bedankt voor het meedenken.

Frans.
In een ver verleden moest je bij Samsung telefoons de TTS (Text To Speak) instellingen aanpassen. Misschien moet dat op sommige toestellen nog steeds?

Ga naar Instellingen, Mijn Apparaat, Taal en Invoer, Opties Tekst naar spraak, en selecteer Google ipv Samsung.
 
In een ver verleden moest je bij Samsung telefoons de TTS (Text To Speak) instellingen aanpassen. Misschien moet dat op sommige toestellen nog steeds?

Ga naar Instellingen, Mijn Apparaat, Taal en Invoer, Opties Tekst naar spraak, en selecteer Google ipv Samsung.
DE GOUDEN TIP !! Bedankt, nu werkt het wel.
Was gistermiddag naar de telefoonwinkel gegaan. Medewerker heeft met een update oid geprobeerd mijn probleem te verhelpen maar zonder resultaat. ( was weer blij met aankoop bij lokale winkel, lekker dichtbij en snel geholpen ). Zal hem volgende week deze tip doorgeven.
Meteen een MTB route gesimuleerd laten volgen. Werd - met stembegeleiding - naar die route " begeleid " en daarna - de eigenlijke MTB route in het bos- nog steeds stembegeleiding !! Maar wat een rotstem is dat zeg .
Keibedankt !!!:t:t

Frans.
 
DE GOUDEN TIP !! Bedankt, nu werkt het wel.
Was gistermiddag naar de telefoonwinkel gegaan. Medewerker heeft met een update oid geprobeerd mijn probleem te verhelpen maar zonder resultaat. ( was weer blij met aankoop bij lokale winkel, lekker dichtbij en snel geholpen ). Zal hem volgende week deze tip doorgeven.
Meteen een MTB route gesimuleerd laten volgen. Werd - met stembegeleiding - naar die route " begeleid " en daarna - de eigenlijke MTB route in het bos- nog steeds stembegeleiding !! Maar wat een rotstem is dat zeg .
Keibedankt !!!:t:t

Frans.
Je kan nog spelen met de 'spraaksnelheid' en 'toonhoogte'.

Op mijn Xiaomi telefoon kan ik bij 'voorkeursengine' op een tandwiel klikken. In het volgende menu op 'spraakgegevens installeren' klikken, vervolgens de taal (Nederlands) en dan krijg ik nog 5 stemmen die ik kan downloaden.
Het lijkt me allemaal Googles Text To Speech dus ik verwacht dat dit bij jou hetzelfde werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Alex_86: Bedankt voor je tips. In dat menu kan ik ook de spraaksnelheid en toonhoogte aanpassen ( en deze aangepast) maar slechts 1 keuze in het Nederlands. Stem klinkt nu ietsje minder erg *D *D .

Frans.
 
Weet je het al?
Ben nu al tijdje aan het testen met Osmand. Ziet er goed en werkt ook prima. Overdaad aan opties en mogelijkheden, weinig verschil tussen betaalde versie en gratis versie behalve dat je met de betaalde versie wat meer kaarten kan downloaden maar dit valt in de gratis versie enigszins te omzeilen door kaarten te verwijderen waar je niet gaat rijden en kaarten te downloaden waar je wel gaat rijden. Verder prima navi app voor op de mobiel. Nog een minpuntje, ik ontvang zo nu en dan gpx bestanden die door anderen in elkaar gezet zijn en dan krijg je soms een overdaad aan meldingen ( let op spoorwegovergang / let op verkeersdremepel / let op zebrapad / let op.....). Effe uitzoeken nog hoe ik deze overdaad aan meldingen kan uitzetten zonder direct de hele navi om zeep te helpen.
 
Kijk eens in OsmAnd bij het het Hamburger Menu (blokje mar drie streepjes links onder) -> Configure Profile -> Navigation Settings -> Voice prompts -> en zet zaken als b.v. Pedrestrian crosswalks uit.
 
Kijk eens in OsmAnd bij het het Hamburger Menu (blokje mar drie streepjes links onder) -> Configure Profile -> Navigation Settings -> Voice prompts -> en zet zaken als b.v. Pedrestrian crosswalks uit.
:t:t:t
Top! Had daar nog niet gekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan