Navigatie Yamaha YFZ600R (Thundercat)

kevin0299

MF'er
13 dec 2012
78
21
Purmerend
Een hele goedemiddag,


Ik ben opzoek naar een navigatiesetje voor op mijn Thundercat. Ik heb al eens gelezen dat sommige een autokitje gebruiken en dit op bijvoorbeeld hun toerenteller plakken dmv een zuignap. Nu rij ik liever niet met afgeplakte metertjes. Weet iemand toevallig een setje die ik op de bout van mijn stuur kan monteren?

Of zijn er nog andere M-Fers die toevallig ook navigatie op hun Thundercat hebben? Of andere tips zijn ook altijd welkom.


Alvast bedankt!


EDIT:

Als het mogelijk is een Samsung Galaxy S5 te gebruiken zou dat fijn zijn. Heb een app met offline mogelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Telefoon zou je kunnen gebruiken, maar het grote verschil is dat een navigatie systeem (ontwikkelt voor de motor) tegen de trillingen en neerslag kan.

Orienteer je op de sites van Garmin en TomTom, en koop eventueel een tweedehandsje als je het investeren niet waard vind.

Garmin Zumo GPS
 
Heb zelf een thundercat.

Ik heb een ram mount in de stuurkogel zitten waarop ik een houder van de action op heb gelijmed.
De trillingen worden opgevangen door de ram mount ( kort verlengstuk )

Kan hem gebruiken zonder hem voor me tellers te hebben en zonder dat hij me tanktas in de weg zit.

Enig wat ik wel nodig had was een 12volt aansluiting gezien mijn telefoon snel leeg liep.
 
RAM-B-342U Balhoofd insert
RAM-B-103U Korte arm + monteerplaatje
http://www.action.nl/smartphone-fietshouder-samsung-iphone

Hiermee kan je de navi / telefoon centraal op je motor plaatsen en is het redelijk beschermt tegen trillingen.

Enige wat je wel moet hebben is een zekerings kabel voor het geval dat.
Ik gebruik hiervoor een karper onderlijn die ik aan een ring van de rempotje zet.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik gewoon een telefoonhouder voor motoren zonder clipon die aan de stang moet vastmaken. Ik heb dat ding gewoon met tiewraps vastgemaakt, werkt goed voor als ik ergens heen moet of als ik een korte rit wil maken. De houder zeker ik ook, met bijgeleverd koortje. Werk prima.

Mischien dat ik later een echt navi neem. Dan schaf ik gewoon de balhoofdmount aan van RAM.
 
Heb gewoon zo'n kogeltje op het stuur vastgemaakt i.c.m. de zumo 220. Top combo.
Mocht je ook de telefoon erop willen klikken kun je het dingetje gebruiken op de laatste foto.
Die heb ik overigens toevallig nog ligge, dus mag je evt. van mij overnemen voor een kratje bier :)
full
 
Oeps verkeerde foto. Als je in de buurt van zoetermeer woont, kun je altijd even langsrijden om te kijken. Stuur in dat geval even een pm-tje
 
Terug
Bovenaan Onderaan