navigatie

NyoP

Rookie
25 apr 2014
6
0
Zojuist een garmin navigatie overgenomen. Verbindingskabel met computer zat er blijkbaar niet standaard bij.
Welke kabel moet ik in huis halen om de garmin met de computer te verbinden?
Is de USB kabel van Garmin voor €5,50 universeel, of moet ik een specifieke hebben?
 
Zojuist een garmin navigatie overgenomen. Verbindingskabel met computer zat er blijkbaar niet standaard bij.
Welke kabel moet ik in huis halen om de garmin met de computer te verbinden?
Is de USB kabel van Garmin voor €5,50 universeel, of moet ik een specifieke hebben?
En heel hartelijk welkom op MF.
 
Welkom op M-F. Als je zegt welke Garmin krijg je misschien nog specifiekere informatie ;)

Er zijn verschillende aansluitingen, maar de meeste zijn vrij standaard usb aansluitingen. Gewoon in de la duiken waar al die losse kabeltjes van telefoons en andere electronica liggen en kijken of er een passende tussen zit.
 
Usb naar mini usb.....en klaar.

Heb je eentje waar je routes mee kunt 'downloaden'... :]
 
Hoi mensen..
Als verstokt barrel rijder navigeer ik tijdens vakantie met de kaart..
soms- zo heb ik ook gister ondervonden, is een navi apparaatje wel erg handig.
Gewoon een kastje waar je een plaats in Europa kan intikken en het ding je - net als een tomtom- met pijlen op het scherm je de weg wijst.
Meer hoeft het van mij niet te zijn..
Ik ben dus een complete noob op dit gebied.

Ik heb me eens laten vertellen van navi's van het kruidvat ofzo?

Oftwel, ik zoek een niet-dure no nonsense (ik ben bang dat ik te dom ben voor een ingewikkelde :z )wegwijsapparaat.. op 12V zou wel handig zijn..
Iemand een tip?
 
Navigatie is eigenlijk net als met vering: hoe meer je er aan besteedt (tijd en geld) hoe meer je er voor terug krijgt. Action heeft/had een ding voor 40-50 euro. Staat vast welk ergens iets over geschreven (link). Qua mogelijkheden en betrouwbaarheid toch wat minder dan een Garmin 590 oid. En er zit natuurlijk nog heel veel tussenin, zowel nieuw als gebruikt.

Snuffel eens in topics als motornavigatie welk systeem goed en goedkoop????
 
..maar elders zegt men dat een 'garmin' moeilijk bedienbaar & kut is?

Ik heb geen idee wat jullie met zo'n ding allemaal doen, en misschien moet ik de vraag anders stellen;

ik heb in een koekblik een 'tomtom' meegemaakt.
Dit lijkt me ook wel wat voor op mijn motor.
Ik ga er niet meer geld aan uitgeven dan mijn motor waard is.
Het ding moet aanwijzen waar ik heen mot..ook ij oost-europa
suggesties?
 
..maar elders zegt men dat een 'garmin' moeilijk bedienbaar & kut is?
Als je een Garmin uit de doos pakt en verwacht dat je in 5 minuten alles er mee kunt kan het zijn dat je het deksel op de neus krijgt. Hoewel, adres ingeven en daar naartoe navigeren kan inderdaad eenvoudig en zonder handleiding. Hoe meer je eruit wilt halen, hoe meer tijd je erin moet stoppen om ook alle mogelijkheden van een Zumo te leren kennen.
Ik ga er niet meer geld aan uitgeven dan mijn motor waard is.
Hoeveel is je motor waard?
 
Als je een Garmin uit de doos pakt en verwacht dat je in 5 minuten alles er mee kunt kan het zijn dat je het deksel op de neus krijgt. Hoewel, adres ingeven en daar naartoe navigeren kan inderdaad eenvoudig en zonder handleiding. Hoe meer je eruit wilt halen, hoe meer tijd je erin moet stoppen om ook alle mogelijkheden van een Zumo te leren kennen.Hoeveel is je motor waard?

Eh, ca. 300 euro?
 
Hoi mensen..
Als verstokt barrel rijder navigeer ik tijdens vakantie met de kaart..
soms- zo heb ik ook gister ondervonden, is een navi apparaatje wel erg handig.
Gewoon een kastje waar je een plaats in Europa kan intikken en het ding je - net als een tomtom- met pijlen op het scherm je de weg wijst.
Meer hoeft het van mij niet te zijn..
Ik ben dus een complete noob op dit gebied.

Ik heb me eens laten vertellen van navi's van het kruidvat ofzo?

Oftwel, ik zoek een niet-dure no nonsense (ik ben bang dat ik te dom ben voor een ingewikkelde :z )wegwijsapparaat.. op 12V zou wel handig zijn..
Iemand een tip?

Bij de Action liggen ook van die navi apparaten. Leuk om mee te beginnen als je niet veel geld wilt uitgeven. Mocht dit apparaat je bevallen, dan kun je op die navi IGo installeren. Met iGo kun je weer routes laden en dan begint het echte grote gemak van die apparaten.
(mocht je er 1 kopen check dan ff of deze 128mb RAM heeft, er liggen nog wel eens oude versies met 64 mb RAM in de schappen. Daar draait iGo namelijk niet lekker op)
 
Laatst bewerkt:
IGo is dus een soort uploadprogramma waarmee je op iedere (?) makkabikkie-navigatie landen kan toevoegen via je computer?

Ik zag dat de mediamarkt voor ca. 140 euro een tomtom heeft..ik neem aan dat ze op 12V werken?
Is er een reden waarom tomtom niet zo'n goede keuze is?
 
Wil je routes laden of alleen A -> B navigatie?
Lang niet alle navi's kunnen routes aan.

..Ik denk dat ik geen idee heb met wat hier 'routes laden'\ wordt bedoelt.. :$

Ik denk dat ik idd A-->B zoek..
Ik vind het heerlijk/zo horen om in de vroege avond bij de tent met kaart op schoot te kijken waar het er leuk uit ziet (natuur, oude steden) en losvast een idee voor de vlgde dagtrip te plannen

Zo ben ik van plan om komdende zomerg op de enfield of jawa een rondje Roemenië doe om het land eens goed te zien.. en als ik tijd over heb evt. nog wat anders.. of een 2-3 dagen Wenen doen ofzo..
 
Dat is zo'n Chinees geval, zoek even de bijbehorende topics erbij en je hebt leesvoer voor even. Zover ik weet werken alle navigatie apparaten op 3,7 of 5 volt, de omvormer zit in laadsnoer of houder. De gps-sen voor wandelaars werken vaak op batterijen, alles voor auto en/of motor werkt ook op 12v en het zou wel een erg incomplete set zijn als de lader voor aansluiting op 12v er niet bij zit.
 
niet te moeilijk doen, ik heb een garmin nuvi1090 ofzoiets . voor in de auto. kost een 100,- Ik vertel hem waar ik heen wil en ding laat zien waar langs ik dan moet.
geluid kan uit want wil niet dat iemand door motorgeluid heen bralt.
deze of willekeurig andere zoals Tom tom, voldoet dan prima.

nadeel, niet waterdicht, dus moet ff een hoesje om heen kost een 30 euro met bevestiging max. of zoals ik zelf heb in een tanktas met navi vakje.

verder voldoet t aan je eisen:
- op 12 volt op te laden
- simpel a naar B
- duidelijke rijstrook aanduiding
- kan eventueel een tankstation mee vinden
 
ik heb nog een 2610 liggen waar ik niets meer mee doe,
met houder, voedingskabel, afijn, redelijk kompleet
niet de allernieuwste kaarten erop, maar zolang je met je oude motor over oude wegen rijdt, heeft ie geen moeite je daarbij de richting te wijzen.

voor 6 tientjes is ie van jou
gr. Jos
 
..Als ik zo iets zie;

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...sCZduLOFAUKP5lNgUg_r9ge_TMnUlnpS7H-8RMtD5I5Zw

Kan dit ding doen wat het beloofd?
Het werkt niet op accuspanning, maar op een 3.7V batterij.. Hoe doen mensen dit onderweg? een kudde batterijen mee of kan je 'm via de 12V accu middels een trafo opladen?

Ik heb een soortgelijk apparaat, maar dan met een iets groter scherm. Die kosten in China een tientje of 9. Je hebt er dan nog geen navi-software op. Als je het leuk vindt om met die software te stoeien dan zijn dit leuke apparaten.

Heb je helemaal niks met het klooien met software dan kun je deze apparaten ook in NL kopen voor een 170 Euri met software geïnstalleerd. Of je koopt dan een TT of een Garmin.

En je kunt gerust zijn Sammie: kaarten blijven altijd de basis! Er gaat niks boven het aloude kaarten bestuderen. Als ik routes aan het maken ben dan ligt er ook altijd een Michelin-Atlas naast de laptop. Je kunt dan de hele winter al voorpret hebben met het maken van routes.

Een navi is voor mij niet de basis, maar wel een heel mooi hulpmiddel. Het is ook een stuk veiliger. Denk maar eens aan al die keren dat je uitgebreid op de kaart moet kijken en je moet oriënteren. Aan het begin van de dag stop je en neem je de tijd daarvoor, maar naarmate de dag vordert doe je dit toch vaak tijdens het rijden. Niet echt veilig dus. Tegenwoordig rijdt ik nog net zoals ik dat al jaren geleden deed. Tanktas met kaart mee, af en toe ff kijken op de kaart waar ik ben en de navi op het stuur geeft me de aanwijzingen. Verkeerd rijden is er niet meer bij en als je toch verkeerd rijdt dan is het geen puzzle meer, want de navi leidt je weer naar de juiste weg.

Die navi die je in de link noemt sluit je gewoon aan op je accu, er zit een verloopkabel met trafo'tje bij.
 
Wel, ik heb geleerd dat wegen in urbane gebieden, ook in verweggistan binnen een jaar kunnen veranderen.

Ik heb weinig met software stoeien, maar vind wel dat ik het zou moeten kunnen.
(hoe kom je vb. aan 'igo software en wat kostda?)
@ borisz, het is idd om te voorkomen dat je in een drukke stad een rustig plekje moet zoeken, intussen vergeet wat op welke borden stond en op de kaart moet turen etc.. hiervoor zoek ik vnl een routedinges..

Ik vind het aanbod van fastfriend interessant, maar is het mogelijk op 1 of andere manier meer kaarten (oost-europa-) en nieuw & recent op te zetten?

-ik ben me er van bewust dat ik hier heel noob/klungelig in overkom.. dus hoog tijd dat ik er wat over leer.. O-)

Waterdichte hoes.. bedoelt men een boterhamzakje plus elastiek?
Is er een bezwaar om een ouder apparaat te nemen of kun je beter een nieuwe chinees hebben?
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik heb geleerd dat wegen in urbane gebieden, ook in verweggistan binnen een jaar kunnen veranderen.

Ik heb weinig met software stoeien, maar vind wel dat ik het zou moeten kunnen.
(hoe kom je vb. aan 'igo software en wat kostda?)
@ borisz, het is idd om te voorkomen dat je in een drukke stad een rustig plekje moet zoeken, intussen vergeet wat op welke borden stond en op de kaart moet turen etc.. hiervoor zoek ik vnl een routedinges..

Ik vind het aanbod van fastfriend interessant, maar is het mogelijk op 1 of andere manier meer kaarten (oost-europa-) en nieuw & recent op te zetten?

-ik ben me er van bewust dat ik hier heel noob/klungelig in overkom.. dus hoog tijd dat ik er wat over leer.. O-)

Waterdichte hoes.. bedoelt men een boterhamzakje plus elastiek?
Is er een bezwaar om een ouder apparaat te nemen of kun je beter een nieuwe chinees hebben?

Voor de software van iGo kun je op de bekende kanalen wat googlen, hier op het forum heeft Hozzira een mooie werkende versie speciaal voor de motorfiets gemaakt.

De aanbieding van Fastfriend is inderdaad een mooi ding. Ik ben niet helemaal thuis in die Garmin wereld, maar volgens mij kun je bij dit type geen updates van de kaarten meer krijgen en denk dat de kans groot is dat er alleen maar West-Europa kaarten opzitten. Maar dit zal Fastfreind je allemaal wel kunnen vertellen.

Je bent inderdaad nooit te oud om te leren en als je hier op het forum kunt komen en plaatjes kunt uploaden, dan kun je ook pielen met navi-software!

Bij de bekende automaterialenzaken en op diverse chinese sites kun je waterdichte hesjes krijgen die je op je stuur kunt monteren. Boterhamzakje werkt ook, zolang het maar dicht is en blijft zitten.

Tja de keus tussen een ouder apparaat en een nieuwe chinese............ Je weet gewoon dat de hardware van een Garmin goed is, ze bestaan al jaren en gaan al jaren mee. Die Chinezen is nog maar afwachten hoe lang het meegaat. Maar daar is de prijs ook weer naar. Maar goed: vroeger werd ook gelachen bij het verhaal dat japanners motoren en autos wilden maken!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan