Navigatiesysteem op basis van mobiel

Dat ligt dan echt aan jouw lader hoor, ik doe het al jaren met MRA en nog nooit een leeglopende telefoon gehad.
Daarbij moet ik ook zeggen dat het energiegebruik wel meevalt bij mijn telefoon, ik zet de lader onderweg regelmatig een tijdje uit en dan
duurt het zeker 2 uur voordat ik op +/- 55% lading zit. Ik vind dat niet slecht............

Ik gebruik sinds kort MyRouteApp op mijn S23 Ultra ipv Calimoto om eens te proberen.
Maar ik ga er denk ik weer mee stoppen. Het gebruik van de App is dikke prima en de Nederlandse routeaanwijzingen zijn heel fijn. Maar de app trekt mij accu gigantisch snel leeg, desondanks deze aan de lader hangt op de motor.
Gebruik ik Waze, of Calimoto wordt mijn telefoon alleen maar bijgeladen. Echt een MRA ding blijkbaar...

Jammer, want de app is wel fijn.
Tzt maar eens investeren in een Garmin ofzo...
Ik lees dit meer. Kan het zelf nog niet uitproberen. Ben net overgestapt van een iPhone op een S23 Ultra, maar navigatie in de Mra App werkt überhaupt niet. Heb een ticket open staan bij ze. Hoe heb jij je Samsung op de motor zitten?

Dat zijn dingen die je niet in de hand hebt uiteraard, maar kan je geen berichten ontvangen via Android Auto of Apple Carplay? Nog geen ervaring mee namelijk
Jazeker, je ziet dat er een appje oid binnenkomt. Ja kan het niet lezen, wel kan je het laten voorlezen als je je headsetje gekoppeld hebt en zelfs een berichtje inspreken en versturen. Dat werkt in de auto nagenoeg perfect, op de motor moet ik het nog proberen.
Het ging mij er even om dat ik voorlopig op mijn telefoon moet kunnen vertrouwen als ik onderweg ben en altijd een redelijk volle accu is dan ook fijn.

Ik gebruik sinds kort MyRouteApp op mijn S23 Ultra ipv Calimoto om eens te proberen.
Maar ik ga er denk ik weer mee stoppen. Het gebruik van de App is dikke prima en de Nederlandse routeaanwijzingen zijn heel fijn. Maar de app trekt mij accu gigantisch snel leeg, desondanks deze aan de lader hangt op de motor.
Gebruik ik Waze, of Calimoto wordt mijn telefoon alleen maar bijgeladen. Echt een MRA ding blijkbaar...

Jammer, want de app is wel fijn.
Tzt maar eens investeren in een Garmin ofzo...

is er iets specifieks aan MRA wat het zo'n fijne app maakt? Misschien mis ik iets waar ik het nog niet van weet :+

Dat ligt dan echt aan jouw lader hoor, ik doe het al jaren met MRA en nog nooit een leeglopende telefoon gehad.
Daarbij moet ik ook zeggen dat het energiegebruik wel meevalt bij mijn telefoon, ik zet de lader onderweg regelmatig een tijdje uit en dan
duurt het zeker 2 uur voordat ik op +/- 55% lading zit. Ik vind dat niet slecht............
Ik heb een QuadLock Wireless charger, en ik heb op mijn stuur 2 USB poorten zitten. Met beiden wordt de telefoon leeg getrokken i.c.m. MRA.
Gebruik ik dezelfde telefoon, met Calimoto, Waze of iets anders dan laadt hij deze gewoon op. van 50% naar 100% in 2 uur moet zeker lukken.

Ik lees dit meer. Kan het zelf nog niet uitproberen. Ben net overgestapt van een iPhone op een S23 Ultra, maar navigatie in de Mra App werkt überhaupt niet. Heb een ticket open staan bij ze. Hoe heb jij je Samsung op de motor zitten?
Met een Quadlock Wireless charger

Met een Quadlock Wireless charger
Ik heb spullen van SPC Connect, maar ik moet de juiste nog aanschaffen.

Heb inmiddels de bug in MRA opgelost met hulp van MRA forum. Heb nu in de auto kunnen testen: telefoon in een Mous hoes (MagSafe compatibel) op een draadloze lader (MagSafe ding van de Action). Toestel laadt op tijdens het navigeren met MRA, langzaam weliswaar, maar het gebeurt.

Ik weet van de SP Connect lader in het verleden dat de kabel en de aansluiting nogal uitmaken. Misschien iets om eens naar te kijken. Je zou eens kunnen kijken naar hoeveel Ampere je USB aansluiting (usb 2.0 Usb 3.0) geeft.

Ik heb spullen van SPC Connect, maar ik moet de juiste nog aanschaffen.

Heb inmiddels de bug in MRA opgelost met hulp van MRA forum. Heb nu in de auto kunnen testen: telefoon in een Mous hoes (MagSafe compatibel) op een draadloze lader (MagSafe ding van de Action). Toestel laadt op tijdens het navigeren met MRA, langzaam weliswaar, maar het gebeurt.

Ik weet van de SP Connect lader in het verleden dat de kabel en de aansluiting nogal uitmaken. Misschien iets om eens naar te kijken.
Hmm ja vreemd. Het maakte bij mij niet uit of ik hem Wireless oplaad met MRA of bekabeld. Leeg gaat ie, tenzij ik de 40Watt wall adapter gebruik. Mja dat is onmogelijk op de motor :P De QuadLock laad met 10Watt op, misschien is dat gewoon net niet genoeg voor MRA.
Wel jammer dat het dan alleen bij MRA is. Andere GPS apps heb ik geen problemen mee.

Binnenkort nog eens proberen met een ander kabeltje en op de USB poorten op het stuur dan.

Laatst bewerkt:
is er iets specifieks aan MRA wat het zo'n fijne app maakt? Misschien mis ik iets waar ik het nog niet van weet :+
1 ding vind ik handig.. Je kunt eenvoudig GPX bestanden inladen en dan rijden, je kunt dan alsnog voor track of route kiezen. Verder heb je de keuze tussen verschillende kaarten (online en offline) en zoekt hij adressen via het internet goed op.
Maar ook bij mij trekt hij de telefoon leeg, als ik TomTom gebruik dan laad hij lekker op, maar MRA trekt hem langzaam leeg, Ik gebruik in mijn blikje een draadloze lader, dus niet optimaal I know, maar het zegt wel iets over MRA.

Merci, maar dan zie ik nog niks speciaals wat ik mis :). Ik zou die functionaliteit verwachten van een dergelijke app, even los van een eventuele battery drain.

Het snel leeg lopen van de accu zou aan de Here kaarten liggen. MRA werkt met deze kaarten. Het moet dus door Here opgelost worden. MRA heeft hier regelmatig gesprekken over met Here.

Wat maakt MRA navigatie prettig/bijzonder?
Het is vooral de interactie tussen de MRA routeplanner en navigatie app.
Gebruik je de navigatie vooral voor het laden van een GPX en dan gewoon gaan rijden of een rondrit maken. Dan biedt MRA niet zo veel extra.

Vind je het juist leuk om van de voren met route/reis bezig te zijn in een routeplanner en gebruik je de planner om je stops en bezienswaardigheden onderweg vast te leggen. Dan heeft MRA juist wel meerwaarde.
Je kan waypoints een kleur geven en aanvullen met extra icoontjes. Zodat het duidelijk is wat je wil met het waypoint
Je kan bij een waypoint een notitie maken. Deze notitie wordt (indien gewenst) tijdens het rijden voorgelezen als het waypoint nadert. Je kan deze tekst ook op je scherm laten zien.

Ik heb MRA navigatie nog te weinig gebruikt om andere functies aan te geven. Voor mij nog niet stabiel genoeg.

Ik zit er zelf ergens tussenin. Ik gebruik de MRA Routeplanner al jaren. Staat je route in MRA routeplanner. Dan is deze direct beschikbaar in MRA navigatie (Next).
TomTom GO werkt super. Uitermate tevreden maar ik mis soms wel de mogelijkheid om waypoints zichtbaar te hebben op de route

Merci, maar dan zie ik nog niks speciaals wat ik mis :). Ik zou die functionaliteit verwachten van een dergelijke app, even los van een eventuele battery drain.
Ik ga je niet overtuigen, maar de meerwaarde van MRA is dat ik geen andere zo uitgebreide alles in één oplossing ken. Routes maken (op PC, tablet of je telefoon) zorgen dat ie met alle kaarten (TomTom, Garmin) hetzelfde is, routes tracken, delen met anderen en navigeren (je laadt hem niet in, je kiest hem uit je eigen bibliotheek of van iemand anders). En een Nederlands team dat naar gebruikers luistert. In potentie is dit wel dé app voor een motorrijder, en dus ook niet gratis. Maar als je alleen rijdt en/of alleen van A naar B rijdt is het overkill. En zijn er andere, goedkopere oplossingen. Ik had de mazzel dat ik in een vroeg stadium een lifetime gold account voor weinig heb kunnen nemen. Ben die paar tientjes al lang weer vergeten.

Ik ben wel bekend met de website, waar ik een account heb gehad om routes te maken enzo. Maar de app heb nooit gehad. De combinatie klinkt wel goed zoals je het uitlegt :Y

Ik ga je niet overtuigen, maar de meerwaarde van MRA is dat ik geen andere zo uitgebreide alles in één oplossing ken. Routes maken (op PC, tablet of je telefoon) zorgen dat ie met alle kaarten (TomTom, Garmin) hetzelfde is, routes tracken, delen met anderen en navigeren (je laadt hem niet in, je kiest hem uit je eigen bibliotheek of van iemand anders). En een Nederlands team dat naar gebruikers luistert. In potentie is dit wel dé app voor een motorrijder, en dus ook niet gratis. Maar als je alleen rijdt en/of alleen van A naar B rijdt is het overkill. En zijn er andere, goedkopere oplossingen. Ik had de mazzel dat ik in een vroeg stadium een lifetime gold account voor weinig heb kunnen nemen. Ben die paar tientjes al lang weer vergeten.
Ja tis een geweldige app combinatie.

Als hij mn accu niet leeg zou trekken haha. Is echt niet te gebruiken nu namelijk.

Ja tis een geweldige app combinatie.

Als hij mn accu niet leeg zou trekken haha. Is echt niet te gebruiken nu namelijk.
En daarom schreef ik 'In potentie is dit wel dé app voor een motorrijder...' Is nog niet perfect en tot nu toe gebruik ik ook nog meestal TomTom Go. Maar twee jaar geleden was de MRA navigatie niet te gebruiken. Inmiddels lijkt het iets te worden. Ik moet ook nog kijken hoe het met de draadloze lader van SP Connect gaat.

Je bent in ieder geval niet alleen: Phone can't charge as fast as the app uses power

Ik zit weer volledig in dubio wat ik zal gaan gebruiken
- Mijn Galaxy S23 Ultra op het stuur. Vind dat toch best nog spannend met een duur toestel. En SP Connect heeft besloten dat ze alleen nog hoesjes met het nieuwe SPC+ leveren, betekent dat ik weer voor iets van 120 euro aan bevestigingsmateriaal moet kopen. Staat me tegen.
- Mijn oude, maar oerdegelijke, TomTom 40. Ik mis dan het gebruik van moderne, energievretende 😉, apps.
- Een Beeline, maar valt voor mij gelijk af
- Een Android auto scherm, maar moet dan alsnog op lange ritten ook mijn telefoon opladen en vrees voor oververhitting en trage verbinding tussen beide apparaten.
- Een tweede ouder toestel op het stuur met en hotspot verbinding naar het primaire toestel. Ik kan dan mijn huidige SP Connect spullen gebruiken. Maar ook dan weer twee toestellen die stroom verbruiken

Snap dat veel van eigen smaak en keuze afhangt. Dus die keuze zal ik zelf moeten maken. Mis ik nog een oplossing?

- Mijn Galaxy S23 Ultra op het stuur. Vind dat toch best nog spannend met een duur toestel. En SP Connect heeft besloten dat ze alleen nog hoesjes met het nieuwe SPC+ leveren, betekent dat ik weer voor iets van 120 euro aan bevestigingsmateriaal moet kopen. Staat me tegen.
- Mijn oude, maar oerdegelijke, TomTom 40. Ik mis dan het gebruik van moderne, energievretende 😉, apps.
- Een Android auto scherm, maar moet dan alsnog op lange ritten ook mijn telefoon opladen en vrees voor oververhitting en trage verbinding tussen beide apparaten.
- Een tweede ouder toestel op het stuur met en hotspot verbinding naar het primaire toestel. Ik kan dan mijn huidige SP Connect spullen gebruiken. Maar ook dan weer twee toestellen die stroom verbruiken

Snap dat veel van eigen smaak en keuze afhangt. Dus die keuze zal ik zelf moeten maken. Mis ik nog een oplossing?
Om even mijn eigen ervaring hierin te delen. Dit vroeg ik mij vorig jaar dus precies zo af...

Ik had altijd Sp connect gebruik en was er zeeer over tevreden. Met dat ik mijn nieuwe motor aanschafte, zag ik vervolgens dat Sp connect eigenlijk overgaat op de + variant. Onder het mom van 'dan alles maar nieuw' heb ik de set van spc+ aangeschaft. Ik gebruik de S23 plus en heb nu deze opstelling
20240214_132810.jpg

In het balhoofd en icm de antitrilling demper met draadloos opladen. Het is idd een uitgave, maar eigenlijk zoals verwacht, voldoet het aan alle eisen!

In je andere opties zat voor mij een factor 'daar ga ik mij uiteindelijk aan irriteren'. Bij de Spc+ was dat in eerste instantie alleen het aankoopbedrag. Daar heb ik nu geen spijt meer van. :t

P.s. Al dat gedoe met 'camera scherpstellen is kapot!!' Nooit last van gehad! Antitrilling demper doet gewoon zn werk.

Ohja. De halve maantjes op de houder, waarin je het hoesje legt en draait, zijn wat dunner. Dat is even gewenning.

Laatst bewerkt:
Bekend dilemma inderdaad. Ik heb het met mijn iphone. Die toch maar op mijn motor geprakt. Grootste voordeel is 1 device waar alles op zit. Maar wel grootste risico

Dank voor bovenstaande overwegingen.

Mijn dochter had het met de iPhone 11 én trillingsdemper: na de eerste rit was de camera kapot. Ik heb zelf veel gereden met een iPhone 12 (van mijn werk, maar dat betekent niet dat ik er niet zuinig op ben), met een lader en zonder trillingsdemper. Dat is altijd goed gegaan. En dat was ook op een tweecilinder CX500, net als mijn dochter. Daarbij heb ik de RAM ball optie gebruikt en die nu in de kuip van mijn Deauville gemonteerd, boven de tellers. Ik heb het gevoel dat dat minder risico geeft dan een metalen SP Connect houder op het stuur. Bovendien wissel ik nog wel eens van motor. Met zo'n RAM bevestiging gaat dat gemakkelijk.

Nu mag ik mijn iPhone minder privé gebruiken en heb ik de S23 Ultra van mijn vrouw overgenomen als privé toestel. Zij had een mooie aanbieding voor de S24 Ultra. En nu ontstaat het dillemma dus opnieuw. Het SP Connect hoesje had ze al, met ook de nieuwe lader met trillingsdemping (op een rustige zeslinder Goldwing). Maar ik moet die dus nog aanschaffen (100 euro als je geen korting hebt) en een RAM Ball mount (20 euro). En ik baal daar toch een beetje van. Ben ooit ingestapt met de gedachte dat ik bij een nieuw toestel alleen een nieuw hoesje nodig heb. Goedkoper alternatief is alleen een trillingsdemper en dan opladen met een kabeltje. Laat onverlet dat het mooi en handig systeem is, nu ook MagSafe compatibel. Maar niet goedkoop. Bij de vijfde optie moet ik een tweede gebruikt toestel aanschaffen. Dan ben ik een vergelijkbaar bedrag kwijt, met het risico dat die niet geen updates meer krijg en de navigatiesoftware binnenkort niet meer werkt.

En tenslotte heb ik toch het idee dat de cameraproblemen vooral bij iPhones voor kwamen.

Dit alles betekent waarschijnlijk toch dat ik SP Connect weer ga spekken. Moet ik de aanbiedingen in de gaten houden. De lader die bij SP Connect 100 euro kost, heb ik bij Louis als voor 76 gezien.

Bij hele slechte omstandigheden kan ik altijd nog voor de TomTom kiezen. Die heb ik toch liggen.

Je zou ook kunnen overwegen om een prepaid met een bescheiden databundeltje te nemen voor in je oude toestel op het stuur. In de zomer paar keer opwaarderen, rij je in de winter niet dan betaal je niets.

Ik heb ook een S23 ultra, icm met Quadlock en trillingsdemper al een hele tijd zo in gebruik en nog geen enkel probleem ervaren.
Wel heb ik een MT-09 en dus een 3 cillinder en geen 2 pitter.

Terug
Bovenaan Onderaan