Navigatiesysteem op basis van mobiel

€25 kan ik toch niet echt duur vinden.
Of moet het perse een SP zijn?
Als ik een oplader voor nu zou aanschaffen, zou ik wel de SP willen. Heb een houder voor aan het stuur, anti vibratie module en meerdere hoesjes.

Om dat aan de kant te leggen voor een andere houder, omdat de draadloze oplader dan 25 euro goedkoper is, vind ik zonde :9

Of kan die oplader van 25,- ook in de houder van Sp?
 
Geen idee. Ik heb deze oplader, daar heb je geen anti vibratie module, hoesjes of losse stuurhouder bij nodig.
 
Zelf de camera van mijn iPhone kapot gereden, las het pas op internet toen bij mij het lampje ging branden dat het wss van motor vandaan komt.

Heb afgelopen jaar een kleine draadloze oplader besteld en die geplakt op mijn ram mount x grip. USB kabeltje ingekort en werkt perfect zo. Had op mijn motor bij aanschaf al eenUSB adapter laten installeren die geschakeld was. Helaas heeft rammount nog steeds geen vibratiedemper dus ik volg dit topic aandachtig.
 
Nog een aardige suggestie voor een (oude) android telefoon: een andere launcher gebruiken die je volledig zelf kunt aanpassen. Zelf gebruik ik de nova launcher. zo kun je alle knoppen / statusbar etc. verbergen. Ook kun je het startscherm vastzetten etc. Ik kom dan uit op een full screen navi zonder allerlei android toeters en bellen die je niet nodig hebt. Batterijstatus etc. zijn massa's widgets voor te vinden. Verder kurviger en voor noodgevallen, afgesloten wegen etc., google maps via de hotspot.
 
Niet echt behulpzaam maar KTM heeft dit standaard aan boord in combinatie met de MyRide app.
 
Eigenlijk is dit topic een beetje gekaapt. Vraag van topic starter was eigenlijk: is er een toestel - een soort monitor - waarmee ik kan navigeren met de smartphone in mijn binnenzak. Vergelijkbaar met de TomTom Vio of de Beeline, maar dan de Apple CarPlay of Android Auto oplossing. Die is er dus niet echt, en inmiddels gaat het vooral over je smartphone als navigatie op de motor.

Ik heb nog even contact met SP Connect, omdat ik toch wat twijfels heb over de effectiviteit van de anti vibratie module. Dit is het antwoord:

‘Ik kan nogmaals bevestigen dat de Anti Vibration Module met succes wordt gebruikt bij talloze smartphones op motoren en dat we nog geen case hebben gehad waarbij de smartphone en motor beschadigd zijn geraakt door motortrillingen in de combinatie van je smartphone en motor.

Van de kant van Apple kan ik ook melden dat we bij de iPhone 12 Pro Max of bij de gehele iPhone 13-serie geen enkel geval van trillingsschade kennen.’

Dit is enigszins geruststellend, waarbij ik het wel curieus vind dat ze het hebben over ‘de smartphone en de motor’. Ik zie niet in hoe de motor beschadigd kan raken… Verder denk ik ook dat niet iedere klant het meldt als de camera van de telefoon kapot gaat. Maar goed, voor mij voldoende om te gaan twijfelen om het toch nog een keer te proberen.
 
Eigenlijk is dit topic een beetje gekaapt. Vraag van topic starter was eigenlijk: is er een toestel - een soort monitor - waarmee ik kan navigeren met de smartphone in mijn binnenzak. Vergelijkbaar met de TomTom Vio of de Beeline, maar dan de Apple CarPlay of Android Auto oplossing. Die is er dus niet echt, en inmiddels gaat het vooral over je smartphone als navigatie op de motor.

Ik heb nog even contact met SP Connect, omdat ik toch wat twijfels heb over de effectiviteit van de anti vibratie module. Dit is het antwoord:

‘Ik kan nogmaals bevestigen dat de Anti Vibration Module met succes wordt gebruikt bij talloze smartphones op motoren en dat we nog geen case hebben gehad waarbij de smartphone en motor beschadigd zijn geraakt door motortrillingen in de combinatie van je smartphone en motor.

Van de kant van Apple kan ik ook melden dat we bij de iPhone 12 Pro Max of bij de gehele iPhone 13-serie geen enkel geval van trillingsschade kennen.’

Dit is enigszins geruststellend, waarbij ik het wel curieus vind dat ze het hebben over ‘de smartphone en de motor’. Ik zie niet in hoe de motor beschadigd kan raken… Verder denk ik ook dat niet iedere klant het meldt als de camera van de telefoon kapot gaat. Maar goed, voor mij voldoende om te gaan twijfelen om het toch nog een keer te proberen.

Heb je een bron over dat de iPhone 12 pro max en 13 er geen last van hebben?
 
Eigenlijk is dit topic een beetje gekaapt. Vraag van topic starter was eigenlijk: is er een toestel - een soort monitor - waarmee ik kan navigeren met de smartphone in mijn binnenzak. Vergelijkbaar met de TomTom Vio of de Beeline, maar dan de Apple CarPlay of Android Auto oplossing. Die is er dus niet echt, en inmiddels gaat het vooral over je smartphone als navigatie op de motor.

Ik heb nog even contact met SP Connect, omdat ik toch wat twijfels heb over de effectiviteit van de anti vibratie module. Dit is het antwoord:

‘Ik kan nogmaals bevestigen dat de Anti Vibration Module met succes wordt gebruikt bij talloze smartphones op motoren en dat we nog geen case hebben gehad waarbij de smartphone en motor beschadigd zijn geraakt door motortrillingen in de combinatie van je smartphone en motor.

Van de kant van Apple kan ik ook melden dat we bij de iPhone 12 Pro Max of bij de gehele iPhone 13-serie geen enkel geval van trillingsschade kennen.’

Dit is enigszins geruststellend, waarbij ik het wel curieus vind dat ze het hebben over ‘de smartphone en de motor’. Ik zie niet in hoe de motor beschadigd kan raken… Verder denk ik ook dat niet iedere klant het meldt als de camera van de telefoon kapot gaat. Maar goed, voor mij voldoende om te gaan twijfelen om het toch nog een keer te proberen.
Ik denk dat je geen beter antwoord kan krijgen toch? Ze gaan echt niet zeggen: "nee, kan niet gebeuren" gebeurd het wel, kan men zeggen "ja, maar ze zeiden". Ze zeggen dat er geen gevallen bekend zijn bij welke telefoon I.c.m de anti vibratie module. Als je dan nog twijfels hebt, gaat men die ook niet kunnen wegnemen denk;)
 
Heb je een bron over dat de iPhone 12 pro max en 13 er geen last van hebben?
Nee. Sterker nog, Apple waarschuwt om deze toestellen niet op de motor te gebruiken. Dus ik denk dat als je rondkijkt op het www gevallen zult vinden van kapotte camera's op deze toestellen. Punt is dat SP Connect aangeeft dat zijn geen meldingen hebben van schade met deze toestellen als je de anti vibratie module gebruikt. Maar dat is dan wel een beetje "Wij van EC-eend.."

Ik denk dat je geen beter antwoord kan krijgen toch? Ze gaan echt niet zeggen: "nee, kan niet gebeuren" gebeurd het wel, kan men zeggen "ja, maar ze zeiden". Ze zeggen dat er geen gevallen bekend zijn bij welke telefoon I.c.m de anti vibratie module. Als je dan nog twijfels hebt, gaat men die ook niet kunnen wegnemen denk;)
Helemaal waar. En ze dekken zich wel in. Waarbij ik er wel vanuit ga dat ze eerlijk zijn. Maar ze laten ook zaken weg: ik ken gevallen van de iPhone 11 (waaronder die van mijn eigen dochter) die ondanks de module wel stuk ging. Ook een voorbeeld bij de reviews bij Louis: Louis - Europas Nr. 1 für Motorrad – Bekleidung und Technik Het was netjes geweest als ze hadden gemeld dat het bij de iPhone 11 wel voorkomt en het maakt de bewering over de 12 en de 13 ook wat ongeloofwaardiger.
 
Ik gebruik zelf al jaren een waterbestendige smartphone gemonteerd met een Quadlock houder op mijn stuur. Gebruik sinds kort de Scenic app waar ik erg over te spreken ben! De app is zeer uitgebreid en kan eigenlijk alles wat je normaal gezien met een Garmin of TomTom toestel zou kunnen, alleen dan voor een fractie van de prijs! Voor mij in ieder geval niets anders meer!
 
Ik gebruik zelf al jaren een waterbestendige smartphone gemonteerd met een Quadlock houder op mijn stuur. Gebruik sinds kort de Scenic app waar ik erg over te spreken ben! De app is zeer uitgebreid en kan eigenlijk alles wat je normaal gezien met een Garmin of TomTom toestel zou kunnen, alleen dan voor een fractie van de prijs! Voor mij in ieder geval niets anders meer!

Ik vond scenic juist erg tegenvallen en de mobiele app van tomtom een stuk beter. Route importeren via mydrive en gaan.
 
Heb in de weekend de Samsung S10 geprobeerd met Google maps, in de extreme regenbui. En het scherm reageerde niet op de druppels! S10 (high-end) telefoons zijn super als navigatie middel vind ik.

Edit: Motorola g9 power niet aan te raden. Door de regen komt er een scherm swipe beweging. Ergste geval: motorola scherm gaat op zwart.
 
Laatst bewerkt:
Zo nu en dan meld ik het.....koop gewoon een TomTom Rider, misschien ergens nog een 410 liggen ofzo.

Dat gezeur heb ik vroeger ook gedaan omdat ik dacht dat t veel goedkoper zou zijn.
Echter je moet al een telefoon hebben, liefst waterdicht.
Niet je eigen smartphone want trillingen.
Vervolgens moet je een ram mount kopen en oh ja...die fucking kabels.
Ik had op vakantie altijd 2 reserve kabels mee.

Ook durfde je bij t tanken je ogen niet van je motor te halen bij t afrekenen, want n smartphone trekt iemand er zo uit.

Dus
Smartphone, houder, kabels, navigatie programma. Vervolgens lopen kutten met routes en dat kleine scherm.

Heb n paar jaar een Rider 410
Houder op de motor, klik, TomTom wordt automatisch geladen.
Thuis op de bank, tablet route maken en hop via the cloud naar je TomTom.
Alles zit erbij hè, houder, rammount etcetera

Smartphone in je binnenzak wordt automatisch geconnect bluetooth tethering dus TomTom ziet files flitsers afsluitingen.
Muziekje via m'n oordoppen en routeaanwijzingen via ingebouwde speakers.

Gpx routes, kronkelwegen, spannende routes (dus heen en terug) in 3 sterkte instellingen van bochten.
Met de handschoen klik start route.

Eerst naar route rijden?
Bij route aangekomen in t midden vraagt hij "hier beginnen?"
Klik en begonnen.
Naar beginpunt kan ook.

Onderweg even kijken naar eetgelegenheden op de route of in de buurt.
Gewoon naartoe navigeren, lunchen en hup terug naar route.

Stukje afsnijden en links laten liggen?
Doet die gewoon.

Ietsjes duurder maar pfff zo makkelijk. Koop niet t allernieuwste net uitgekomen model.
 
Welnee.
Gewoon een goede telefoon die waterdicht is en tegen trillingen kan aanschaffen. Draadloze oplader, OsmAnd er op en klaar.
Werkt beter dan een los navigatiesysteem want is altijd up to date. En gratis.
En je hoeft niet een los apparaat aan te schaffen want een telefoon heb je toch nodig.

Alle voordelen die jij opnoemt, zitten gewoon in mijn telefoon. Allemaal en meer.
 
Alle voordelen die jij opnoemt, zitten gewoon in mijn telefoon. Allemaal en meer.
Vooral dat je Flitsmeister erop kunt draaien (tomtom heeft net iets minder flits meldingen ), eens kunnen wisselen van navigatie app en ik vind een muziekje ook wel fijn (dat gaat ook via bluetooth over de luidsprekers).

maar gelukkig, zoveel mensen, zoveel wensen
 
Zo nu en dan meld ik het.....koop gewoon een TomTom Rider, misschien ergens nog een 410 liggen ofzo.

.............................................


Ietsjes duurder maar pfff zo makkelijk. Koop niet t allernieuwste net uitgekomen model.

Ik denk dat je in mij een medestander hebt. Ik heb voor 100 euro een TomTom 40 gekocht, compleet met al het bevestigingsmateriaal. Mijn iPhone in mijn binnenzak met muziek en het geluid van Flitsmeister. Werkt prima zo. Ik ga vast nog wel eens experimenteren met een smartphone op mijn motor, maar dat is vooral voor de lol van het experiment. TS vroeg naar een soort tweede scherm op het stuur. Feitelijk is dit het: TomTom voor navigatie en weergave van telefoongesprekken, je telefoon met MyDrive (van waaruit je routes en bestemmingen stuurt) in je binnenzak. En een betaalbare oplossing.
 
Veel plezier met je verouderde extra apparaat denk ik dan.
Dat komt wat cynisch over.. Ik ben zeker niet tegen het gebruik van een smartphone op de motor. Ben al meer dan 10 jaar aan het experimenteren, begonnen met een Symbian toestel (Nokia N8) en daarmee naar Zwitserland gereden. De 500 Euro Challenge gereden met een iPhone X op de motor en ik ben topic starter van Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Maar voorlopig is de combi TomTom Rider (met daarop de meest recente kaarten) en de iPhone 12 (Spotify, MyDrive, Flitsmeister) in mijn binnenzak de beste optie. Ik heb daarmee niet het idee dat ik met verouderde apparatuur rondrij. Overigens kan het volgende week weer wat anders zijn. Ben wispelturig wat dat betreft.

Die TomTom staat onder een slotje trouwens tijdens het tanken 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan