Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Geen ervaring met TomTom, maar een maandje geleden een lang weekend Luxemburg gedaan met de iPhone als navigatie.

Route gemaakt in Kurviger (desktop), dan online doorgeschoten naar scenic en hier opgeslagen. Prima navigatie, ook als de 4G wegviel.
 
Je zal er vast naar gekeken hebben, maar de TomTom go app logt mij heel sporadisch nog wel eens uit, zonder dat ik het door heb. Dat zou een optie kunnen zijn. Ben ik ook achter gekomen toen ik routes wilde synchroniseren.
Logische optie, maar is het niet. Moest wel in MyDrive route synchroniseren altijd even uit en aan zetten. Maar ook dat werkt nu niet.
 
vandaag de dag rij ik met calimoto de betaalde versie, op de pc is het duidelijk en makkelijk om een route uit te zetten , en bij opslaan staat ie all onder je account met de route op te telefoon. naar een plaats toe navigeren gaat ook supermakkelijk , net als alle andere maar dan kies je de optie , rechtstreeks, lange bochten of korte bochten, ik ben in mijn eigen buurt zelfs op leuke plekken geweest.
ronde nederland uitgezet en er mee gereden. Iphone laad draadloos op van een alilader waar die in hangt. datasim erin waarbij je data niet verloopt. had eerst via hotspot met eigen gebruikstelefoon maar dat was redelijk k elke keer.
Calimoto was 49,95 , heeft me tevens 2 boete’s inmiddels bespaart ook.
 
Heb net de navigatie optie genomen bij de vernieuwde MyRoute app. Na een eerdere niet zo succesvolle test met de losse navigatie app deze maar proberen. Eerste test - A naar B navigatie - is positief.
 
Heb net de navigatie optie genomen bij de vernieuwde MyRoute app. Na een eerdere niet zo succesvolle test met de losse navigatie app deze maar proberen. Eerste test - A naar B navigatie - is positief.
Ik had de oude versie al van die app in lifetime versie dus daarmee ook automatisch de nieuwe met beta toegang. de carplay functionaliteit is ook wel handig. via ome Ali een carplay scherm die boven de tellers van de motor gemonteerd zit en je telefoon kan veilig opgeborgen worden :)
 
Maar dan moet je denk ik bij lange ritten de telefoon alsnog onderweg aan de lader leggen? Welk CarPlay scherm heb je?
 
Iemand interesse in een Quadlock regen hoes voor een iPhone 12 mini? De zwarte case is verkocht. Ook nog enkele andere magsafe hoesjes voor hetzelfde model te koop.

IMG_0044.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo weet iemand of je de Sena 10S ook los kan kopen.
mijn vrouw is die van haar verloren dus de module die aan je helm zit.
de rest hebben we nog.
Dank
 
IMG_3487.jpeg


IMG_3482.jpeg


Na het slopen van de camera op mijn vorige iPhone, toch maar besloten een extern schermpje op de brommer te freubelen. Kwam een leuk CarPlay-scherm tegen op ome Ali, dus eens de gok wagen.

Schermpje doet het prima. Start snel op, verbind goed. Maar ik loop ergens tegenaan: het geluid van de navigatie gaat ook over het scherm en niet over de Bluetooth oortjes in mijn helm. Spotify en telefonie heb ik via automatisering zo ver gekregen dat die over de oortjes gaat, maar zowel maps, kaarten en scenic vertikken het om over de headset te gaan.

Iemand nog suggesties hoe ik het geluid van de navigatie alsnog over de headset krijg?
 
Hij ziet er best strak uit, is die ook wat waterdicht?
Voor het geluid zou ik het niet weten anders dan verder klooien in de settings en update?
Heb je nog een ali linkie?
 
Hij ziet er best strak uit, is die ook wat waterdicht?
Voor het geluid zou ik het niet weten anders dan verder klooien in de settings en update?
Heb je nog een ali linkie?
Niet waterdicht. Voor mij ook niet direct nodig aangezien ik de brommer laat staan bij slecht weer. En in het kader van ‘eerst ff proberen’, kan ik altijd nog over naar een waterdichte.
Die zijn er namelijk wel, maar zijn ook fors duurder.

Inmiddels ben ik er achter: door een automatisering op de iPhone heb ik de geluidsuitvoer op de headset weten te krijgen. Alleen spotify en maps speelt niet samen. Dus ik moet nu nog kiezen tussen navigatie of geluid.

Dit schermpje. Alleen de beugel moet je wel passend maken.
 
Bekijk bijlage 1960739

Bekijk bijlage 1960740

Na het slopen van de camera op mijn vorige iPhone, toch maar besloten een extern schermpje op de brommer te freubelen. Kwam een leuk CarPlay-scherm tegen op ome Ali, dus eens de gok wagen.

Schermpje doet het prima. Start snel op, verbind goed. Maar ik loop ergens tegenaan: het geluid van de navigatie gaat ook over het scherm en niet over de Bluetooth oortjes in mijn helm. Spotify en telefonie heb ik via automatisering zo ver gekregen dat die over de oortjes gaat, maar zowel maps, kaarten en scenic vertikken het om over de headset te gaan.

Iemand nog suggesties hoe ik het geluid van de navigatie alsnog over de headset krijg?
Ziet er goed uit!!! Ik ga er ook een bestellen.
 
30 euro Inc. opsturen? Hoe kunnen ze het er voor maken. Dat is het proberen wel waard, kun je je geen buil aan vallen.
Nouja, exact dit dus. Vorige keren dat ik keek waren ze nog bijna het dubbele, dus deze kon ik niet laten liggen. Waterdichte zijn via aliexpress iets van 100 eypo.

maar alvast als tip om de audio in orde te krijgen als hij over de carplay gaat, maar je hem over een bluetooth-apparaat wilt hebben:
- stel het scherm in. Eerste keer is verbinden met bluetooth, daarna kun je hem over de wifi laten lopen.
- verbind met de headset
- open opdrachten op de iphone, kies automatisering
- nieuwe automatisering op 'wifi'
- kies netwerk van het scherm (DIRECT-phonelink xxxx), verbonden met, direct uitvoeren. Volgend scherm
- zoeken in functie: afspeelbestemming
- deze instellen op de headset
- opslaan

Zo krijg ik in ieder geval spotify OF navigatie over de headset. Beiden geintegreerd heb ik nog niet voor elkaar gekregen (en heb ik nog niet veel aandacht aan besteed).
 
Als mensen interesse hebben, heb ik nog wel waterdichte carplay/android auto schermen (nieuw) beschikbaar. Verbindbaar met telefoon en helmcommunicatie tegelijkertijd. Pb maar voor interesse of meer info. :)
 

Bijlagen

  • IMG_3307.jpeg
    IMG_3307.jpeg
    560,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan