Sphyrnidus
MF veteraan
Mijn cameraprobleem ontstond na het rijden van de weg in het filmpje. Op het strakke Nl asfalt maak ik me geen zorgen. Ik gebruik ook MRA voor de navigatie maar ook vaak Google maps of Waze voor A->B. .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Onlangs de TomTom go app bekeken, maar hierin is het niet mogelijk om routes te importeren (al half jaar een bug).
Daarom Scenic getest. In een uur tijd lukte het om in de app een bestaande route te downloaden en aan te passen. Begin- en eindpunt aangepast, waypoints verzet, zodat route niet door België gaat (grens gesloten ivm Corona), niet over snelweg, etc. Vanavond de navigatie van de route getest en werkt goed met de OSM kaarten en pijl / spraak aanwijzingen. Afgelegde track is goed te zien. Bij afwijken van de route wordt dit gemeld n binnen een tel herberekend. Het accu gebruik lijkt 25 procent in 2 uur. Ook combinatie met spotify werkt goed, bedienen werkt alleen niet in de scenic app.
Wat ik mis is het skippen van waypoints ofwel lus in de route afsnijden. Dit lukte alleen door route te stoppen en opnieuw te starten. Dan wordt een deel van de route wel overgeslagen en het dichtstbijzijnd waypoints gepakt (is keuze bij starten route). Hiernaast mis ik flits informatie. Flitsmeister op achtergrond te draaien?
Vergeleken met mijn oude zumo 210 werkt dit een stuk beter.
TomTom werkte een half jaar geleden op de iPhone (en al langer op Android), tot ze idd zijn overgestapt op een nieuw type kaarten in de app. Dit blijkt niet meer samen te werken met de online routeplanner van TomTom. In de iPhone app is de hele route functie grijs (niet beschikbaar), ook niet om routes handmatig te bewaren in de app.
Scenic biedt meer functionaliteit dan TomTom met kruimelpad en rit registratie / historie. Is iets van 25 euro per jaar, TomTom is iets goedkoper.
Ben aan het afwegen of ik weer een kastje (Rider of Garmin) ga kopen of over ga stappen op smartphone met app. De iPhone 11 werkt stuk vlotter, maar beetje bang voor schade door vallen of trillen. 500 euro voor een Garmin XT is wat veel voor alleen Europa dekking en mount / voeding die maar op 1 motor is te gebruiken. Wil ook graag track functionaliteit om de TET te rijden. Ver buitenland zal er dit jaar niet inzitten, dus mooi tijd om eens te experimenteren.
Uiteindelijk ben ik afgestapt van navigeren met mijn smartphone, en ik ben notabene topic starter. Ik heb vorig jaar de €500 Challenge 2019: Alpenstrudel! gereden met mijn iPhone X. Ging prima. Maar ik heb nu voor veel te veel geld een iPhone 11 Pro aangeschaft. Deze heeft een uitgebreid, maar ook een gevoelig camerasysteem. Ik durf het risico niet meer te nemen. Heb nog getwijfeld voor een rugged android toestel, maar uiteindelijk heb ik voor 100 euro een Tweedehands TomTom 40 gekocht. De iPhone blijft tijdens het rijden in mijn binnenzak.
Mijn iPhone X zit in een doomcase. Niet specifiek voor het motorrijden maar meer vanwege een sloopgrage dochter die regelmatig wat uit haar handen laat vallen. Hierdoor is ie al omringd door een 1,5cm rubber en redelijk schokproof. Op de motor gebruik ik hem met een klem van aliexpress. WerktOptie zou kunnen zijn om een goedkopere/andere iPhone alleen voor navigatie te gebruiken.
Heb je je oude iPhone niet meer CoenoX ?
Gaat de camera dan kapot is het jammer..
Alleen een rugged iPhone motor case ben ik nog niet tegen gekomen, iemand?
Ik heb nu de iPhone 7 en zit eraan te denken om ipv een Pro gewoon de SE 2de gen. te kopen.
Die is qua afmetingen ( en spes's) nagenoeg hetzelfde dus dan kan ik ze beide met dezelfde mount gebruiken ( als ik een rugged kan vinden)
Heb ik wel een A13 chip voor normaal gebruik en maak de 7 zoveel mogelijk leeg en gebruik de vrijgekomen GB voor offline kaarten.
gemak van de huidige iPhone is dat er simkaart in zit en je alles bij de hand hebt.
Mijn iPhone X zit in een doomcase. Niet specifiek voor het motorrijden maar meer vanwege een sloopgrage dochter die regelmatig wat uit haar handen laat vallen. Hierdoor is ie al omringd door een 1,5cm rubber en redelijk schokproof. Op de motor gebruik ik hem met een klem van aliexpress. Werkt
Over aantal jaar zit er gewoon ingebouwd scherm op een motor (geloof dat de BMWs en KTMs dat al hebben) en gebruik je smartphone die in jaszak zit.
Daar heb je zeker gelijk in. Voor de iPhone op het stuur geen probleem (gaat via een USB connector gevoed worden vanaf de accessoirestekker), voor de binnenzaktelefoon wel. Even kijken, desnoods een powerbankje erbij...Wifi hotspot is een idee, maar vreet wat accu. Scenic heeft offline kaarten.
Er zit altijd wat variatie in het signaal. Als ik ga lopen met mijn vrouw, dan zit er na 10k vaak 200-300 meter verschil in de afgelegde afstand.(Beiden met iPhone X)
Dat is nog wel iets om te proberen. Ik lees meer over gps-problemen met de iPhone X. Toch bijzonder dat hij echt aanzienlijk slechter op dat gebied is dan mijn 'ouwe' iPhone 7s, terwijl hij aanzienlijk nieuwer en duurder isKijk ook eens of er meer apps open staan welke je locatie bijhouden. Ik heb hetzelfde in Scenic gehad, na een tip andere navigatiepaps geforceerd afgesloten en bij mij was daarna de GPS weer een stuk nauwkeuriger