Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Mijn vorige Samsung S8+ gaf alleen af en toe een melding als je de volume hoger dan 70% ging zetten. Super irritant aangezien mijn Scala Rider Q3 ook zijn eigen volume heeft. Ik zet altijd mijn telefoon op max volume en bedien ik de volume op de Scala Rider. En dan moet je weer aan de kant omdat het volume weer te zacht staat.

Op de iPhone heb ik het nog niet goed kunnen checken omdat ik vanwege de lockdown minder rij. Ik heb een goedkoop bluetooth naar aux adapter in de auto en daar heb ik hetzelfde probleem. Die ziet mijn bluetooth adapter aan als oordopjes en gaat hij die ook dempen.

Ik weet niet of de iPhone mijn Scala Rider headset ook dempt. Misschien zit er hier en daar wat uitzonderingen wat betreft het bluetooth profiel die de fabrikant gebruikt.
Bij mijn Cardo Packtalk is het volume apart geregeld van het volume van mn iPhone. Wel moet ik het volume op mijn iPhone op het hoogste niveau zetten en vervolgens bijregelen met mijn Cardo.
Neemt niet weg dat het automatisch verlagen van het geluid erg vervelend is.
 
De TomTom Go app voor iOS heeft een update gehad. Helaas nog steeds geen routes importeren. Ik was gestopt met de app omdat 'delen met gezin' niet meer mogelijk was. Er is nu sinds een paar dagen een nieuw familie abonnement voor 20 euro per jaar. Die heb ik genomen, omdat dat voor ons vieren (mijn vrouw, beide dochters en ik. Allevier auto- én motorrrijbewijs) een goede deal is.
 
Jammer dit. Had ik eindelijk besloten om de SP Connect houder met de anti-vibratie module te gebruiken.. Gisteren - op de dag dat het pakket werd bezorgd - komt mijn dochter met de mededeling dat de camera van haar iPhone 11 het heeft begeven. Met dezelfde SP Connect set op haar CX500 C. Ik ga de spullen dus terug sturen.
 
Jammer dit. Had ik eindelijk besloten om de SP Connect houder met de anti-vibratie module te gebruiken.. Gisteren - op de dag dat het pakket werd bezorgd - komt mijn dochter met de mededeling dat de camera van haar iPhone 11 het heeft begeven. Met dezelfde SP Connect set op haar CX500 C. Ik ga de spullen dus terug sturen.
Gewoon een ouder (model) iPhone gebruiken voor je navigatie.
Geen zorgen dat je camera stuk gaat want dat is al ingecalculeerd.
 
Mijn dochter gaat dit nu inderdaad doen. Ik twijfel of ik dan niet gewoon ook mijn TomTom Rider kan gebruiken. Nadeel is dat ik dan mijn telefoon voor internetverbinding (met de TomTom) en muziek gebruik, en er een bij lange ritten een draadje voor stroom naar mijn binnenzak moet. Dat nadeel heb ik ook met een tweede telefoon.
 
Ik wil juist overstappen naar navigatie op mobiel (iPhone X) omdat ik na 5 jaar Garmin Zumo 660 helemaal klaar ben met het onding.

Ten eerste was de levenslange kaart update modus nooit door de vorige eigenaar geactiveerd waardoor die verlopen (waarom???) bleek te zijn (kwam ik pas na een half jaar achter toen ik hem wilde updaten) waardoor ik steeds zit te kloten met illegale versies. Ten 2e crashed het ding met enige regelmaat waarbij het hele toestel bevriest tot ik de batterij eruit haal (= stoppen met rijden). Ook zijn de updates niet vaak genoeg beschikbaar en duurt het vrij lang (een jaar+) voor sommige gewijzigde verkeerssituaties worden aangepast. De 'omrij' functie bij onvoorziene wegwerkzaamheden werkt voor geen meter en stuurt je soms in een oneindig rondje. Ten slotte stuurt het ding me willekeurig van de snelweg af om er dezelfde oprit weer op te gaan. Inmiddels ben ik geconditioneerd dit te negeren, wat kut is als je er wel echt vanaf moet. Oh en het ding faalt als bron voor muziek, met onwijs blikkerig geluid.

Dus tijd voor een upgrade. Alleen lees ik met angst en beven alle ervaringen van defecte beeldstabilisatie en camera's en falende houders waarna de dure telefoon op de snelweg ligt.

Iemand ervaring met het Quadlock systeem met hun stabilisatie unit? Werkt dat wel goed?
 
Sprak een vriend die al maanden dagelijks rijdt met een Quadlock zonder stabilisatie. Is een iPhone 11 op ST1100 Pan. Verschilt dus ook erg per motor.
 
Ik heb al ruim 1000+km gereden op een KTM 690 met Quadlock. Zonder demper had ik kapotte camera’s op mijn iPhone. Met demper heb ik nergens last van en werkt het prima
 
Het is kennelijk onvoorspelbaar en in de meeste gevallen gaat het met de trillingsdemper goed. Dus onder het mom ‘de dood of de gladiolen’ ga ik het proberen.
 
De TomTom Go app voor iOS heeft een update gehad. Helaas nog steeds geen routes importeren. Ik was gestopt met de app omdat 'delen met gezin' niet meer mogelijk was. Er is nu sinds een paar dagen een nieuw familie abonnement voor 20 euro per jaar. Die heb ik genomen, omdat dat voor ons vieren (mijn vrouw, beide dochters en ik. Allevier auto- én motorrrijbewijs) een goede deal is.
maar je kunt dus geen leuke toerroute ergens vandaan plukken en die inladen om te rijden?
 
Ze beloven nu eerste kwartaal 2021. Dat duurt nog twee weken. Ben benieuwd.....

Het is voor TT ook lastig want als je alle functies in de App hebt voor €20,- p/jaar dan kopen de meeste consumenten natuurlijk geen los toestel meer dus op zich is het wel begrijpelijk dat de app minder mogelijkheden heeft.
 
Het is voor TT ook lastig want als je alle functies in de App hebt voor €20,- p/jaar dan kopen de meeste consumenten natuurlijk geen los toestel meer dus op zich is het wel begrijpelijk dat de app minder mogelijkheden heeft.
Precies dat! 👆🏻
 
De Android versie van de GO app kan wel Tracks rijden. Alleen mist de functie weer in Android Auto.
Het lijkt mij dat andere aanpassingen een hogere prioriteit krijgen. Het aantal programmers zal wel beperkt zijn. Deze functies moeten dan even wachten.
 
Ik denk dat dit de meest gevraagde functie is die ontbreekt, lees de recensies maar in de App Store. Als ze dit invoeren weet ik zeker dat er een hoop nieuwe betalende klanten bijkomen. Ik heb ze maar gesponsord met een jaar abonnement in de hoop dat het snel beschikbaar komt.
 
Het is voor TT ook lastig want als je alle functies in de App hebt voor €20,- p/jaar dan kopen de meeste consumenten natuurlijk geen los toestel meer dus op zich is het wel begrijpelijk dat de app minder mogelijkheden heeft.
Losse navi toestellen, is dat niet sowieso al verleden tijd?
Ik vind het bizar, het rijden van geplande routes is nou net 1 van de redenen om voor Tomtom te kiezen.
Dus met de huidige app kun je met de GPS van de telefoon over een kaartje rijden? Nou geweldig hoor, dat kunnen die 3.000 andere navi apps ook. Echt, ik snap dat niet hoor.
 
Losse navi toestellen, is dat niet sowieso al verleden tijd?
Ik vind het bizar, het rijden van geplande routes is nou net 1 van de redenen om voor Tomtom te kiezen.
Dus met de huidige app kun je met de GPS van de telefoon over een kaartje rijden? Nou geweldig hoor, dat kunnen die 3.000 andere navi apps ook. Echt, ik snap dat niet hoor.
Voor jouw misschien wel, maar je betaalt oa voor downloadbare wereldkaarten, TT Traffic en Flitsers en niet voor geplande routes.
Bv Osmand kun je ook gratis gebruiken en heb je een paar kaarten die je kan downloaden maar voor alle ( wereld ) kaarten moet je betalen.

Als je buiten Europa gaat rijden dan is een losse navigatie, waarop de kaarten en de eventueel voorgeladen routes die je wilt rijden van dat land staan, natuurlijk veel handiger en betrouwbaarder.
Een iPhone kan bv slecht tegen (hele) warme temperaturen, dan valt ie uit.

Ik heb op mijn iPhone diverse route apps ( voor off road / TET ) maar de TT bevalt me op het asfalt nog steeds het best.
 
Losse navi toestellen, is dat niet sowieso al verleden tijd?
Ik vind het bizar, het rijden van geplande routes is nou net 1 van de redenen om voor Tomtom te kiezen.
Dus met de huidige app kun je met de GPS van de telefoon over een kaartje rijden? Nou geweldig hoor, dat kunnen die 3.000 andere navi apps ook. Echt, ik snap dat niet hoor.
TomTom moet het met de app hebben van de veel beter file informatie en omleidingen.
 
Ik heb de gratis waze net op mijn telefoon gezet. (Met gratis Flitsmeister op de achtergrond)
Hoe verhoudt waze zich tot de betaalde tomtom app?
 
Het is voor TT ook lastig want als je alle functies in de App hebt voor €20,- p/jaar dan kopen de meeste consumenten natuurlijk geen los toestel meer dus op zich is het wel begrijpelijk dat de app minder mogelijkheden heeft.
De redenering zou kloppen als het ook bij Android niet zou kunnen. Maar daar kan het al jaren. Ik denk dat TomTom wel doorheeft dat losse toestellen verdwijnen. Apps en vooral deals met autofabrikanten zijn de toekomst.
 
De redenering zou kloppen als het ook bij Android niet zou kunnen. Maar daar kan het al jaren. Ik denk dat TomTom wel doorheeft dat losse toestellen verdwijnen. Apps en vooral deals met autofabrikanten zijn de toekomst.
Losse toestellen verdwijnen voorlopig niet denk ik.
Er zijn ook hikers, fietsers etc.. en die willen niet afhankelijk zijn van hun mobieltje om ergens te komen.
De meeste mobiels worden ook niet gemaakt voor dit soort omstandigheden waar je met trillingen, stof, zware regen etc te maken krijgt en het is niet aannemelijk dat ze bij bv Apple ineens mobieltjes op de markt gaan brengen die dat goed aan kunnen want dan gaat de prijs behoorlijk omhoog en veel consumenten zullen die "extra" veiligheidfuncties nooit gebruiken en ook niet voor willen betalen.

Alles is tegenwoordig gericht op beeld ( foto/video) dus op de camera in de mobiel en die zijn en blijven kwetsbaar en vooral duur en erg kwetsbaar voor trillingen.

Voor veel toepassingen is een App meer dan genoeg maar we zijn nog lang niet zover dat de losse toestellen binnenkort verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met iphone icm met quadlock als motor navigatie in warme zuid europese temperaturen (30+ graden)? blijft dat gewoon werken door afkoeling rijwind of raakt het vrij snel oververhit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan