Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Klinkt veelbelovend, heb je een linkje?
€ 6,90 12% Off | Feichao Fiets Demping Schokdemper Mount Bracket Statief Adapter 1/4 "Schroef Voor Dji Osmo Pocket Voor Gopro 8 camera Deel

Als ik eraan denk zal ik dit weekend een paar foto’s maken van hoe ik het heb gemaakt en geborgd.
 
Oma maar even wakker schudden…..

Ik ga de sprong weer wagen. Kon goedkoop via MP een draadloze SP Connect lader kopen. Houder, anti vibratie module en case had ik al. Ga daar mijn iPhone 12 op zetten in het volle besef dat ik ondanks de anti vibratie module een risico loop. Om te kijken of het kan. Ja, ben een echte dare devil. Motor betreft een Honda Deauville 😂.

 
Ik denk dat "men" veel te voorzichtig is. Of het moet echt een achilleshiel van IPhone zijn, die camera stabilisatie...ik rij ook met zo'n setup, genoeg weggetjes (klinkers, kinderkopjes) waarbij je zelf bijna van de motor aftrilt. Samsung s21 erop en nooit ergens last van gehad.

Lees wel veel motorrijders die IPhone gebruiken en hier zo ontzettend voorzichtig mee zijn. Ik heb nooit een IPhone gehad, dus vandaar de oprechte vraag of dit een gevoelig puntje is in de Iphone.
 
Andere merken met optische beeldstabilisatie hebben er ook last van. Het gaat meestal niet meteen stuk, de slijtage gaat geleidelijk totdat het mechaniek niet meer kan compenseren.
 
Schijnbaar gebeurt het vooral bij trillende 1 cilinders.
Een klinkerweg is af en toe, een trillende vibrator constant.

Zeg maar een stratenmaker die hele dagen achter een trilapparaat staat. Of hakken met een Kango.
Pezen overbelast en slijtend kraakbeen.
 
Mijn dochter heeft het meegemaakt op een trillende tweecilinder (CX500). Maar het is lastig te voorspellen, Het is niet iets van alleen eencilinders en het is ook niet iets van alleen iPhones. En de anti vibratie modules van SP Connect en Quadlock helpen, maar geven geen garantie, Ik heb nu ongeveer 150 km gereden met eerder genoemde constructie en het gaat nog goed. Maar is echt mijn eigen risico.

Nog maar even een video ter informatie:
 
Het ligt ook aan de frequentie natuurlijk.
Een trillende 1 of 2 cilinder en dan ook nog over een brak wegdek. Dat kan meewerken, of tegenwerken. De verschillende frequenties heffen elkaar gedeeltelijk op of het telt juist op.

Meestal het laatste.
Trillingsdempers helpen wel, zoals een fietsband tussen het stuur en de houder.
 
0F4ACE4D-54EF-4714-A563-EAC91644159B.jpeg

Ik rij al best lang rond met een iPhone die gebruik als km teller , slechtere plek als waar die zit kan niet ( een shovelhead trilt nogal )
 
Ik denk dat "men" veel te voorzichtig is. Of het moet echt een achilleshiel van IPhone zijn, die camera stabilisatie...ik rij ook met zo'n setup, genoeg weggetjes (klinkers, kinderkopjes) waarbij je zelf bijna van de motor aftrilt. Samsung s21 erop en nooit ergens last van gehad.

Lees wel veel motorrijders die IPhone gebruiken en hier zo ontzettend voorzichtig mee zijn. Ik heb nooit een IPhone gehad, dus vandaar de oprechte vraag of dit een gevoelig puntje is in de Iphone.
Als jou Samsung telefoon ook beeldstabilisatie (mechanisch, niet softwarematig) heeft loop je hetzelfde risico. Maar het kan ook goed gaan. Veel verschil zal er niet zitten tussen de camera modules van een Samsung of iPhone, ze gebruiken waarschijnlijk beide Sony of Samsung camera units.
 
Als jou Samsung telefoon ook beeldstabilisatie (mechanisch, niet softwarematig) heeft loop je hetzelfde risico. Maar het kan ook goed gaan. Veel verschil zal er niet zitten tussen de camera modules van een Samsung of iPhone, ze gebruiken waarschijnlijk beide Sony of Samsung camera units.
Dat gebruikt die ook, de vorige ook. Ik rij nu zo'n 6 a 7 jaar op deze manier, waarvan dus al wel een paar jaartjes met de duurdere telefoon. Heb nog nooit ergens last van gehad, of ken iemand die dat heeft. Vandaar dat ik ook denk dat men er te voorzichtig in is. Er zullen ongetwijfeld gevallen zijn waarbij het zo is gegaan, maar heb je dat niet met alles? Misschien ga ik er anders over denken als het mij wel paar keer overkomt.

Maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, rijden met de angst of de telefoon wel heel blijft is ook niet leuk! En mocht je 0 risico willen lopen, moet je het niet doen. Ik sta er (voor alsnog) zo in dat het, bij gemiddeld gebruik, wel mee valt. :Y
 
Ik heb het een tijd geleden eens gemeten met een app (vibrometer, IOS) die schokken/trillingen detecteert, geen idee wat je er verder mee moet maar het leek me wel grappig om een keer te proberen. Misschien zijn er meer mensen die dit wel eens geprobeerd hebben? Ik zat op een gemiddelde van 1.3, gelukkig net geen widespread destruction 🧐.

Het beste is om je telefoon gewoon in je binnenzak te houden inderdaad, maar goed.


B5444332-BC5E-42ED-9068-FED12A6CF4B4.jpeg
 
Ff oma wakker schoppen

Zijn er nog mensen die suggesties hebben over welke app te gebruiken voor navigatie? En dan specifiek eentje waar ik gpx-bestanden in kan laden?

Ik heb al wat zitten spelen met Scenic, maar op een of andere manier wilt die de (toch wel zeer duidelijke) gpx van een rondje luxemburg niet pakken.
 
Is het bij jullie ook zo dat als je tomtom Go gebruikt dat de afritten zo dik blauw worden waardoor je details van de kruising en andere bochten verdwijnen? Wanneer vervolg op de weg dan is het weer een dunne lijn op de weg/route.

En verder geen probleem voor je iPhone als je bijvoorbeeld een SP-connect met trillingsdemper gebruikt?
 
Bij mij ging de camera kapot zonder op de motor bevestigd te zijn. Het zal allicht de kans op defecten vergroten, maar soms is het ook gewoon dikke pech en gaan dingen gewoon stuk. Er staat nu een nieuwe in bestelling via AliExpress, ben benieuwd.

Terugkomend op mijn aanvankelijke vraag: ik heb gisteren nog wat zitten stoeien met scenic. Probleem is dat deze een andere route wilt volgen dan ik via kurviger gemaakt heb. Maar ik heb besloten hier omheen te werken door gewoon een aantal routepunten extra in te voegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan