Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Zijn er alle mensen die veel kilometers gemaakt hebben met de iPhone 11 (Pro) en de SP Connect met anti-vibratie module? Ik wil graag weten of de camera op de lange duur echt heel blijft.
 
Zijn er alle mensen die veel kilometers gemaakt hebben met de iPhone 11 (Pro) en de SP Connect met anti-vibratie module? Ik wil graag weten of de camera op de lange duur echt heel blijft.
Dat niet, maar mijn Xs max in de X-Grip heeft het drie jaar en 90.k km goed gedaan- op het asfalt. De camera is wel kapot gegaan bij een intense off-road rit in een flut houder in Nepal. Ik denk als je alleen op asfalt rijdt in West-Europa, dat de kans op schade minimaal is. De camera is toen wel onder garantie gerepareerd door Apple (was binnenste tweede jaar) Als ik weer op reis ga, neem ik een goedkope "rugged phone" speciaal daarvoor mee en laat mijn 12 Max pro in mijn zak zitten...
 
Dat niet, maar mijn Xs max in de X-Grip heeft het drie jaar en 90.k km goed gedaan- op het asfalt. De camera is wel kapot gegaan bij een intense off-road rit in een flut houder in Nepal. Ik denk als je alleen op asfalt rijdt in West-Europa, dat de kans op schade minimaal is. De camera is toen wel onder garantie gerepareerd door Apple (was binnenste tweede jaar) Als ik weer op reis ga, neem ik een goedkope "rugged phone" speciaal daarvoor mee en laat mijn 12 Max pro in mijn zak zitten...
Ja, ik had je eerdere bericht gelezen. Mijn X deed het ook goed in de X-grip. Maar de 11 schijnt wel gevoeliger te zijn. Veel verhalen gelezen van mensen met een kapotte beeldstabilisatie.
 
Klopt, en daarom heroverweeg ik deze oplossing. Was benieuwd of mensen al ervaring hebben met deze demper in de praktijk.
 
Klopt, en daarom heroverweeg ik deze oplossing. Was benieuwd of mensen al ervaring hebben met deze demper in de praktijk.
Ben ik ook wel benieuwd naar ik heb nu een iPhone XS met defecte camera dankzij quadlock.

ook iemand enig idee wat de reparatie kosten zijn van de iPhone XS camera bij een Apple store?
 
Ben ik ook wel benieuwd naar ik heb nu een iPhone XS met defecte camera dankzij quadlock.

ook iemand enig idee wat de reparatie kosten zijn van de iPhone XS camera bij een Apple store?
Ja dat viel me nog mee, je kan het op de site vinden van Apple. Ik meen me te herinneren dat het €72 was.
 
Inmiddels een Duitse video gevonden. Iemand die al 4 camera's van zijn iPhone 11 heeft versleten op zijn CB1300. Nu al meer dan 1000 kilometer gereden met de anti-vibratie module, zonder het cameraprobleem.

 
Ben ik ook wel benieuwd naar ik heb nu een iPhone XS met defecte camera dankzij quadlock.

ook iemand enig idee wat de reparatie kosten zijn van de iPhone XS camera bij een Apple store?
kosten voor een nieuwe cameramodule weet ik niet.

Wel kan ik je mededelen dat die anti vibratie module van quadlock wel werkt op mijn iPhone XS icm een KTM Duke 690. Rij al ruim 2000km zonder enige cameraproblemen. Zonder deze specifieke module was mijn camera binnen 150 km defect.
 
Ik ben weer aan het twijfelen, googelen en youtuben geslagen. Had eigenlijk besloten om de iPhone 11 Pro in de binnenzak te laten vanwege trillingen en een mogelijk cameraprobleem. Gebruik nu een TomTom 40 in combinatie met de MyDrive app. Is wel een prettige combi. Enige nadeel is dat ik Spotify niet op het scherm van de TomTom kan bedienen. Dacht even dat de 550 dit wel kon, maar blijkt alleen via Siri te gaan. En alles in één apparaat is toch wel fijn. Het scheelt spullen meenemen en voor afwisselen van muziek en gesproken aanwijzingen is dit voor mij de beste optie. Een aantal ontwikkelingen brengen me weer aan het twijfelen om toch die iPhone (andere telefoon is voor mij geen optie) weer op het stuur te zetten:

- Met de anti-vibratie module van SP connect lijkt het toch weer mogelijk om de iPhone op het stuur te monteren zonder dat mijn camera stabilisatie naar zijn grootje gaat.
- Er wordt getest met de Myroute navigatie app waarbij het niet meer noodzakelijk is om routepunten handmatig over te slaan als je er eentje mist.
- TomTom heeft nu wel heel expliciet aangegeven dat het in het eerste kwartaal van dit jaar mogelijk gaat worden om routes via MyDrive in de app te laden. Het heeft even geduurd...

Ik zou eigenlijk willen dat ik een carplay scherm op het stuur zou kunnen zetten (zonder een Goldwing 1800 te hoeve kopen), soort uitgebreide Beeline oplossing maar dan met uitgebreide info.

Ik twijfel nog even verder (het bezit van de zaak is het einde van het vermaak...), maar meningen, suggesties, commentaren zijn welkom.
 
Als ik weer op reis ga, neem ik een goedkope "rugged phone" speciaal daarvoor mee en laat mijn 12 Max pro in mijn zak zitten...
Je kan ook overwegen om bv een iPhone 7 ( of 8) te kopen en die te alleen gebruiken voor Navigatie.
Voordeel is oa dat je je Nav apps en kaarten niet nog een keer hoeft te kopen en je blijft in de bekende iOS wereld.

Als de camera daarvan stuk gaat is dat pech maar al ingecalculeerd.
Een nieuwe kost €369,- maar een refurbished zie ik voor €189,-
 
Ik heb ook de iPhone 11 Pro en sp connect houder zonder demper denk ik (?) en twee keer de camera kapot gehad. Beide keren onder garantie gerepareerd. Is de demper een los accessoires dan? Ik gebruik Scenic navigatie en die bevalt zeer goed 👍🏼
 
R1200RT hier, Quad Lock, iPhone X. Camera 2x kapot. Gelukkig onder garantie vervangen door Apple.

Sinds de vibratiedemper uit is meteen gekocht en geïnstalleerd en 2000 km later nog geen problemen.
 
Lijkt goed die vibratiedemper, alhoewel niet iedereen positief is:

En de oplaadmodule? Levert die voldoende om de iPhone ook tijdens het navigeren opgeladen te houden? Iemand ervaringen daarmee?
 
Zijn er alle mensen die veel kilometers gemaakt hebben met de iPhone 11 (Pro) en de SP Connect met anti-vibratie module? Ik wil graag weten of de camera op de lange duur echt heel blijft.
Ik heb een 11 Pro Max en de hele SP Connect mikmak inclusief de anti vibratie module eind vorig zomer gekocht. Mijn SuperDuke 1290GT resoneert aardig vanwege de V-twin en tot nu toe is het goed gegaan.

Het systeem werkt goed. Je hebt er een hoes bij voor je telefoon dus dan kan je hem zo erop klikken. Echter wordt de achterkant bol. Hierdoor past hij in bijna geen enkel ander telefoonhouder meer. Heel vervelend in de auto waar ik een Baseeus houder heb die vanzelf dichtklapt, In mijn Ugreen houder paste hij ook niet meer.
Ook is draadloos opladen wat lastiger omdat de telefoon wat hoger is.
Twee weken terug heb ik mijn SP connect hoes er af gehaald en doe hem er alleen op als ik met de motor ga.

Voor navigatie vind ik het vervelend want in de zomer raakt de boel overhit en heeft je batterij aardig wat te verduren. Er bestaat een SP connect draadloze lader, maar dat ziet er niet uit en stervesduur zoals de rest van het setje. Ik had ook geen zin in kabels.
Ik heb daarom ook maar een Tomtom Go 550 gekocht. Je kan gewoon met je mobiel je adres invoeren en dan komt het automatisch op je Tomtom. Dit kan zelfs thuis als voordat je op de motor zit. Bediening werkt ook met handschoenen. Iets wat met je mobiel nogal een dingetje is.
 

Bijlagen

  • 42A4F417-FDE7-48AE-BF7F-B59071EBF958.jpeg
    42A4F417-FDE7-48AE-BF7F-B59071EBF958.jpeg
    318,5 KB · Weergaven: 23
''''''''''''''''''''''''''''
Ik heb daarom ook maar een Tomtom Go 550 gekocht. Je kan gewoon met je mobiel je adres invoeren en dan komt het automatisch op je Tomtom. Dit kan zelfs thuis als voordat je op de motor zit. Bediening werkt ook met handschoenen. Iets wat met je mobiel nogal een dingetje is.

Heel veel dank voor je uitgebreide bericht. Ik denk dat je in één klap al mijn twijfels richting hebt gegeven. Ik heb al een Rider 40 en het valt me op hoe makkelijk je dat ding erop en eraf klikt. Doorgeven van routes en bestemmingen vanaf de iPhone gaat inderdaad soepel. Voor de SP Connect set ben ik rond de 180 euro (motorset, antivibratie module, draadloze lader) kwijt. En dan met de nadelen die je noemt, is mijn conclusie dat ik beter de TomTom kan bliven gebruiken. Geef mijn geld dan liever uit aan een slot voor de TomTom zodat ik die tijdens korte stops kan laten zitten.
 
Een apple-dingetje. In iOS 14.3 wordt automatisch het volume beperkt, wanneer de iPhone vindt dat je te lang het volume te hoog hebt gehad. Je kunt dit niet uitschakelen.
Echter: motor dus oordoppen in de helm = geluid op max om boven de oordoppen uit te komen.
Maar zonder oordoppen wil ik ook niet rijden.
En dat werkt dus niet. Feitelijk is de iPhone i.c.m. gebruik op de motor hiermee voor mij onbruikbaar geworden.

Omdat ik elektrisch rijd, heb ik een mobiel nodig om te navigeren: de laadstations staan in verschillende apps, ook met de melding of ze bezet/defect zijn of niet. Ja ik weet dat je kaarten met laadstations in een gewone navigatie kunt laden, maar dat geeft dus niet de live situatie weer.

Ben ik de enige die dit zo ervaart? En ik lees dat Android telefoons ook die kant op gaan? Hoe lossen jullie dit op?
 
Laatst bewerkt:
Een apple-dingetje. In iOS 14.3 wordt automatisch het volume beperkt, wanneer de iPhone vindt dat je te lang het volume te hoog hebt gehad. Je kunt dit niet uitschakelen.
Echter: motor dus oordoppen in de helm = geluid op max om boven de oordoppen uit te komen.
Maar zonder oordoppen wil ik ook niet rijden.
En dat werkt dus niet. Feitelijk is de iPhone i.c.m. gebruik op de motor hiermee voor mij onbruikbaar geworden.

Omdat ik elektrisch rijd, heb ik een mobiel nodig om te navigeren: de laadstations staan in verschillende apps, ook met de melding of ze bezet/defect zijn of niet. Ja ik weet dat je kaarten met laadstations in een gewone navigatie kunt laden, maar dat geeft dus niet de live situatie weer.

Ben ik de enige die dit zo ervaart? Hebben Android telefoons ook een automatische volume beperking? Hoe lossen jullie dit op?
Mijn vorige Samsung S8+ gaf alleen af en toe een melding als je de volume hoger dan 70% ging zetten. Super irritant aangezien mijn Scala Rider Q3 ook zijn eigen volume heeft. Ik zet altijd mijn telefoon op max volume en bedien ik de volume op de Scala Rider. En dan moet je weer aan de kant omdat het volume weer te zacht staat.

Op de iPhone heb ik het nog niet goed kunnen checken omdat ik vanwege de lockdown minder rij. Ik heb een goedkoop bluetooth naar aux adapter in de auto en daar heb ik hetzelfde probleem. Die ziet mijn bluetooth adapter aan als oordopjes en gaat hij die ook dempen.

Ik weet niet of de iPhone mijn Scala Rider headset ook dempt. Misschien zit er hier en daar wat uitzonderingen wat betreft het bluetooth profiel die de fabrikant gebruikt.
 
Android geeft die melding + verlagen van volume alleen de eerste keer na een herstart. Heb ik ooit geleerd van @HighKing volgens mij.
 
Ja, voor zolang het (nog) duurt. Want ook Android zal aan de EU regels gehouden zijn.

Ik kreeg de tip om een aparte app te gebruiken; dat ga ik eens proberen.
Want m'n SENA stuurt nu nog rechtstreeks het volume van de iPhone aan.
 
Ja, voor zolang het (nog) duurt. Want ook Android zal aan de EU regels gehouden zijn.

Ik kreeg de tip om een aparte app te gebruiken; dat ga ik eens proberen.
Want m'n SENA stuurt nu nog rechtstreeks het volume van de iPhone aan.

So far voor plug-and-play:
- om te kijken of ik de instellingen van de sena kan opschroeven, moet ik de app downloaden
- om bij de instellingen in de app te kunnen, moet de firmware worden geupgrade
- Om de firmware te kunnen upgraden, moet ik de device manager installeren
- om de firmware te kunnen upgraden, moet de device manager de Sena herkennen.
Uhm, dat doet-ie niet. Dus maar een mail naar support ....

Wordt vervolgd
 
Terug
Bovenaan Onderaan