Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Ik heb de gratis waze net op mijn telefoon gezet. (Met gratis Flitsmeister op de achtergrond)
Hoe verhoudt waze zich tot de betaalde tomtom app?

Het is maar net wat je prettig vind,

Ik vind persoonlijk de volgende punten beter bij TomTom.
- File informatie en alternatieve routes (blijkt ook uit testen)
- Herberekenen werk duidelijk beter. (Al is Waze minder slecht als Google Maps die extreem lang je terug wil sturen naar een punt op de oude route terwijl er meerdere betere alternatieven zijn)
- Kaart en route weergave vind ik prettiger.
- Navigatiestem vind ik prettiger. (met Flitsmeister en OsmAnd als absoluut dieptepunt)
- (Tracks rijden werk top bij TomTom maar ik heb Android)

Waze is weer sneller met het verwerken van community aanpassingen.
 
Heeft iemand ervaring met iphone icm met quadlock als motor navigatie in warme zuid europese temperaturen (30+ graden)? blijft dat gewoon werken door afkoeling rijwind of raakt het vrij snel oververhit?
Niet in een Zuid Europees land maar wel in Belgie bij 35 graden afgelopen zomer. Gemonteerd achter de ruit van RT en aangesloten op de laadkabel.

Ik heb geen enkel probleem ondervonden simultaan gebruikmakend van navigatie app en muziekstreaming tijdens een dagrit van 8 uur.

ik heb een iPhone X.

Tip: koop een vibratiedemper!!!
 
Niet in een Zuid Europees land maar wel in Belgie bij 35 graden afgelopen zomer. Gemonteerd achter de ruit van RT en aangesloten op de laadkabel.

Ik heb geen enkel probleem ondervonden simultaan gebruikmakend van navigatie app en muziekstreaming tijdens een dagrit van 8 uur.

ik heb een iPhone X.

Tip: koop een vibratiedemper!!!
Het is maar net wat je prettig vind,

Ik vind persoonlijk de volgende punten beter bij TomTom.
- File informatie en alternatieve routes (blijkt ook uit testen)
- Herberekenen werk duidelijk beter. (Al is Waze minder slecht als Google Maps die extreem lang je terug wil sturen naar een punt op de oude route terwijl er meerdere betere alternatieven zijn)
- Kaart en route weergave vind ik prettiger.
- Navigatiestem vind ik prettiger. (met Flitsmeister en OsmAnd als absoluut dieptepunt)
- (Tracks rijden werk top bij TomTom maar ik heb Android)

Waze is weer sneller met het verwerken van community aanpassingen.

Bedankt voor de reacties!
 
Ai, jammer. Heb net het spul vorige week nieuw binnen gekregen.
Hoe bevalt het tot nu toe met die anti vibratie mount? Vandaag heb ik m’n nieuwe motor opgehaald en na een rit van 150 km heb ik al een kapotte camera in m’n iPhone 12 :/ Jammer dat ik dit topic niet eerder had gelezen.

Ik gebruikte een gewone mount (die wel stevig oogde). Nu overweeg ik die Quad Lock. Wel een duur geintje trouwens.
 
Ik wil een oude telefoon opofferen als navigatieding. Beeld en batterij is nog goed, en voor twee tientjes kan je een accu-naar-USB kabel bij 't stuur laten uitkomen zodat 'ie onderweg geeneens batterij nodig heeft.

Een nav app en kaarten op dat ding krijgen voor offline gebruik is geen probleem. Hij is namelijk 100% offline, er zit geen sim in. Echter heb je een dataverbinding nodig om snel en accuraat een GPS positie te krijgen. In principe ook geen probleem: telefoon in de jaszak gebruiken als hotspot, en de telefoon op het stuur daarmee verbinding laten maken.

Het probleem hiermee is echter dat de telefoon in de jaszak nu veel sneller de batterij leegtrekt. Daar zoek ik nog een oplossing voor. Iemand ervaring daarmee? Bluetooth i.p.v. wifi, of nog iets slimmers?
 
Hoe bevalt het tot nu toe met die anti vibratie mount? Vandaag heb ik m’n nieuwe motor opgehaald en na een rit van 150 km heb ik al een kapotte camera in m’n iPhone 12 :/ Jammer dat ik dit topic niet eerder had gelezen.

Ik gebruikte een gewone mount (die wel stevig oogde). Nu overweeg ik die Quad Lock. Wel een duur geintje trouwens.
Ik heb hem nog maar een paar keer gebruikt op mijn Deauville (iPhone 11Pro). Tot nu toe gaat het goed, maar even langdurig gebruik afwachten. Heb wel alvast opgezocht wat reparatie van de camera kost....
 
En anders een dubbele USB met een draadje naar je binnenzak of een battery pack. Tweede simkaart is wel het handigste.
 
Hoe bevalt het tot nu toe met die anti vibratie mount? Vandaag heb ik m’n nieuwe motor opgehaald en na een rit van 150 km heb ik al een kapotte camera in m’n iPhone 12 :/ Jammer dat ik dit topic niet eerder had gelezen.

Ik gebruikte een gewone mount (die wel stevig oogde). Nu overweeg ik die Quad Lock. Wel een duur geintje trouwens.
Wat is een 'gewone mount'?
 
Wat is een 'gewone mount'?
Deze. Goedkoop, maar super stevig ding. Vangt helaas de trillingen niet goed op. Had m’n iPhone trouwens na 2 dagen al weer uit garantie gerepareerd terug van Apple :t

Gebruik nu een oude telefoon in deze houder met hotspot van m’n iPhone. Prima oplossing.
 

Bijlagen

  • 4C694AFF-2686-473C-9CB6-5DC7D8605689.jpeg
    4C694AFF-2686-473C-9CB6-5DC7D8605689.jpeg
    29,2 KB · Weergaven: 9
Nou bij mij was het ook raak. Ook m’n camera van de iPhone 12 Pro kapot. Is vandaag opgehaald om te laten repareren. Ik heb een fit clic neo. Volgens motoport een prima telefoon houder… Op een ander forum hoorde ik dat iemand al +/- 10.000 km de quadlock met vibratie demper icm een iPhone 11 Pro op de zelfde motor als ik (bmw s1000r). Dus ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Ik gok dat er ook wel verschil zit wat voor motor je hebt.
 
Ik heb nu een paar honderd kilometer met mijn SP Connect, iPhone 11 Pro en 650 Deauville gereden. Gisteren zelfs in de regen. Gaat goed. Maar heb nu toch voor 100 euro een iPhone 7 en een tweedehands SP Connect hoes voor een tientje. Voelt toch veiliger, zeker als ik hem straks weer op de CX500 (met een Chinese nep SP connect houder zonder vibratie demper) zet.
 
Denken jullie niet dat ze de iPhone’s straks niet meer onder garantie zullen repareren denk dat ze nu wel zoveel reparaties krijgen dat ze nu wel weten dat de camera stuk gaat als deze gemonteerd is op een motor.

Vind het toch jammer dat iemand iets gaat uitproberen waarvan je eigenlijk weet dat het stuk kan gaan.
De camera op de iPhone vind ik zeer goed maak er dan ook dankbaar gebruik van de camera als ik met de motor ga rijden.
Begin vorige week bij een ontmoetingsplaats voor motoren stond een motorrijder die een mobile telefoon op de motor had gemonteerd van een onbekend merk hij heeft geen iPhone maar kende het probleem.
De mobile telefoon zelf is waterdicht heeft GPS hardware word alleen gebruikt voor op de motor weet niet of hij een sim kaartje gebruikte in de telefoon maar dat is ook niet nodig bij gebruik van navigatie hij maakt gebruik van GPS de mobile telefoon kost 70 euro
 
Ik heb een cheapo houder voor mountainbikes, maar die doet het prima. Ik zie niks trillen onder het rijden, maar gebruik dan ook een oude iPhone 8 met reeds gebarsten scherm. Camera doet het volgens mij nog, maar gebruik ik dus niet.

Overigens werkt dit ook prima. Is ook nog eens universeel!

1158536D-4601-45D9-A261-591EB809D51A.jpeg
 
Ik heb ook een iPhone 8 (overigens een voor mij hypermodern duur apparaat ;)) die ik regelmatig gebruik op de motor, maar ik merk dat de camera ook langzaamaan aan het overlijden is. Zelfde als bij mijn iPhone 6. Niet heel vreemd heb ik hier wel eens gelezen, gezien de steeds beter en ingewikkelder wordende camera’s met stabilisatie functies en dergelijke.

Het werkt verder wel echt ideaal, waterdichte case van ultimate addon en met bluetooth oordopjes muziek luisteren en navigeren. Overigens kan ik met de handschoenen die ik nu heb het scherms zelfs ook nog bedienen.

C23FEBE6-6F87-4010-B4B7-C428A637274E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niks trillen onder het rijden, maar gebruik dan ook een oude iPhone 8 met reeds gebarsten scherm.

De trillingen die de beeldstabilisatie kapot maken zie je ook niet. En vooral de nieuwere iPhones (vanaf de X) hebben er last van. En dan verschilt het ook nog per motor.
 
@Duke Nukem De iPhone 8 is ook een hele goeie en mooie telefoon, alleen is deze zo mishandeld dat ik hem voor een prikkie kon overnemen. Eentje die niet al aan twee kanten drie keer gebarsten was zou ik zo nooit op mijn motortje bevestigen!

@LWYRUP Thanks voor de tip, maar tijd was een tijdelijke noodoplossing. Dat mountainbikeding van 5 euro werkt perfect... als ik hem maar niet laat zitten op de motor die ik naar de garage hebt gebracht >_<
 
Yess! Jaren op zitten wachten, synchroniseren van routes in de TomTom iPhone app. Nu kijken of het werkt.
 

Bijlagen

  • DB97B074-05B5-412F-9E29-7B069FA5ABC7.jpeg
    DB97B074-05B5-412F-9E29-7B069FA5ABC7.jpeg
    83,5 KB · Weergaven: 19
Ik heb ook een iPhone 8 (overigens een voor mij hypermodern duur apparaat ;)) die ik regelmatig gebruik op de motor, maar ik merk dat de camera ook langzaamaan aan het overlijden is. Zelfde als bij mijn iPhone 6. Niet heel vreemd heb ik hier wel eens gelezen, gezien de steeds beter en ingewikkelder wordende camera’s met stabilisatie functies en dergelijke.

Waaraan merk je dat dan?
 
De eerste berichten van iPhone gebruikers zijn positief.

 
Terug
Bovenaan Onderaan