Navineedus

slijtboutje

MF veteraan
15 okt 2001
3.201
10
Oplettende lezertjes hebben wellicht gemerkt dat ik van de TDM over wilde stappen naar een Cagiva Navigator.Overigens op aandringen van mijn vrouw, die vond dat het hoog tijd was voor een snellere nieuwe motor. ECHT WAAR!
De centen liggen klaar en ik was al druk doende een exemplaar uit te zoeken in Duitsland (nieuw in doos).
Vanmiddag verneem ik op het duitse Cagiva Forum, dat de fiets door de fabrikant voorlopig niet meer leverbaar is, en het gerucht gaat dat de huidige productie gemaakt wordt met de onderdelenvoorraad.
Probleem. Koop je zo'n motor, dan is het mogelijk dat over enige tijd er geen reserveonderdelen verkrijgbaar zijn. Toch nog maar eventjes de kat uit de boom kijken dan maar.

Voorzover ik kan zien is er ook niet een echt alternatief bij de concurentie te vinden:

-Suzuki V-strom: prima blok maar eeerg lelijk
-Tdm 900: niet zo mooi als de voorganger en te weinig vermogen
-Honda Varadero: lelijk, oubollig en zuipt als een krijger
- BMW gs: meer een sort maanlander, ik ben nog geen vijftig, maar kan wel goed gummen
- Ducati st4s: beter op de klaverbladen dan op dijkjes, en ja Ducati kopen blijft een loterij

Dus, Help
Ik heb geld voor een nieuwe motor zo liggen, maar kan niet kiezen.
 
Wat zegt de Nederlandse Cagiva-dealer?
Tja, helpen kan ik je niet, maar ik vind die nieuwe TDM wel heel erg mooi. Maar das puur mijn keuze, en die telt niet...
 
Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van de Ducati, maar ja ik durf niet zo goed zo'n bedrag uit te geven als ik twijfels moet hebben over de kwaliteit.

Bij de tdm 900 heeft Yamaha een kans laten lopen door er niet minstens 100 pk in te stoppen

Aan de Capo-nord hat ik nog niet gedacht. Is dat niet teveel tour?
Wat ik eigenlijk wil is een supermotard met 100 p-k. En dat was nou precies wat de Navigator was
Morgen toch maar even bellen met Cagiva Benelux
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe ZX-9R misschien :?
Vind je dat niks :?
Is toch supersport? Of heb ik dat verkeerd?
Een van de voordelen van voornoemde fietsen is dat je er ook gerust mee naar Italie op en neer kan, zonder al te grote fysieke inspanning. Je zit redelijk rechtop. Vervolgens heeft dit soort motoren door de bouw veel minder recht-uit stabiliteit, hetgeen het sturen op bochtige weggetjes aanzienlijk vergemakkelijkt.
Ze hebben misschien niet zo'n flitsend imago, maar in de juiste handen zijn ze lastig te verslaan zodra er bochten verschijnen
 
Die onderdelen voor de navigator zullen niet het allergrootste probleem zijn. Denk dat er nogal wat onderdelen uitwisselbaar zijn met andere cagiva's. En het blok is toch van een Suzuki TL1000? Dus van onderdelen voor het blok ben je verzekerd.

Btw de TDM heeft niet echt 100 pk nodig. Is door z'n trekkracht onderin al een behoorlijk vlotte fiets die ook nog eens erg lekker stuurt.
 
Op woensdag 10 juli 2002 22:35 schreef GuZ het volgende:niet schelden he!

Je wilt een all-road die erg snel gaat?
waarom dan geen sport/toer of sport? (als je toch aan die st4 denkt)

Maar met een TDM of GS kun je ook schaamteloos hard...
In onze club van motorvrienden was de GS de snelste, op de soort wegen die we normaal berijden. Tot we een keer een dag een Navigator huurden.
Maar met een TDM of GS kun je ook schaamteloos hard...
In onze club van motorvrienden was de GS de snelste, op de soort wegen die we normaal berijden. Tot we een keer een dag een Navigator huurden.
Het nadeel is dat ik behalve hard door de bocht gaan, ook kan genieten van 200+ op de snelweg.
Eigenlijk wil ik alles.
m.a.w. ik probeer me dood te rijden, maar het lukt niet{)
 
Op woensdag 10 juli 2002 22:41 schreef slijtboutje het volgende:...
m.a.w. ik probeer me dood te rijden, maar het lukt niet{)
dat engeltje op jou schouder doet z'n werk zo goed, dat ie zelfs Cagiva omkoopt :}
 
Die onderdelen voor de navigator zullen niet het allergrootste probleem zijn. Denk dat er nogal wat onderdelen uitwisselbaar zijn met andere cagiva's. En het blok is toch van een Suzuki TL1000? Dus van onderdelen voor het blok ben je verzekerd.

Btw de TDM heeft niet echt 100 pk nodig. Is door z'n trekkracht onderin al een behoorlijk vlotte fiets die ook nog eens erg lekker stuurt.
Het blok is wel in orde, maar wat als je een keer schade rijdt? en dat van die TDM is helemaal waar. Maar nog harder is nog leuker.
 
Informeer eens bij de importeur hoe het hier staat met de voorraad... Ook importeurs moeten toch een voorraadje hebben, dus niet alles komt van de fabrieken... Koop gewoon wat je leuk vind.

Snel & redelijk rechtop? Wat dacht je van:
[*] Kawa ZZR1200
[*] Yama FJR 1300

Beide snel, beide redelijk goed in de bochten en een minder sportieve houding dan een ST4S.
 
Die BMW die laatst in Moto73 (of was het nu de KicXstart) stond, een getunde GS met straatbanden, geheel zwart, een soort supermotard GS uitvoering, erg kewl, echter wel even sparen, was wel wat duurder dan standaard.
 
Die BMW die laatst in Moto73 (of was het nu de KicXstart) stond, een getunde GS met straatbanden, geheel zwart, een soort supermotard GS uitvoering, erg kewl, echter wel even sparen, was wel wat duurder dan standaard.
Die was wel erg leuk btw. het was in de Kicx.
Toch eens even kijken wat dat ook alweer moest kosten.Dank U
 
Informeer eens bij de importeur hoe het hier staat met de voorraad... Ook importeurs moeten toch een voorraadje hebben, dus niet alles komt van de fabrieken... Koop gewoon wat je leuk vind.

Snel & redelijk rechtop? Wat dacht je van:
<li> Kawa ZZR1200
<li> Yama FJR 1300

Beide snel, beide redelijk goed in de bochten en een minder sportieve houding dan een ST4S.
Zijn ook goeie, Nadeel; viercilinder, dwz niet het vermogen van onderuit, dat een twin geeft.
Maar....we nemen ze wel mee in de overweging
 
dit wordt weer zo n topic...van..KOOP DIT KOOP DAT...want iedereen heeft zijn merk.

ga gewoon naar de dealer maak een proefrit en koop wat je leuk/lekker vindt.... :)
 
ik zou eerst ff de test lezen van de V-Strom lezen op motormaniacs

neem de yamaha tdm 900 mooie fiets en schijnt perfect rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan