Nederland Drempelland

Drempels zijn echt vervelend ... ben al toe aan mn 4e set voorvorkkeringen in iets meer dan 14 k of zo, zwaar vervelend ...
 
Ik vind het allerleukste aan die drempels nog wel, dat je pijn in je donder hebt als je er met de snelheid overheen gaat die je mag rijden in die zones. :) Geinig toch? 60 mogen rijden, en er met 40 overheen moeten omdat ie zo steil is? *D



:(


Ik zeg we starten een MF-guerilla-bikbrigade, en gaan met groepen van 20 man snachts met pikhouwelen die drempels 1 voor 1 weer verwijderen. :P
 
Drempels zijn echt vervelend ... ben al toe aan mn 4e set voorvorkkeringen in iets meer dan 14 k of zo, zwaar vervelend ...

Euh, ik zou toch mn vorkpoot ff checken, dat hoort nl niet. Komt meest door aangekoekt vuil op je vork.
 
Leer mij de Strootsweg kennen... heb er 20 jaar gewoond.
dus de drempels daar zijn wel te rechtvaardigen.

Maar het is gewoon te gek voor woorden hoeveel drempels er liggen op achteraf weggetjes. Bijvoorbeeld richting Buurse.

strootsweg van Enschede naar Hengelo neem ik aan ?
was een mooie weg, maar jammer van die drempels voor en na de bochten.

Gaat dit topic er nou niet precies over, elke bewoner zal toch de aangevraagde drempels voor zichzelf rechtvaardigen. bestuurders hebben namelijk totaal geen weet van de overlast.
 
Laatst bewerkt:
dat je een sleutelkneus bent heeft niets te maken met drempels hoor.

'k heb het laten vervangen bij motoport, de vorige eigenaar ook bij een garage. Maar vorige keer kreeg ik mn poten terug met allemaal krassen ect erop (onderpoten), maar ze geven geen garantie op de montage ...
 
@voorvorkkeringen: putjes / krassen in je binnenpoot: nieuwe binnenpoot of polijsten / afdraaien.

Over drempels: mijn motorclub organiseerde sinds 1985 een keer per jaar een drempelvrije tocht (200km). Daar kwamen altijd veel rijders op af, maar sinds 2008 is het ons niet meer gelukt. De laatste paar jaren gingen eigenlijk altijd rechtstreeks binnendoor naar Duitsland, maar je kunt nu zelfs niet meer zonder een drempel tegen te komen in Duitsland geraken, een traditie kwam ten eind dus...

Stomme drempels :( Maarja, Nederland is gewoon -te- dichtbevolkt..
 
Laten we het topic niet ombuigen naar de politieke arena. Hoe was het ook-al-weer: of je nu door de kat.. of door de hond gebeten wordt...

Misschien dat we TomTom en/of Garmin kunnen vragen of ze de optie "vermijd drempels" in de routeplanner kunnen opnemen ;)
 
Ik ben van de zomer op vakantie geweest in Suriname.
Daar heb je pas drempels. Zelfs met die hoge 4x4's moet je gewoon afremmen tot 5 km/h anders klapper je gegarandeerd tegen het dak aan.


Die kleine drempeltjes die wij hier hebben zijn er niks bij.

Wat je daar ook zo grappig is, dat er ter hoogte van de drempel wordt aangegeven dat er een drempel is. Als je het bord ziet en dus wilt gaan remmen ben je al te laat.
 
Ik ben van de zomer op vakantie geweest in Suriname.
Daar heb je pas drempels. Zelfs met die hoge 4x4's moet je gewoon afremmen tot 5 km/h anders klapper je gegarandeerd tegen het dak aan.
Die kleine drempeltjes die wij hier hebben zijn er niks bij.
Wat je daar ook zo grappig is, dat er ter hoogte van de drempel wordt aangegeven dat er een drempel is. Als je het bord ziet en dus wilt gaan remmen ben je al te laat.

Ja, klopt, de drempels zijn hoog. Maar....
Op de weg van Paramaribo naar Albina rijden de taxi's ook rustig 150 km/u (op een tweebaansweg, wat wij 60 km/u zouden geven... ) ;)
De drempels nog niet zo erg zijn... de on-aangekondigde kuilen van meer dan 50 cm diep, nog veel erger zijn. Helemaal na een regenbui-tje. :Y
Het niemand verbaasd als je zegt dat je de hele wielbasis aan gort hebt gereden... dat overkomt iedereen wel eens :o
Ik geen schatting durf te doen van het aantal verkeersongelukken in Suriname, ondanks de lage verkeersdrukte (wat wil je met 300.000 inwoners...)
Er eigenlijk helemaal geen verkeersregels zijn in Suriname
Je blij mag zijn DAT er een bord bij de drempel staat... en als die er staat, kan die 90% verroest zijn... of gebruikt zijn als BBQ.
Motorrijden in Suriname zowieso geen echte optie is: ietjes te warm tenzij je in korte broek plus t-shirt gaat... :X

Kortom, een vergelijking met de nederlandse drempels vind ik wat ver gaan.....
:+
[maar ik begrijp je punt: men moet hier niet zo zeuren! ;). Mooi land hé, dat Suriname. Kan ik iedereen aanraden. Kunnen we nog veel van leren... en niet alleen op drempel-niveau]
 
Laatst bewerkt:
Ha,

ben het helemaal met je eens!

Geweldig land. Had ik nooit verwacht!
Volgend jaar weer! Ik heb het te pakken.

:)

En nee, motorrijden waag ik mij daar niet aan. Mijn leven is me lief. :+

Maar die drempels blijven absurd!
De werking is alleen wat minder, aangezien ze na de drempel gewoon weer volgas gaan. Iets wat wij hier toch beter begrijpen als er drempels op een weg aanwezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van de zomer op vakantie geweest in Suriname.
Daar heb je pas drempels. Zelfs met die hoge 4x4's moet je gewoon afremmen tot 5 km/h anders klapper je gegarandeerd tegen het dak aan.


Die kleine drempeltjes die wij hier hebben zijn er niks bij.

Wat je daar ook zo grappig is, dat er ter hoogte van de drempel wordt aangegeven dat er een drempel is. Als je het bord ziet en dus wilt gaan remmen ben je al te laat.


Daar kan ik over mee praten :Y . Als ik in Su ben rij ik altijd motor in principe geen probleem. Behalve dit jaar eind april. En drempel een paarmeter verderop nog een ik rem… ja ik heb de drempel geraakt, met mijn schouder. Sleutelbeen dusdanig gebroken dat ik geopereerd moest worden. -O- Tot op de dag van vandaag kan ik geen motorrijden. :N Dus de drempeltjes in dit land vallen erg mee.
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben toch écht zelf voor deze overheid gekozen.
_O- Ik zal je van de ilusie afhelpen dat je iets kunt kiezen ... De ambtenaren aan de top bepalen het beleid, de regering stuurt hooguit bij. Bij grote, nee, hele grote uitzondering kunnen ze beleid maken.

En nee zelfs meneer de topambtenaar beslist niet over de drempels, dat zijn meestal de te dure ingehuurde uitzendbureaus die pretendere verstand te hebben van iets en met alleen het praatje 200 euro in het uur vangen ...
 
Misschien dat we TomTom en/of Garmin kunnen vragen of ze de optie "vermijd drempels" in de routeplanner kunnen opnemen ;)

Ik vraag me serieus af of dat nog wel mogelijk is, een drempelloze route plannen...... :X
 
_O- Ik zal je van de ilusie afhelpen dat je iets kunt kiezen ... De ambtenaren aan de top bepalen het beleid, de regering stuurt hooguit bij. Bij grote, nee, hele grote uitzondering kunnen ze beleid maken.

En nee zelfs meneer de topambtenaar beslist niet over de drempels, dat zijn meestal de te dure ingehuurde uitzendbureaus die pretendere verstand te hebben van iets en met alleen het praatje 200 euro in het uur vangen ...
Ik zie dat mijn licht ironische ondertoon niet is overgekomen.
 
Is iemand hier bekend met Nieuw Terbregge in Rotterdam.

Dat zijn pas echte kutdrempels(je hebt er 1 hele lange straat waar ze liggen)

In het midden zijn ze zo hoog een stijl als stoepranden.

Deze drempels zijn dan wel alleen kut voor auto's. Heb zelf een Corsa B, en daar pas ik net tussen de zijkant van de weg(aan de ene kant stoeprand van een halve meter hoog en aan de andere kant geparkeerde auto's) en de drempel tussendoor. Ik raak dan wel de zijkant van de drempel maar dat maakt niet uit. Maar ik aan de zijkant mss iets van 15cm over ofzo?

Als je dus een iets bredere auto hebt(meeeeer dan genoeg dus) heb je dus ongelooflijke kutschokken te verduren. 1e keer dat ik daar reed met me Corsa(en hem net had) reed ik wat meer over het midden van 1 van die drempels, jezus :X Wat een kutklap was dat, daar moet je overheen kruipen gewoon.


Leuk ook voor ambulances :Y

Goed over nagedacht hoor :Y

Stelletje............... :r

En op de 's Gravenweg hebben ze nu ook weer andere drempels neergelegd na het asfalteren, ook lekker voor me rug zeg.
 
Laatst bewerkt:
Is iemand hier bekend met Nieuw Terbregge in Rotterdam.

Dat zijn pas echte kutdrempels(je hebt er 1 hele lange straat waar ze liggen)

In het midden zijn ze zo hoog een stijl als stoepranden.

Deze drempels zijn dan wel alleen kut voor auto's. Heb zelf een Corsa B, en daar pas ik net tussen de zijkant van de weg(aan de ene kant stoeprand van een halve meter hoog en aan de andere kant geparkeerde auto's) en de drempel tussendoor. Ik raak dan wel de zijkant van de drempel maar dat maakt niet uit. Maar ik aan de zijkant mss iets van 15cm over ofzo?

Als je dus een iets bredere auto hebt(meeeeer dan genoeg dus) heb je dus ongelooflijke kutschokken te verduren. 1e keer dat ik daar reed met me Corsa(en hem net had) reed ik wat meer over het midden van 1 van die drempels, jezus :X Wat een kutklap was dat, daar moet je overheen kruipen gewoon.


Leuk ook voor ambulances :Y

Goed over nagedacht hoor :Y

Stelletje............... :r

En op de 's Gravenweg hebben ze nu ook weer andere drempels neergelegd na het asfalteren, ook lekker voor me rug zeg.

je moet ook niet door bus sluisen rijden :9
 
Ik snap trouwens het hele probleem niet over drempels icm motoren.

1: Je kan met een motor veel makkelijker en harder erover heen. Op de stepjes staan en je knieën fungeren als schokbrekers.
2: Wanneer er een afscheiding tussen rijbaan en fietspad is kan je (met gepaste snelheid) gewoon over de fietspad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan