Nederland Drempelland

jurgen77

MF'er
1 mei 2010
136
0
zuiden
Ja hoor weer een zeiktopic maar moest hem ff kwijt. Vandaag weer even wezen rondcrosen op de vele binnenwegen die nederland rijk is. Valt me wel op dat tegenwoordig HEEEEEEL veel wegen de snelheid is gereduceerd tot 60km/u en vaak met minimale reden ook. Elk poezesmoesje kan hiervoor gebruikt worden: geluid, kruisverkeer, een stel boompjes, fietsers op de rijbaan, etc, etc. maar ik vind het persoonlijk wel een beetje (lees enorm) overdreven. Elke huismuts met een frustratie kan met voldoende zeiken de regels toch naar haar of zijn hand zetten. Kijk nu die zeikgroep die na 4x mekkeren en plannen indienen toch uiteindelijk voor elkaar heeft gekregen dat de snelheid op de A59 omlaag moest toto 100 per uur (dit plan is eerst 3x afgewezen maar 4maal scheeprecht denk ik of de aanhouder wint: als je maar genoeg zeurt dram je je mening er wel door).

Maar goed 60km/u wegen dus (eigenlijk de vroeger normale snelheid binnen de bebouwde kom). Het ergste met die wegen is dat er dus ook tonnen wordt geinvesteerd aan die lanceerplatforms om toch maar de snelheid eruit te halen. In woonwijken is hier mischien best wat voor te zeggen dat slopen van je voertuig door de drempelmaffia maar waarom op die mooie bochtige buitenwegen nu juist midden in de bocht zon lanceerplatform? Zijn er geen wetten die deze onveilige verkeers situaties zouden moeten tegengaan? En als ze er niet zijn hoe zouden we zoiets geregeld kunnen krijgen want erg bevordelijk is het niet voor de verkeersveiligheid, op een rechte weg kun je nog op je pedalen gaan staan (net als die mannen met zon crosmotor doen) maar dat kun je in de bocht maar laten lijkt me.
 
Niet meer om druk maken voor de lol in NL sturen ;) Ben nu 2x in de Eifel geweest en totaal 2000km daar gestuurd. Geen drempel tegengekomen :)
 
de hoeveelheid drempels in het buitengebied zijn echt niet meer normaal.
Het neemt mij het plezier in het motorrijden weg.
Omgeving Enschede is helemaal vol gedrempeld, de toenmalige wethouder was nog al een fanatieke recreatie fietser.
In Duitsland heb je bijna nergens drempels, vaak alleen bloembakslalom bij het begin/eind van een dorp.
 
op je steppies staan en gas bijgeven. zijn maar weinig(5) drempels waar dat niet kan. met een gangetje van 100+
 
op een rechte weg kun je nog op je pedalen gaan staan (net als die mannen met zon crossmotor doen) maar dat kun je in de bocht maar laten lijkt me.
Kan heel goed hoor, doen die mannen op crossmotoren ook soms... met een straatfiets moet je alleen even opletten dat je achterwiel niet wegstuitert, maar als je kijkt waar je heen wilt én een beetje gas blijft geven gaat het allemaal goed.

Neemt niet weg dat je een goed punt maakt: 60-zones, drempels... we zijn in NL hier en daar wat aan het overdrijven. Nog linker overigens: wegversmallingen net na een bocht zoals je die langs de Amstel aantreft. Kom je kalmpjes de bocht door, heb je ineens een XC90 tussen je tanden |(

Maar er is een remedie, en die gaf Kadett_GSX al aan: Eifel :9
 
Breek me de bek niet open,als ik een ritje plan,is het over de snelweg naar het buitenland ;)
In de steden worden de wegen als maar smaller(steeds minder weg voor je steeds duurdere wegenbelasting )en idd "verkeersbergen" bij de vleet :r

Nederland is niet leuk meer :N ,om te toeren
 
Dat met die 60 vind ik eigenlijk nog irritanter als de drempels. Hier in de buurt is geloof ik nog 1 richting waar je wel 80 mag en das richting Zuidwolde/De Wijk. Alhoewel ik vermoed dat die ook 60 wordt aangezien er net een nieuwe weg ligt.

Denk dat we hier misschien wat minder drempels hebben. Ik heb daar nl op zich weinig last van.
 
Ook met rotondes wordt gestrooid alsof het 10 halen 1 betalen was.
Al valt het met drempels naar mijn mening wel mee. In de dorpskernen zelf zijn ze wel te vinden, maar op de doorgangswegen merk ik er weinig van..
 
Dat met die 60 vind ik eigenlijk nog irritanter als de drempels. Hier in de buurt is geloof ik nog 1 richting waar je wel 80 mag en das richting Zuidwolde/De Wijk. Alhoewel ik vermoed dat die ook 60 wordt aangezien er net een nieuwe weg ligt.

Denk dat we hier misschien wat minder drempels hebben. Ik heb daar nl op zich weinig last van.

Compenseert men in jouw regio ,waarschijnlijk, met flitspalen :9
Of je rijdt zeer langzaam :')
 
Laatst bewerkt:
Niet meer om druk maken voor de lol in NL sturen ;) Ben nu 2x in de Eifel geweest en totaal 2000km daar gestuurd. Geen drempel tegengekomen :)

Helaas mag ik daar niet meer dan 1x per jaar komen....kans is namelijk te groot dat ik er niet meer weg ga. Heerlijk daar lekker vlot rijden, geen drempels, hele mooie binnenwegen en prachtige omgeving. En MOST important het eten daar is geweldig!!!!!!
HMMM bratwurst mit schnitzel!!
 
Helaas mag ik daar niet meer dan 1x per jaar komen....kans is namelijk te groot dat ik er niet meer weg ga. Heerlijk daar lekker vlot rijden, geen drempels, hele mooie binnenwegen en prachtige omgeving. En MOST important het eten daar is geweldig!!!!!!
HMMM bratwurst mit schnitzel!!

En niet vergeten te vermelden dat ze in D van de voorkant flitsen! :] :W
 
Helaas mag ik daar niet meer dan 1x per jaar komen....kans is namelijk te groot dat ik er niet meer weg ga. Heerlijk daar lekker vlot rijden, geen drempels, hele mooie binnenwegen en prachtige omgeving. En MOST important het eten daar is geweldig!!!!!!
HMMM bratwurst mit schnitzel!!

:Y :Y :Y

Misschien dit jaar nog een keer als weer het toelaat.
 
ok is maar een vraag en ik zal wel het halve forum over mij heen krijgen , maaaaaaaaaaar ....
kan het zijn dat als de drempels en zo weg gehaald zouden worden en de verkeersborden en de maatregelen dat nederlanders gewoon minder "ruggegraat "hebben om zich aan de regels te houden met de "alles moet kunnen" mentaliteit ?
 
Laatst bewerkt:
de hoeveelheid drempels in het buitengebied zijn echt niet meer normaal.
Het neemt mij het plezier in het motorrijden weg.
Omgeving Enschede is helemaal vol gedrempeld, de toenmalige wethouder was nog al een fanatieke recreatie fietser.
In Duitsland heb je bijna nergens drempels, vaak alleen bloembakslalom bij het begin/eind van een dorp.
Ahha, Dick Buursink.... zijn wij nog bij hem op de kamer geweest voor drempels en fietssuggestiestroken langs de Strootsweg te pleiten.... niet normaal meer hoe sommige automobilisten de vouwen uit je broek rijden..... :r

En tis gelukt en dus een toffe kerel...........nu had hij zelf ook last van toen telkens naar de vuitverbranding Twence bezocht dus de stroken ed kwamen er snel ......... :}



Maar ben blij dat ik 10min vanaf de grens woon......... :} :} NL is :r :r om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ook met rotondes wordt gestrooid alsof het 10 halen 1 betalen was.
Al valt het met drempels naar mijn mening wel mee. In de dorpskernen zelf zijn ze wel te vinden, maar op de doorgangswegen merk ik er weinig van..


Nou, ik weet niet waar jij vaak komt.
Vandaag vanaf Wijk bij Duurstede binnendoor naar Nijmegen gereden, maar op heel veel doorgaande wegen liggen drempels.
Even staan en je zak uitschudden is de beste remedie om snel over zo'n drempel of plateau te rijden.

Maar er liggen er idd wel heel erg veel.
En die rotondes?
Je moet richting aangeven als je de rotonde verlaat, maar dat doet bijna niemand.
Richting aangeven is schijnbaar "not done"of het nou op een kruispunt, rotonde of zelfs op de snelweg is bij het wisselen van rijbaan.
En als ik dan claxoneer, zwaait de bestuurder (m/v) vriendelijk terug; "hé wie is dat, dahaag."
 
Drempels in een 30km zone of woonerf vind ik een goede zaak.

Maar sommige zien de ruimte tussen 2 drempels als een start/finish.
 
Ik fietste laatst door m'n ouwe straat en die is helemaal volgedrempeld. Niet normaal meer... en waarom?! Koop een offroad, kan je vol gas over de drempels heen, tot ze ook nog eens staan te laseren, dan ben je gewoon de lul.
 
't is idd vrij droevig: als je vanuit Duitsland ons landje binnenrijdt zit je binnen 100m op de eerste verkeersdrempel: welkom in Nederland :(

Maar moet zeggen dat ik me er niet meer zo aan erger sinds ik op een all-road rijd: met 100 er overheen is geen enkel probleem. Kom je iets uit het zadel dan gaat het met 120 ook nog goed.... ik probeer een bescheiden jumpje te maken, maar dat lukt me nog niet })

HJ
 
En dan leggen ze die dingen ook nog eens lekker midden in een bocht *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan