Nederland eerste land ter wereld met een Verkeersbordenregistratie

Azgi

MF'er
16 mei 2012
224
255
Oudenbosch

Zoals je kunt lezen heeft de overheid aangekondigd alle bestaande verkeersborden in Nederland digitaal in kaart te gaan brengen.
Denk hierbij aan snelheid, beperkingen, voorrang etc.
Zo is het voor navigatiesystemen en bijvoorbeeld Autopilot-doeleinden in te zien en te verwerken in software.

Wat vinden jullie?
Een stap in de goede richting voor duidelijkheid en voordelen?
Óf een stap in de richting van de luie autorijder die op Autopilot vertrouwt "omdat het toch gegevens gebruikt van de overheid"?
Of vinden jullie nog iets anders?
 
De registratie van verkeersborden gebeurt al jaren digitaal.
RWS houdt het echt niet bij in een schriftje hoor.
Dat deze data beschikbaar wordt voor weggebruikers lijkt me een goede zaak, op het water is het al zeker 10 jaar zo.
 
De registratie van verkeersborden gebeurt al jaren digitaal.
RWS houdt het echt niet bij in een schriftje hoor.
Dat zeg je nou, maar er is ook een wildgroei aan verkeersborderij die gemeenten, provincies en andere meer lokale vormen van regio's zelf bedenken en ophangen. Daar zal RVS vaak niks van weten. Verkeersborden voor laagvliegende gieters of zo. Als die dan ook meteen in kaart worden gebracht met als doel al die lokale ellende te synchroniseren, standaardiseren, verduidelijken, nationaal op elkaar laten aansluiten etc.. dan ben ik helemaal voor.
 
In eerste instantie gaat het alleen om de RWS borden. Hoe ze de gemeente borden erbij willen voegen is mij een raadsel, die worden voor zover ik weet niet vastgelegd in een overkoepelend digitaal systeem.
Ik zal eens vragen bij m'n collega's van wegbebording.
 
en dan die onderborden bij de lekdijk die gejat waren?
zo probeerden de bewoners kennelijk ook 't door de weeks rijden om zeep te helpen...
in dat geval kun je je tegen een ´bekeuring´ voor doorrijden bij een geslotenverklaring weren, door te stellen dat er volgens RVS dat onderbord hoort te hangen...

er is ook een wildgroei aan verkeersborderij die gemeenten, provincies en andere meer lokale vormen van regio's zelf bedenken en ophangen. Als die dan ook meteen in kaart worden gebracht met als doel al die lokale ellende te synchroniseren, standaardiseren, verduidelijken, nationaal op elkaar laten aansluiten etc.. dan ben ik helemaal voor.
idd en dan de onwettige exemplaren gewoon weer laten verwijderen.
word het totaal van de verkeersborden weer overzichtelijk, en zullen de borden die door eigenwijze mensen zelf worden gemaakt/opgehangen
weer minder snel als geldig worden gezien.
 
Laatst bewerkt:
Een bord is maar een bord, zoals de verkeersdeskundigen zeggen. Veel geplaatste borden hebben met snelheid te maken. Ik zie niet veel verkeersdeelnemers zich daar iets van aantrekken. Een gedegen registratie gaat op het gedrag geen verschil maken, denk ik.
 
Een bord is maar een bord, zoals de verkeersdeskundigen zeggen. Veel geplaatste borden hebben met snelheid te maken. Ik zie niet veel verkeersdeelnemers zich daar iets van aantrekken. Een gedegen registratie gaat op het gedrag geen verschil maken, denk ik.
Volgens mij zijn dit de enige borden waar men zich iets van aan trekt. Het is in ieder geval het enige dat gehandhaafd wordt.
 
Wat een kletskoek. Ik woon aan een 30 km / uur straat, die ook zo ingericht is dat erop gehandhaafd kan worden. De gemeten gemiddelde snelheid is 45 km / uur. Zelfs de lijnbus rijdt 50 door de straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan