Nederland is helemaal GEK geworden!!!!!

Juist!

Door de belachelijke en overal aanwezig zijnde snelheidslimieten raken veel mensen (waaronder ik) steeds meer gefrustreerd, met als gevolg dat we daarom op de meeste plaatsen maar veel te hard gaan rijden, het is toch overal verboden dus maakt het weinig meer uit waar je het doet.
Als men nou het Duitse systeem hier zou invoeren, op bepaalde plaatsen mag je hard rijden, dan denk ik dat men veel gedisciplineerder zou rijden, op de plaatsen waar het mag gas geven en op de overige plaatsen netjes en minder gefrustreerd rijden.
mee eens..., maar:

dan moeten NL'ers wel ff leren rijden.
let eens op hoeveel mensen als ze een snelweg opkomen met 3 rijbanen (of meer) standaard naar de middelste baan doorschuiven. al is die weg verder helemaal leeg. |(
blijf toch rechts. (in Duitsland staat NL niet voor niets voor "Nur Links")
zo vaak dat ik op de brommer over de rechterbaan hele slierten autoos inhaal omdat ze het gewoon verdommen om rechts te rijden als ze niet aan het inhalen zijn.
"ja maar daar rijden vrachtwagens..." nou en. tussen die vrachtwagens zit vaak 3km.

...
kan nog wel ff door gaan, maar laat maar.
 
Redeneren dat er net meer ongelukken gebeuren met invoer van lagere snelheid vind ik onzin.
1) 't is maar kleine minderheid die zo geïrriteerd wordt of tenmiunste te hard gaat rijden door de geïrriteerdheid.
2) lagere snelheid = minder energie, 'snellere' reactie, ...


Daarentegen ziu men wel eens beter nadenken of al die doden geen goeie deal is voor onze vrijheid. Shit happens, dat vermijd je niet, dus nul-doden policy zal nooit gebeuren. Dan lijkt me een paar 1000 doden paar jaar niet eens zo'n slechte score.
 
Op dinsdag 16 juli 2002 14:57 schreef www.desmoquattro.nl het volgende:zo vaak dat ik op de brommer over de rechterbaan hele slierten autoos inhaal omdat ze het gewoon verdommen om rechts te rijden als ze niet aan het inhalen zijn.
"ja maar daar rijden vrachtwagens..." nou en. tussen die vrachtwagens zit vaak 3km.
:^
Kan er niet meer als eens met je zijn...gewoon 200+ rijden op de rechterrijstrook :P
 
Dit alles onder het mom dat het beter voor het milieu zou zijn (vraagje; wat is slechter voor het milieu?; 1 km gassen of 10 km toeren?). Ik denk het laatste.

Hoorde net nog op de radio dat verkoop van bromfietsen zo goed gaat. Als ze een beter milieu willen hebben moeten ze de 2 takt bromfietsen verbieden, die zijn pas slecht voor het milieu. (sorry voor de 2 takt motorrijders hiero :+ )

Maar idd, het is naaien en zorgen dat er nog meer boetes kunnen worden uitgedeelt.

Als het nog veel scherper wordt ruil ik mijn motor in voor een fiets of trek ik mijn kentekenplaat eraf en hoop ik niet gepakt te worden :)
 
Op dinsdag 16 juli 2002 15:12 schreef JK het volgende:Als het nog veel scherper wordt ruil ik mijn motor in voor een fiets of trek ik mijn kentekenplaat eraf en hoop ik niet gepakt te worden :)

het kan ook anders hoor. Ik weet niet of jij mijn fiets gezien hebt.......kwam gisteren trouwens ook nog heel goed van pas; op de A2 stonden ze om 21.00 uur te controleren met een statief thv Vught. Gelukkig voor mij hier probleemloos met een gangetje van 170 voorbij getuft.

Hoe; vraag dat maar aan ZXRene!!Die heeft hier een leuke shot van.
 
het kan ook anders hoor. Ik weet niet of jij mijn fiets gezien hebt.......kwam gisteren trouwens ook nog heel goed van pas; op de A2 stonden ze om 21.00 uur te controleren met een statief thv Vught. Gelukkig voor mij hier probleemloos met een gangetje van 170 voorbij getuft.

Hoe; vraag dat maar aan ZXRene!!Die heeft hier een leuke shot van.

posten
 
Ik heb al enkele malen door nederland gereden en ja jullie zijn echt gek aan het worden. Gewone boerenweggetjes 60km/u, heel nederland is een 60km/u zone.

Nog niet helemaal... maar er zijn serieuze plannen in die richting :( :r

Zeist - Bunnik: lange weg (3 km of zo) met 2 aardige bochten, wordt waardschijnlijk 60 km. Waarom? omdat je niet meteen van 80 naar 30 mag (en dat wil men dus in de bebouwde kom)!
 
het kan ook anders hoor. Ik weet niet of jij mijn fiets gezien hebt.......kwam gisteren trouwens ook nog heel goed van pas; op de A2 stonden ze om 21.00 uur te controleren met een statief thv Vught. Gelukkig voor mij hier probleemloos met een gangetje van 170 voorbij getuft.

Hoe; vraag dat maar aan ZXRene!!Die heeft hier een leuke shot van.
Ik ben ook benieuwd!
 
overal zo lekker traag rijden en dan zie je zo'n snotneus met z'n scoot voorbijknallen tegen 110 :r :(
om compleet gek van te worden gewoon
nouja hier in belgië mag je meestal toch nog 90 gelukkig :]
 
Redeneren dat er net meer ongelukken gebeuren met invoer van lagere snelheid vind ik onzin.
1) 't is maar kleine minderheid die zo geïrriteerd wordt of tenmiunste te hard gaat rijden door de geïrriteerdheid.
2) lagere snelheid = minder energie, 'snellere' reactie, ... (....)


Lagere snelheid = slaapverwekkend = meer ongelukken.... :z :z :z :z :z

Ik denk dat de circuits toptijden zullen beleven wanneer de snelheidslimieten verder doorgevoerd worden.

Oh ja: ben zelf van mening dat mensen die te hard rijden (merk het bij mezelf wel iig) veel bewuster bezig zijn met auto/motorrijden (ten gunste van verkeersveiligheid) dan diegenen die 'passief' met de stroom mee gaan.
 
Op dinsdag 16 juli 2002 15:34 schreef TommyFumi het volgende:Ik denk dat de circuits toptijden zullen beleven wanneer de snelheidslimieten verder doorgevoerd worden.

Dat zal wel meevallen denk ik. De circuits zitten nu al vaak ramvol. Je moet nu al uitwijken naar het buitenland om te kunnen rijden. Vaak nog MAG je niet eens gas geven, want dat staat de dag niet toe (achter de Marshall blijven svp). Alleen bij circuit trainingen (grid-time sessies) kan je gas geven, en dan nog moet je fiets weer stiller zijn dan standaard......je wordt er gestoord van.

Wat was het toch waarom ik met racen ben gestopt en waarom rij ik nu op de openbare weg met open luchtfilters en open dempers...!!?? :?
 
Dat zal wel meevallen denk ik. De circuits zitten nu al vaak ramvol. Je moet nu al uitwijken naar het buitenland om te kunnen rijden. Vaak nog MAG je niet eens gas geven, want dat staat de dag niet toe (achter de Marshall blijven svp). Alleen bij circuit trainingen (grid-time sessies) kan je gas geven, en dan nog moet je fiets weer stiller zijn dan standaard......je wordt er gestoord van.

Wat was het toch waarom ik met racen ben gestopt en waarom rij ik nu op de openbare weg met open luchtfilters en open dempers...!!?? :?
hmmm, ik heb me gisteren op zantvoort anders heerlijk vermaakt. na 2 opwarm rondjes geen marshals gezien.
 
Op dinsdag 16 juli 2002 15:45 schreef Mark TT het volgende:(...) en dan nog moet je fiets weer stiller zijn dan standaard......je wordt er gestoord van.

Wat was htoch waarom ik met racen ben gestopt en waarom rij ik nu op de openbare weg met open luchtfilters en open dempers...!!?? :?

Oei, dat laatste zou ik me maar eens heel hard gaan afvragen??!! ;)
 
het kan ook anders hoor. Ik weet niet of jij mijn fiets gezien hebt.......kwam gisteren trouwens ook nog heel goed van pas; op de A2 stonden ze om 21.00 uur te controleren met een statief thv Vught. Gelukkig voor mij hier probleemloos met een gangetje van 170 voorbij getuft.

Hoe; vraag dat maar aan ZXRene!!Die heeft hier een leuke shot van.

Niet gezien, maar ik neem aan dat je een wheelie hebt gemaakt? :)
 
Niet gezien, maar ik neem aan dat je een wheelie hebt gemaakt? :)

Daar had ik de tijd niet voor. Daarnaast kan ik mijn ZXR niet met 170 op z'n achterwiel trekken.

Nee, heb geduld, de piccies zullen echt wel volgen. Ik heb Rene al gevraagd of ie iets wil sturen......
 
Oei, dat laatste zou ik me maar eens heel hard gaan afvragen??!! ;)

Open dempers; lees absorptie dempers (open en rondom gedempd door dempingsmateriaal) en geen reflectiedempers (schotjes in de pijp, zoals standaard pijpen).

Race-uitlaat kan ik tegenwoordig niet meer zeggen, want die dingen moeten stiller zijn dan 90 Db. Mijn Johnsson dubbele pijp maakt IETS meer, 110 Db of zo.

PS;1 DB erbij= verdubbeling van geluid, zegt men..
 
Laatst bewerkt:
Accoord, maar ook op Zandvoort (ZAC/KNMV/TOMS etc) mag je geen geluid maken. Dit is een circuit, dus ssssht, fluisteren!!
nou sorry, maar als ik moet kiezen tussen
1 op de afgelsoten ronde "fluisterend" lekker door gassen, zonder me druk te maken over flits-dingen en koekblikken
en
2 "blerrend" tussen de vangrails / autoos door, om me heen kijkend naar kasjes, op het openbare asvalt m'n rijbewijs steeds op de proef te stellen...

dan ikke het wel wetuh. maar goed iedereen z'n ding.
 
Op dinsdag 16 juli 2002 15:56 schreef Mark TT het volgende:PS;1 DB erbij= verdubbeling van geluid, zegt men..

3db meer is verdubbeling van het geluid, althans voor onze menselijke oren. En 3db minder de helft van het geluid.
 
nou sorry, maar als ik moet kiezen tussen
1 op de afgelsoten ronde "fluisterend" lekker door gassen, zonder me druk te maken over flits-dingen en koekblikken
en
2 "blerrend" tussen de vangrails / autoos door, om me heen kijkend naar kasjes, op het openbare asvalt m'n rijbewijs steeds op de proef te stellen...

dan ikke het wel wetuh. maar goed iedereen z'n ding.

Ok, ik heb het zelf een tijdje gedaan, maar denk ook even aan het volgende;

-een jaar vantevoren inschrijven en dan maar afwachten wat het weer doet op die dag..
-het forse inschrijfgeld (vaak 150 Euro/dag of meer)
-even naar Assen met de auto en aanhanger (50 Euro minimaal)
-verblijf,etc.
-heb ik het nog niet over peut, banden, alle gereedschappen, reserve wielen enz.
-verplichte aanschaf uitlaat (KNMV), met risico op uitsluiting; spullen pakken, wegwezen en geld kwijt....

Ik weet heus wel waarover ik praat. En nee, die 20 minuten fun per sessie wegen helaas niet op tegen het GELUL wat je elke keer weer te wachten staat omdat je 1 DB teveel HERRIE zou maken.

Maar goed, inderdaad ieder z'n ding.

Openbare weg is ook niet alles, dat hoor je mij niet zeggen, dus moet je soms creatief zijn......
 
Terug
Bovenaan Onderaan