Nederland is helemaal GEK geworden!!!!!

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
wat ik nou de afgelopen maand heb meegemaakt, sinds ik terug ben van vakantie, slaat echt alles.

Daar waar voor mijn vakantie de maximum snelheden nog acceptabel waren, zijn ze nu helemaal doorgedraaid in de gemeente houten.
Van thuis (Wijk bij Duurstede) naar werk (Nieuwegein) is dus echt geen lolletje meer aan.
Gemeente Wijk bij Duurstede:
Eerst 30 km-zone bij ons in de wijk.
dan 70 op de rondweg van wijk
ff 80 op de dijk. (stjongejonge we mogen ff hard) })
dan vervolgens gemeente houten:
60 op de dijk (was 80)
50 richting schalkwijk (was 70)
30 door schalkwijk (was 50)
60 buiten bebouwde kom (was 80)
30 door Tull en 't Waal (was 50)
60 over de dijk naar Nieuwegein.
en denk je, dan rijdt je toch helemaal over de dijk of binnendoor ==>ALLE WEGEN BUITEN DE BEBOUWDE KOM MAX 60 KM/U
ALS HET ZO MOET KAN IK NOG BETER OP DE FIETS NAAR M'N WERK GAAN :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Niet schakelen, lijkt het net of je hard aan het rijden bent :+

Maar het is wel klote ja, en het wordt alleen maar erger. Ze (het ministerie van verkeer&waterstaat) willen nog 40% minder verkeersslachtoffers, en hoe willen ze dat bereiken? Juist, max. snelheid nog verder omlaag...
 
Dat ze de max. snelheid niet op 0 km/u zetten :?
zolang we allemaal stilstaan gebeuren er geen ongelukken |(

trouwens, ik durf er gif op in te nemen dat ze binnenkort op m'n woon-werk weg wel zullen gaan staan met verstopte kliko's en laserguns. Want ja, nu valt er geld te verdienen. :(
 
Het ergste zijn nog de mensen die zich op de dijk aan die 60 houden en voor je rijden!

We mogen geen plezier beleven aan motor- en/of autorijden. Uiteindelijk zitten we in onze eigen auto (motor zal dan al wel verboden zijn omdat we dat te leuk vinden) die gekoppeld is aan een rails... Dan ga ik fietsen!
 
Tja, zie je hier ook steeds meer. 80 KM wegen worden 60, en met m'n voorwaardelijke straf mag ik daar nog maar 30 km te hard, dus maximaal 90. |( :z

Niet te doen dus dan ook maar gelijk die snelheden fors overschrijden, aan de regels houden is met deze belachelijke kinderachtige snelheden echt niet meer te doen. :( :j

Heel Nederland wordt 1 fucking woonerf. :r
 
Het grappige van dit alles is dat niemand het aanvecht.

Daar ben je al veel te laat mee als de bordjes er staan. Het beleid op dit gebied wordt landelijk vastgelegd en vervolgens regionaal uitgevoerd. De basis voor dit "Duurzaam Veilig" is al rond 1998 gelegd. En dat is meteen het nadeel: er zijn maar heel weinig mensen die dit in de gaten houden, en als ze eenmaal in jouw dorp/stad zijn heb je alleen nog inspraak in de kleur van de paaltjes en de plaats van de drempels...
 
0% verkeersongevallen => iedereen moet thuis blijven

Ik heb al enkele malen door nederland gereden en ja jullie zijn echt gek aan het worden. Gewone boerenweggetjes 60km/u, heel nederland is een 60km/u zone.
 
Het ergste zijn nog de mensen die zich op de dijk aan die 60 houden en voor je rijden!

We mogen geen plezier beleven aan motor- en/of autorijden. Uiteindelijk zitten we in onze eigen auto (motor zal dan al wel verboden zijn omdat we dat te leuk vinden) die gekoppeld is aan een rails... Dan ga ik fietsen!
idd. had ik dus vanmorgen. Denk laat ik maar helemaal de dijk nemen. Zit er z'n muts in een VOLVO :r die midden op de weg 55 rijdt.
Bij een goed begin van de dag stel ik me toch iets anders voor.
 
idd. had ik dus vanmorgen. Denk laat ik maar helemaal de dijk nemen. Zit er z'n muts in een VOLVO :r die midden op de weg 55 rijdt.
Bij een goed begin van de dag stel ik me toch iets anders voor.
Is ook hetgeen waar ik me het meest aan erger in het verkeer, van die TRAAAAAG :z rijdende mensen. |( :j

Als je niet fatsoenlijke snelheden durft of kunt rijden, dan ga je maar lekker met de bus of trein, maar rot op uit die auto. :j
 
Ach word Nederland straks wel het meest criminele land met al die snelheids overtreders.
 
Met die lage snelheden vallen er alleen maar meer verkeers doden:
Mensen letten minder goed op
vallen eerder in slaap
de verschillen tussen doorrijders en max.limiet rijders wordt groter.

Meer ongelukken veroorzaken, dan is bewezen dat langszaam rijden niet helpt en mogen we weer harder. Of zou het niet zo werken :P

STOS --> STOP Stichting Tegen Overbemoeizuchtige Politici
 
SAN JOSE - Bij betogingen maandag in Costa Rica tegen het voornemen van de regering om de technische keuring van motorvoertuigen verplicht te stellen, zijn ongeveer honderd mensen gewond geraakt.

bron: telegraaf

We worden gewoon langzaam gekneed totdat we rijp zijn om met z'n allen als een geitenwollensokker NS'er in een monorail treintje te stappen.
Kunnen we nooit meer botsen.
 
Ik merk bij mezelf dat ik steeds eerder geirriteerd raak als ik achter iemand rij die strikt de max. snelheid aanhoudt of het zelfs presteert om langzamer te rijden.

Resultaat is dat ik mezelf steeds vaker betrap op inhaalacties welke ik vroeger niet nodig vond, zelfs met de auto....
 
Ergste van alles is dat het vrijgeven van snelheden helemaal niet leidt tot extra ongelukken of verkeersdoden. Kijk maar naar Duitsland. Daar let men als bestuurder weer veel beter op, omdat juist de snelheden hoger liggen. Doe je dit niet, dan zit er een dikke Duitser met 240 op je klep.

Neem van mij aan dat de politiek zich overijverig aan het inzetten is voor (alweer) extra geld (bv. door verplicht uit te schrijven boetes). Dit zijn ECHT opdrachten van het Ministerie aan gemeentes. Hoe doe je dat; door de regels aan te scherpen, want dan gaan er meer mensen overheen. Burgertje naaien heet dat in normaal nederlands.

Dit alles onder het mom dat het beter voor het milieu zou zijn (vraagje; wat is slechter voor het milieu?; 1 km gassen of 10 km toeren?). Ik denk het laatste.

Wat is er intussen dan veranderd dat deze maatregelen nodig zijn? Niets, behalve dat de burger steeds meer vrijheden wordt ontnomen, want anders is het niet meer controleerbaar (denk men). Er komt een dag dat wij hiertegen MASSAAL in verweer komen. Maar ook dit zal de overheid wel weer onderschatten, net zoals zoveel zaken waar het afgelopen jaren geen weet van heeft gehad (het Pim effect). Lijkt wel of ze voortdurend achter de feiten aanhobbelen. Ik denk dat de burgelijke ongehoorzaamheid straks gemeengoed wordt. En dan kan je je juridisch nog beroepen op het Gewoonterecht ook nog!!!!

Heb overigens niet de illusie dat dit door het nieuwe kabinet allemaal zoveel beter zal worden, ook al wordt de 'oude' garde nu afgelost.

Ik zou zeggen; Mark TT for Minister van Verkeer en Waterstaat, dat is jullie enige hoop!!
 
SAN JOSE - Bij betogingen maandag in Costa Rica tegen het voornemen van de regering om de technische keuring van motorvoertuigen verplicht te stellen, zijn ongeveer honderd mensen gewond geraakt.

bron: telegraaf

We worden gewoon langzaam gekneed totdat we rijp zijn om met z'n allen als een geitenwollensokker NS'er in een monorail treintje te stappen.
Kunnen we nooit meer botsen.

Dan botsen de mensen onderling wel weer....
 
Ik merk bij mezelf dat ik steeds eerder geirriteerd raak als ik achter iemand rij die strikt de max. snelheid aanhoudt of het zelfs presteert om langzamer te rijden.

Resultaat is dat ik mezelf steeds vaker betrap op inhaalacties welke ik vroeger niet nodig vond, zelfs met de auto....
Juist!

Door de belachelijke en overal aanwezig zijnde snelheidslimieten raken veel mensen (waaronder ik) steeds meer gefrustreerd, met als gevolg dat we daarom op de meeste plaatsen maar veel te hard gaan rijden, het is toch overal verboden dus maakt het weinig meer uit waar je het doet.
Als men nou het Duitse systeem hier zou invoeren, op bepaalde plaatsen mag je hard rijden, dan denk ik dat men veel gedisciplineerder zou rijden, op de plaatsen waar het mag gas geven en op de overige plaatsen netjes en minder gefrustreerd rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan