Nederland kent teveel verkeersdrempels

Was laatst ook even op TV. Drempels werden aangepast omdat ze te stijl waren, en dus zoals eerder gezegd; daar kan je niet met de toegestane snelheid overheen. Ja, voor auto's misschien, ik rij XT! })
Het was dus eindelijk tot de politiek doorgedrongen....wij wisten het allang (als autorijder vooral).
 
Ik heb zoiezo aan m'n auto (BMW) 1200 euro drempelschade aan het stuurhuis!! En ik doe altijd heel rustig aan en dan toch nog he. Ik erger me er ook dood aan op de motor dat ze allemaal verschillend en sommige heel hoog zijn. Ongemerkt krijgt het materiaal echt op z'n donder.
 
bij mij de straat in ligt een gigantische etter van een drempel
Met mijn vriendin achterop schuurde de onderkant van de motor zelfs tegen de grond aan, en dat met <5 km/h

B| B| B|
 
Hier in Almere is het ook een wildgroei en totale willekeur aan drempels.
Maar de ergste voor motorrijders zijn wel die klinkerdrempels die als een soort mini minirotonde zijn aangelegd.
Spekglad in de regen en soms ook nog is uit het midden aangelegd op sommige plaatsen waardoor je er net niet omheen kan en dus er overheen moet met alle risico's vandien.
 
ik ga elke dag over een stuk of 200 drempels heen... :( Is echt funest voor m'n rug en nek... en nee das geen aanstelleritus pampitus! Die dingen zijn echt zwaar ongezond voor beroepsrijders :(
 
Was laatst sinds 2.5 jaar weer even in Nederland en was inderdaad verbijsterd over het aantal drempels. Het begint al als je in Hoek van Holland de boot afkomt en het houdt bijna niet meer op. Sommige van die krengen zijn echt gemeen, bijna zo scherp als een stoeprand. Leuk voor een off-road, maar weinig te genieten op een Buell (voor het weet breekt er weer een motorophanging door }) ). Veel erger vond ik nog het krankzinnige aantal stoplichten: elke 100 meter en 100% gegarandeerd op rood (moet wel een kostbare super-computer achter zitten die er voor zorgt dat niemand plezierig kan doorrijden :( ) . En 24 uur per dag alle dagen van de week overal ontzettend druk. Ik weet niet zeker of dit zoveel erger is als 2.5 jaar geleden of dat ik het gewoon ontwend ben. Het is hier (Engeland) ook niet allemaal zonneschijn en Utopie (het "groenere gras" en zo) maar in ieder geval is rijden nog een redelijk plezierige en zinnige bezigheid. Veel sterkte er mee gewenst!
 
Terug
Bovenaan Onderaan