Nederland kent teveel verkeersdrempels

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
1
Den Bosch
Zojuist op Nu.nl gelezen.

Nederland die doorgeschoten is in verkeersremmende maatregelen? :+

Je kan volgens mij nog beter een trajectcontrole hebben denk ik dan die klote verkeersdrempels, die milieu zeeeeeeeer onvriendelijk zijn..Remmen, optrekken, remmen, optrekken :z

Om dat verlies enigzins te compenseren rij ik altijd wat harder over die k*tdrempels heen O-)

Vandaag nog een mooi staaltje van verkeerspesten gezien. Een bord op de A15 met daarop de tekst. Werkzaamheden, politiecontrole of niet? :Z :z :Z

a) geen wegwerkzaamheden gezien!
b) als ik de keus heb, liever NIET!!! :P
c) ik wel beter weet, maar toch de drang niet kan weerstaan om na zo'n bord mij dus NIET aan de regels te gaan houden 8-)

Daar gaan we weer...klote land om te rijden :(
 
verkeersdrempels zijn er om mensen erop te attenderen dat hun auto te laag is. dat ze beter een motor kunnen nemen, daarmee kun je er overheen jumpen :+ :+ :+
 
Gemeenten gaan veel te onzorgvuldig om met de verkeershindernissen. Dat stellen de ANWB, de Stichting CROW (kennisplatform verkeer en vervoer) en de KOAC (advies wegbeheer) in het AD.


ANWB eh, hadden die nu niet plots concurrentie? Normaal is het toch een half overheidsbedrijf.
 
Thx. :)

[me]Orpheus was te lui om zelf te gaan zoeken. :+ [/me]

Edit: natuurlijk, Veenendaal. B| Altijd al gedacht. :X
 
:^

Vlakbij Mike (kent Orpheus ook wel) heb je een weg door een wijk heen, daar heb je letterlijk om de 10 meter een drempel (in stoeprandvorm...KLABOEM), echt NIET NORMAAL gewoon. Ja, dat is dus in Veenendaal.
Ik denk dat er in die ene weg al 25 drempels liggen (paar honder meter)
:X :X
 
:^

Vlakbij Mike (kent Orpheus ook wel) heb je een weg door een wijk heen, daar heb je letterlijk om de 10 meter een drempel (in stoeprandvorm...KLABOEM), echt NIET NORMAAL gewoon. Ja, dat is dus in Veenendaal.
Ik denk dat er in die ene weg al 25 drempels liggen (paar honder meter)
:X :X

Dan kunnen ze er beter een onverharde weg van maken, lijkt mee een stuk goedkoper en dan heb je inderdaad alleen kuilah in de weg.
 
Toch wel raar eigenlijk !!

Iedereen wist het, zag het en deed er NIETS aan :X

Nu komt de ANWB met deze bevindingen :z :Z en dan zou er iets aan gaan veranderen denk je?

:j

IK begrijp maar niet dat een overheid klakkeloos achter leipe plannen bedenkers aan loopt, terwijl hele volksstammen TEGEN dit soort zaken zijn.

En WAT wordt het veiliger in dit land zeg, nounounou....:j

Ik geloof dat men desperaat op zoek was naar MEEEEEER plekken waarop men weggebruikers kan betrappen op overtredingen om op die manier veel meer te kunnen incasseren. De overheid verdiend eraan terwijl de gemeenten voor de kosten opdraaien en eeeeenooooooooorm veel aan veiligheid winnen :r Niet dus.

Veiligheid is niet recht-evenredig aan snelheid is allang aangetoont. Sterker nog, ze hebben totaal niets met elkaar te maken :(

Klootzakken!! Wie eigenlijk? :X
 
Het is allemaal werkverschaffing... Gemeenten (m.n. wethouders)kunnen op deze manier ook hun "vrienden" in de bouw klusjes verschaffen en daar (onder de tafel) geld mee verdienen. Veel gemeenten moeten bezuinigen, maar er is altijd geld voor een tempo regulerende maatregelen...

Wen er nu maar aan...ik klaag ook maar het helpt niet. Nederland blijft een sukkelig landje, iedereen doet maar wat...
 
Ib de toekomst zal het hele wegennet dichtgeplaveid zijn met drempels en moeten er "...om de snelheid te remmen :X " gaten worden gegraven.Wat mij nog veel meer irriteerd zijn kunstmatig versmalde B-wegen,dus waar de zijlijnen zomaar even een paar centimeters van de zijkant worden gelegd :X
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat dit gewoon een gevolg is van de manier waarop de regering denkt om te kunnen gaan met ONS geld.

feit: gemeenten worden bestuurd door ambtenaren
feit: ambtenaren kunnen NIET met andermans geld omgaan
feit: ambtenaren kunnen WEL heel goed creatief omgaan met interpreteren van regels
feit: gemeenten kregen duizenden guldens subsidie om drempels neer te pleuren
feit: elke 60km/h zone of 30km/h zone levert 20.000 euro per kilometer subsidie op.

gok: hoe moeilijk is het voor ambtenaren om iets op papier 20.000 euro te laten kosten en dan 10.000 in de eigen beurs te stoppen ?

gouden handdrukken, hogere salarissen, bonusregelingen enz kosten geld.. dus dat moet je immers ERGENS vandaan halen.

regering, overheden en meer van dat soort volk :r
maarja, ik ga mijn hoofd niet meer boven het korenveld laten uitsteken (slechte ervaringen mee)
 
Het is hier net een wild-west met drempels. Niet alleen het aantal, maar ook de wildgroei aan maatregelen vliegt de pan uit.

Ze moesten eens uniforme drempels handhaven, zodat je weet waar je aan toe bent.
Er zijn drempels die alleen maar strepen zijn, waar je met 200 overheen kan, en er zijn drempels waarbij je met 20km nog gelanceerd wordt. Belachelijk gewoon!

Als ik gewoon blijf zitten, dan heb ik 's avonds pijn in mijn rug? Wie heeft dit ook? Dit is toch niet normaal? als de toegestane snelheid bv. 50km dan moet je er met die snelheid normaal overheen kunnen...

Hetzelfde als met die rotondes, sommige zijn ware puzzelstukjes... verhoogde rijbaan scheiding, of wat voor term ze er ook aan geven, het geeft alleen maar verwarring en meer kans op ongelukken!

Zojuist op Nu.nl gelezen.

Nederland die doorgeschoten is in verkeersremmende maatregelen? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan