Nederland Oost Topic 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
....
Stalen leidingen zijn voor iedereen
merkbaar :Y

Dit omdat het een directer gevoel
geeft en omdat de hendel "harder" aanvoelt.

Geloof je dit zelf? Ten eerste: dat het voor iedereen merkbaar is, nah...hele volksstammen rijden zelfs met -veel- te lage bandenspanning rond. Is ook voelbaar, als het je maar iets interesseert. Maar dat doet het dus niet.

En voor de mensen die het al zouden kúnnen voelen: zelfs dan geloof ik er niet in. Heb tijdens een VRO cursus mensen met Blades, GSXR en andere snelle bikes gezien, die bij lange na niet uit de motor weten te halen wat er in zit. Ook qua remmen...dus van die stalen remleidingen, dat is maar weggelegd voor een heel klein groepje mensen, die het a) interesseert en b) ook nog een kan "gebruiken, cq. toepassen".

Voor de rest is het slechts Spielerei, of een gimmick.
 
Laatst bewerkt:
Mensen merken het verschil met de banden wel als ze weer zijn opgepompt. Vaak lopen ze langzaan leeg en zo doende merken ze het niet.

En het verschil van rubber naar staal merken noobs ook.

Het gaat er ook niet om of mensen alles uit hun Blade of Gixxer halen. Gaat er wel om dat ze het verschil makkelijk kunnen merken.

Dat jij het er niet mee eens bent en anders ziet...Tja... ;)
 
Geloof je dit zelf? Ten eerste: dat het voor iedereen merkbaar is, nah...hele volksstammen rijden zelfs met -veel- te lage bandenspanning rond. Is ook voelbaar, als het je maar iets interesseert. Maar dat doet het dus niet.

En voor de mensen die het al zouden kúnnen voelen: zelfs dan geloof ik er niet in. Heb tijdens een VRO cursus mensen met Blades, GSXR en andere snelle bikes gezien, die bij lange na niet uit de motor weten te halen wat er in zit. Ook qua remmen...dus van die stalen remleidingen, dat is maar weggelegd voor een heel klein groepje mensen, die het a) interesseert en b) ook nog een kan "gebruiken, cq. toepassen".

Voor de rest is het slechts Spielerei, of een gimmick.


Ik heb nu voor het eerst stalen remleidingen en of ik het merk.
Ik ben geen motorcoureur maar ik voel het verschil wel degelijk.
Over de wafe remschijven heb ik mijn twijfels omdat deze ook niet in de motorsport worden gebruikt. Ze staan wel leuk voor die paar centen :]
 
Komende paar dagen ga ik me hiermee vermaken:

full
 
Mensen merken het verschil met de banden wel als ze weer zijn opgepompt. Vaak lopen ze langzaan leeg en zo doende merken ze het niet.

En het verschil van rubber naar staal merken noobs ook.

Het gaat er ook niet om of mensen alles uit hun Blade of Gixxer halen. Gaat er wel om dat ze het verschil makkelijk kunnen merken.

Dat jij het er niet mee eens bent en anders ziet...Tja... ;)

Wat ik in jouw bericht prijzenswaardig vind, is dat je er vanuit gaat dat men betrokken is bij het motorrijden.

Helaas moet ik een andere conclusie trekken, gevoed door vele -bijna- ongelukken, oei oei momenten maar ook de onverschilligheid /nonchalance veroorzaakt door vele automobilisten én motorrijders. Die zijn niet met het verkeer bezig, laat staan met hun voertuig. En dat die -grote- groepen het verschil tussen rubber en staal merkt?
Never nooit.

Wel de groep mensen ("enthousiastelingen) die bewust met de motor bezig is. En dat is een groep die wellicht wat beter bij je bekend is. En dát is ook weer logisch natuurlijk. :]
 
Ted,

Ik kom elk soort motorrijder tegen in de zaak van mijn broer.

En als ik alleen al kijk naar het verschil van remmen wat ik toen met de R1 had...Dat was een verschil van dag en nacht.

Dat merkt echt iedereen.
Probeer het anders zelf eens :Y

Maargoed, ieder zo zijn eigen mening he 8-)
 
Ted,

Ik kom elk soort motorrijder tegen in de zaak van mijn broer.

En als ik alleen al kijk naar het verschil van remmen wat ik toen met de R1 had...Dat was een verschil van dag en nacht.

Dat merkt echt iedereen.
Probeer het anders zelf eens :Y

Maargoed, ieder zo zijn eigen mening he 8-)


Bedoel ik ook, de zaak van je broer zal over het algemeen mensen die trekken die motorenthousiast zijn. Maar daarnaast is er nog een hele groep mensen, die wel motor rijd, maar alleen kijkt naar de lol, en niet zo naar de techniek.
Niets mis mee, maar omdat jij stelt dat iedereen het verschil tussen rubber en staal zou merken, denk ik dat dat toch absoluut niet waar is.

En ja, ieder zijn mening, no problem *:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan