[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Ik dacht dat het misschien een leuk idee zou zijn om bij te houden welke Nederlandse motorcoureurs in 2014 actief zijn op internationaal niveau, zowel EK als WK. Ik wil per klasse een overzicht maken en daarin de prestaties bijhouden, zodat het voor een ieder makkelijker is om bij te houden hoe onze landgenoten het in het aankomende jaar gaan doen daar, in den vreemde.

Nederlanders actief in de volgende klassen:

WK Moto3:
- Bryan Schouten - CIP Moto3 team
- Scott Deroue - RW Racing GP

Red Bull Rookies Cup:
- Bo Bendsneijder
- Robert Schotman

World Superbikes:
- Kervin Bos - Wildcard op Assen

World Supersport 600:
- Michael van der Mark - Ten Kate Honda Team
- Tony Covena - Intermoto Kawasaki Team
- Pepijn Bijsterbosch (wildcard Assen)

EK Superstock 1000:
- Kevin Valk
- Nigel Walraven (wildcard Assen)

EK Superstock 600:
- Wayne Tessels
- Koen Zeelen - MVR -Racing
- Chris Nobel (wildcard op Assen)

European Junior Cup:
- Max van Schoonhoven
- Jamie van Sikkelerus (wildcard op Assen)

CEV Moto3:
- Bo Bendsneijder - Dutch Racing Team
- Thomas van Leeuwen
- Jorel Boerboom - RV Racing
- Jasper Iwema - Machado FMT
- Ernst Dubbink - Ernst Dubbink Racingteam

Pirelli National Superstock 600 Championship:
- Kevin van Leuven - G&S Racing Kawasaki
- Rob Hartog - Team Hartog Racing Against Cancer (enkele races)

British Motostar Moto3/125GP Championship:
- Miguel Correia-Lourenco
- Mike Brouwers
- Brian Slooten
- Jerry van de Bunt

Eastern Airways British Sidecar Championship:
- Kees Kentrop en Danny de Haas (enkele races)

Ducati TriOptions Cup:
- Nadieh Schoots

IDM Superbike
- Leon Bovee - Van Zon-Remeha-BMW Superbike Team
- Danny de Boer - Holzhauer Racing Promotion Honda Team

IDM Supersport
- Pepijn Bijsterbosch - Team Langenscheidt Racing by Fast Bike Service

IDM Moto 3:
- Victor Steeman - Team Wilbers
- Vasco van der Valk - RVB Racing

European Moriwaki 250 Juniorcup:
- Vasco van der Valk
- Thomas de Vries
- Sven Grevink
- Sander Kroeze
- Dario Snel
- Victor Steeman
- Jorel Boerboom

Acceleration Stock 600:
- Rob Hartog - NIWA Racing (Wildcards in Assen, Zolder en Nurburgring)

24 uur van Le Mans:
- Rafaël Sinke

WK Zijspan:
- Bennie Streuer en Geert Koets

MXGP:
- Herjan Brakke

MX2:
- Jeffrey Herlings
- Lars van Berkel
- Glen Coldenhoff
- Brian Bogers

FIM Women's Motorcross:
- Nancy van de Ven
- Marrianne Veenstra
- Kimberley Braam
- Nancy Klink

Internationaal Supermoto:
- Devon Vermeulen
- Jamie van Sikkelerus

Dakar deelnemers en uitslagen:
12 Frans Verhoeven Yamaha - Uitgevallen
28 Henk Knuiman KTM - 15e
60 Jan van Gerven KTM - Uitgevallen
67 Robert van Pelt Honda - 27e
74 Henricus Vogels KTM - 22e
93 Richard de Groot Honda - 66e
107 Melchior van Heertum KTM - Uitgevallen
126 Jan Bastiaan Nijen Twilhaar KTM - 50e
187 Walter van Sinten Honda - Uitgevallen
190 Humprey Senn van Basel KTM - Uitgevallen




Dit zijn de coureurs waarvan ik momenteel weet dat ze in 2014 zullen deelnemen aan internationale kampioenschappen en waarvan deelname bevestigd is. Uiteraard missen er enkele namen waarvan ik ofwel niet op de hoogte ben ofwel die voor volgend jaar nog niet bevestigd zijn, zoals een Jasper Iwema, maar ook mannen als Wayne Tessels en Kervin Bos.

Tevens wilde ik dit topic eigenlijk vooral op de wegracesport richten aangezien ik zelf andere sporten als motorcross, enduro en (ijs)speedway niet volg. Mocht hier echter bezwaar tegen zijn, dan wil ik, door aanvullingen van anderen hier, de OP best aanpassen en de resultaten van ook deze Nederlanders hier in verwerken.

Dit maakt het voor iedereen hopelijk makkelijker en leuker om de verrichtingen van onze medelanders te volgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het misschien een leuk idee zou zijn om bij te houden welke Nederlandse motorcoureurs in 2014 actief zijn op internationaal niveau, zowel EK als WK. Ik wil per klasse een overzicht maken en daarin de prestaties bijhouden, zodat het voor een ieder makkelijker is om bij te houden hoe onze landgenoten het in het aankomende jaar gaan doen daar, in den vreemde.

Nederlanders actief in de volgende klassen:

WK Moto3:
- Bryan Schouten - CIP Moto3 team

Red Bull Rookies Cup:
- Bo Bendsneijder
- Robert Schotman

World Supersport 600:
- Michael van der Mark - Ten Kate Honda
- Tony Covena - Intermoto Kawasaki

European Junior Cup:
- Max van Schoonhoven

WK Zijspan:
- Bennie Streuer en Geert Koets




Dit zijn de coureurs waarvan ik momenteel weet dat ze in 2014 zullen deelnemen aan internationale kampioenschappen en waarvan deelname bevestigd is. Uiteraard missen er enkele namen waarvan ik ofwel niet op de hoogte ben ofwel die voor volgend jaar nog niet bevestigd zijn, zoals een Scott Deroue en/of Jasper Iwema, maar ook mannen als Wayne Tessels, Kervin Bos en Danny de Boer.

Tevens wilde ik dit topic eigenlijk vooral op de wegracesport richten aangezien ik zelf andere sporten als motorcross, enduro en (ijs)speedway niet volg. Mocht hier echter bezwaar tegen zijn, dan wil ik, door aanvullingen van anderen hier, de OP best aanpassen en de resultaten van ook deze Nederlanders hier in verwerken.

Dit maakt het voor iedereen hopelijk makkelijker en leuker om de verrichtingen van onze medelanders te volgen.





nice :)
 
EK Superstock 1000
Nadieh Schoots

1468784_713605645317712_1014515055_n.jpg
 
EK Superstock 1000
Nadieh Schoots

[afbeelding]
Ben ervan op de hoogte maar dit is nog niet bevestigd. Ze is nog steeds op zoek naar het budget om te kunnen racen volgend jaar. Zodra dat rond is en helemaal zeker is dat ze er bij gaat zijn volgend jaar, zet ik haar graag in de OP! :)
 
Leuk idee Joris.....

Het wereldkampioenschap MX2 telt vanaf volgend jaar drie vaste Nederlandse deelnemers. Lars van Berkel zal in 2014 naast Jeffrey Herlings en Glenn Coldenhoff aan alle Europese Grand Prix-races deelnemen..


Van Berkel reed dit jaar sterk tijdens de GP in Lierop en scoorde 14 punten. Hij reed zich daarmee in de kijker bij zijn hoofdsponsor, die daarop contact zocht met Theo Eggens. Gezamenlijk werd besloten om de uit Veghel afkomstige motocrosser in 2014 een kans te geven om verder te groeien in het wereldkampioenschap.

Lars komt terecht in een ervaren en door Theo Eggens gerund team. In 2010 en 2011 kwamen zij met o.a. Glenn Coldenhoff en Herjan Brakke uit in het WK MX2. Er wordt gebruik gemaakt van Honda-materiaal. Naast de Europese MX2 Grand Prix-wedstrijden, zal Lars van Berkel ook uitkomen in het ONK MX2.


full
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee Joris.....

Het wereldkampioenschap MX2 telt vanaf volgend jaar drie vaste Nederlandse deelnemers. Lars van Berkel zal in 2014 naast Jeffrey Herlings en Glenn Coldenhoff aan alle Europese Grand Prix-races deelnemen..


Van Berkel reed dit jaar sterk tijdens de GP in Lierop en scoorde 14 punten. Hij reed zich daarmee in de kijker bij zijn hoofdsponsor, die daarop contact zocht met Theo Eggens. Gezamenlijk werd besloten om de uit Veghel afkomstige motocrosser in 2014 een kans te geven om verder te groeien in het wereldkampioenschap.

Lars komt terecht in een ervaren en door Theo Eggens gerund team. In 2010 en 2011 kwamen zij met o.a. Glenn Coldenhoff en Herjan Brakke uit in het WK MX2. Er wordt gebruik gemaakt van Honda-materiaal. Naast de Europese MX2 Grand Prix-wedstrijden, zal Lars van Berkel ook uitkomen in het ONK MX2.


[afbeelding]
Ik heb Herlings, Coldenhoff en van Berkel toegevoegd aan de OP, maar deze klasse volg ik niet en dus zal ik hier de resultaten niet van bij kunnen houden. Als jij die hier blijft plaatsen, houd ik de OP er voor bij. :)
 
Leuk idee!

Nou volg ik de MX2 niet op de voet, maar vind het wel leuk om te kunnen volgen hier hoe ze het doen, dus hopelijk wil iemand dat bijhouden :Y
Hoewel dat natuurlijk een hele saaie uitslag wordt als Jeffrey geen onverwachte blessures krijgt :P
 
Ook Nederlander Kevin Valk gaat proberen te kunnen starten in het EK Superstock 1000 kampioenschap. Goede ontwikkelingen, alhoewel ik liever zie dat 'proberen' ook echt 'doen' wordt. Hopelijk kan zowel hij als Schoots het budget vinden. Zou mooi zijn!

Overigens, vind ik het erg stil blijven voor wat betreft Nederlanders die de stap naar Engeland maken. Uiteindelijk toch geen interesse voor of is het nog te vroeg?
 
Ook Nederlander Kevin Valk gaat proberen te kunnen starten in het EK Superstock 1000 kampioenschap. Goede ontwikkelingen, alhoewel ik liever zie dat 'proberen' ook echt 'doen' wordt. Hopelijk kan zowel hij als Schoots het budget vinden. Zou mooi zijn!

Overigens, vind ik het erg stil blijven voor wat betreft Nederlanders die de stap naar Engeland maken. Uiteindelijk toch geen interesse voor of is het nog te vroeg?

Ik denk dat dat voortgekomen is uit het feit het team waar hij voor reed vorig seizoen in het IDM (RAC) ermee gestopt is, omdat het lease contract met BMW af liep en het met andere merken niet gelukt is om een overeenstemming te bereiken. Erg zonde als je het mij vraagt! Zeker omdat RAC (Racing Against Cancer)zoveel heeft betekent voor ernstig zieke kinderen!

Nieuws over zijn doel om FIM superstock1000 te gaan rijden kwam kort na het bericht dat RAC ermee stopt, dus ik begrijp wel dat het vooralsnog bij proberen blijft. Ik hoop voor ze dat het lukt, Kevin is zeker een jong talent.
 
Ook Nederlander Kevin Valk gaat proberen te kunnen starten in het EK Superstock 1000 kampioenschap. Goede ontwikkelingen, alhoewel ik liever zie dat 'proberen' ook echt 'doen' wordt. Hopelijk kan zowel hij als Schoots het budget vinden. Zou mooi zijn!

Overigens, vind ik het erg stil blijven voor wat betreft Nederlanders die de stap naar Engeland maken. Uiteindelijk toch geen interesse voor of is het nog te vroeg?


Er zijn verschillende teams bezig om de overstap naar het BSB te maken. Van één moto3 rijder weet ik dat hij zo goed als zeker gaat. Voor de rest is het afwachten.
 
Er zijn verschillende teams bezig om de overstap naar het BSB te maken. Van één moto3 rijder weet ik dat hij zo goed als zeker gaat. Voor de rest is het afwachten.
Mike Brouwers is de Moto3 coureur toevallig? :)

Ander nieuws: Pepijn Bijsterbosch heeft een team gevonden in het IDM Supersport kampioenschap: Team Langenscheidt Racing by Fast Bike Service

Zal hem toevoegen aan de OP. *O*
 
Miguel Correia-lourenco rijdt volgend jaar ook BSB, daarnaast ook enkele wedstrijden in Zweden.
Bedankt voor je bijdrage!

Deze coureur is mij volstrekt onbekend, welke klasse gaat hij rijden in de BSB en in Zweden? Een snelle Google search zegt mij 125cc, klopt dit? :) Dan zet ik hem erbij!

Volgens mij gaan ook de Nederlanders Martijn Polinder en Rob Hartog meedoen aan de superstock 600 wedstrijden van het nieuw gevormde evenement 'Accelaration' dat in 2014 voor het eerst in 10 Europese landen wordt georganiseerd. Wil dit even zeker afwachten voor ik hen er bij in de OP zet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bijdrage!

Deze coureur is mij volstrekt onbekend, welke klasse gaat hij rijden in de BSB en in Zweden? Een snelle Google search zegt mij 125cc, klopt dit? :) Dan zet ik hem erbij!

Volgens mij gaan ook de Nederlanders Martijn Polinder en Rob Hartog meedoen aan de superstock 600 wedstrijden van het nieuw gevormde evenement 'Accelaration' dat in 2014 voor het eerst in 10 Europese landen wordt georganiseerd. Wil dit even zeker afwachten voor ik hen er bij in de OP zet.

Ik denk dat het vrijwel zeker is van accelaration.
Pollinder liet in ieder al wat doorschemeren op zijn facebook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan