Johan Fredriks, Frank Bakker en Jochem van den Hoek in SBK klasse

Marcel Zuurbier en Joey den Besten in SSP

Van Jochem van den Hoek weet ik dat hij ook in Engeland meerdere wedstrijden meerijd als Scarborough en NW200
 
Haha, sorry, had ik effe gemist xD had alleen gekeken of IRRC rijders toevallig in de OP stonden. mijn excuses. :}
No hard feelings. :)

OP werk ik na het weekend bij, zijn een hoop namen die toegevoegd kunnen worden. Ik heb maandag echter vijf verschillende deadlines voor mijn studie, dus wordt weinig motorsport volgen voor mij dit weekend. _O- :/

Maar in de loop van komende week werk ik alles bij en is alles weer volledig up-to-date. :)v
 
Na een slechte start en een hard bevochten race is Bo Bendsneijder in zijn eerste Red Bull Rookies Cup race keurig als achtste gefinisht en is daarmee beste debutant. Robert Schotman vertrok van de 21e positie en pakte als 15e het laatste kampioenschapspunt.

Morgen om 15:30 uur volgt de tweede race.
 
Komend weekend vindt weer een hoop motorsport plaats waar we ook weer een hoop landgenoten in kunnen volgen.

In Jerez, Spanje vindt de eerste Europese ronde van het MotoGP wereldkampioenschap plaats en in de Moto3 klasse vinden we Scott Deroue en Bryan Schouten, die na hun sterke optreden in Argentinië steeds dichter bij de punten te vinden zijn. Hopelijk kunnen beide coureurs een stapje naar voren zetten en finishen beide mannen in de punten.

Daarnaast trapt in Jerez met een race op zaterdag en een race op zondag de opleidingsklasse van het MotoGP wereldkampioenschap, de Red Bull Rookies Cup haar start van het seizoen af met daarin de debuterende Nederlanders Bo Bendsneijder en Robert Schotman.
Het is moeilijk te zeggen wat beide jongens kunnen doen in dit competitieve veld, we moeten ook niet vergeten dat het de eerste race is voor beiden in dit veld. Het zal Bo Bendsneijder zeker geholpen hebben dat hij hier al een ronde voor het Spaans kampioenschap heeft gehad qua baankennis, maar hij is daarin niet de enige. Punten verwacht ik van beiden zeker.

Op het Engelse Oulton Park vindt de tweede ronde plaats van het British Superbike kampioenschap. In de Superstock 600 vinden we Kevin van Leuven, die zijn 8e plaats uit Brands Hatch zal willen herhalen of verbeteren. Verder zien we in de Motul British Motostar Miguel Correia-Lourenco, Mike Brouwers en Brian Slooten starten. Na eerdere berichten over een uit elkaar gaan van het JER Racing en coureur Jerry van de Bunt, is het mij niet helemaal duidelijk of hij aan de start zal verschijnen dit weekend. De Ducati TiOptionsCup komt niet aan de start op Oulton Park dus Nadieh Schoots zullen we in andere races weer kunnen zien.

In het Duitse Klettwitz vindt op de Lausitzring de eerste ronde van het Duitse IDM kampioenschap plaats. In de IDM Superbike klasse zien we voormalig IDM Supersport coureur Leon Bovee en regerend Nederlands Superbike coureur Danny de Boer debuteren. In de IDM Supersport klasse verschijnt Pepijn Bijsterbosch aan de start en ook in de IDM Moto3 klasse zien we Nederlands talent aan de start in de vorm van Victor Steeman en Vasco van der Valk.

In het bijprogramma van het ONK Wegrace kampioenschap in Hengelo op de Varsselring vindt de eerste ronde van het International Road Racing Championship plaats (of andersom, afhankelijk van hoe je het bekijkt). Ook hier doen een hoop Nederlanders aan mee. In de Superbike klasse komen Johan Fredriks, Frank Bakker en Jochem van den Hoek aan de start en ik begreep dat Arie Vos middels een wildcard ook mee wil doen. In de Supersport klasse zien we Marcel Zuurbier en Joey den Besten meedoen.

Naast de wegracesport vindt er ook weer een ronde plaats voor het wereldkampioenschap motorcross, ditmaal in het Nederlandse Valkenswaard. Een hoop wildcards zijn voor dit evenement vergeven aan Nederlandse talenten.

In de MXGP klasse zien we vaste deelnemer Herjan Brakke vergezeld worden door Marc de Reuver en Ceriel Klein Kromhof.

In de MX2 klasse rijdt Jeffrey Herlings als vaste deelnemer en grote favoriet. Helaas komt Glenn Coldenhoff door een eerder opgelopen verwonding en lang revalidatieproces helaas niet in actie. Wel staan er nog eens zes Nederlanders met een wildcard aan de start: Freek van der Vlist, Lars van Berkel, Michael Hool, Rick Folkers, Brian Bogers en Nick Kouwenberg.

In het wereldkampioenschap voor vrouwen staan Nancy van de Ven, Marianne Veenstra, Kimerley Braam en Nina Klink als vaste deelneemsters aan de start en worden vergezeld door nog eens vijf Nederlandse deelneemsters: Leoni Zondag, Britt van der Werff, Mandy Koning, Demi Goezinnen en Stephanie Goezinnen.

In de Honda 150 European Championship klasse voor de jeugd komen de volgende landgenoten in actie: Damian Bergevoet, Dean Houghton, Niel v.d. Duijn, Shana van der Vlist en middels een wildcard: Rick Elzinga, Luke van Drunen en Brian van der Klij. Ook de Europese EMX125 klasse komt in actie in Valkenswaard met de volgende deelnemers: Rene de Jong, Davy Pootjes, Bas Vaessen, Michel Schoenmakers, Noud van Kraaij, Nick Horsten, Max Engelen, Lars Griekspoor en Koen Gouwenberg.

Meer dan genoeg Nederlanders in actie komend weekend om op enig succes te mogen hopen denk ik zo. Updates volgen gedurende het weekend! Alle Nederlanders succes gewenst!

Nadieh is tijdens de clubrace op haar ducati 899 te vinden, 2 klasses en als alles goed gaat nog een derde race.

De week erop moet ze naar Donington Park , bijprogramma van de WSBK.

www.facebook.com/NadiehSchootsRacing
 
Hopen dat ze een solide jaar neerzet en een stijgende lijn laat zien dit jaar, dan ben ik benieuwd waar ze volgend jaar komt te rijden. :)

Ik lees net dat Martijn Polinder mee gaat doen aan het IDM op Zolder, gezien hij een S1000RR rijdt neem ik haast aan dat hij in de SBK klasse mee gaat doen. Even het persbericht afwachten en dan zet ik hem er in de OP bij.
 
Hopen dat ze een solide jaar neerzet en een stijgende lijn laat zien dit jaar, dan ben ik benieuwd waar ze volgend jaar komt te rijden. :)

Ik lees net dat Martijn Polinder mee gaat doen aan het IDM op Zolder, gezien hij een S1000RR rijdt neem ik haast aan dat hij in de SBK klasse mee gaat doen. Even het persbericht afwachten en dan zet ik hem er in de OP bij.

Volgend jaar voor het kampioenschap in de 899 cup ( dat is het doel)
 
Volgend jaar voor het kampioenschap in de 899 cup ( dat is het doel)
Helemaal top, dat heeft ze zeker in zich! :Y

Volgens mij komt de Moto3 helemaal niet in actie tijdens het IDM dit weekend. Ik vraag me af of er gewoon te weinig inschrijvingen zijn geweest. Dus volgens mij geen Victor Steeman en Vasco van der Valk in actie dit weekend op de Lausitzring.

Edit: Voor de moto3 klasse waren maar drie inschrijvingen en dus is die klasse geschrapt. Weet niet of dat voor heel 2014 zo is.
 
Laatst bewerkt:
.....

Op het Engelse Oulton Park vindt de tweede ronde plaats van het British Superbike kampioenschap. In de Superstock 600 vinden we Kevin van Leuven, die zijn 8e plaats uit Brands Hatch zal willen herhalen of verbeteren. Verder zien we in de Motul British Motostar Miguel Correia-Lourenco, Mike Brouwers en Brian Slooten starten. Na eerdere berichten over een uit elkaar gaan van het JER Racing en coureur Jerry van de Bunt, is het mij niet helemaal duidelijk of hij aan de start zal verschijnen dit weekend. De Ducati TiOptionsCup komt niet aan de start op Oulton Park dus Nadieh Schoots zullen we in andere races weer kunnen zien.
....

Tijdens deze ronde in de Motul British Motostar zijn alleen Mike Brouwers en Thomas de Vries aanwezig. Mike heeft zich als 15de gekwalificeerd voor de races van morgen. Zijn tijd uit de eerste kwalificatie is hem afgenomen door het overschrijden van het maximale toerental. Maakt voor zijn startpositie niets uit omdat hij in de tweede kwalificatie een snellere tijd reed. Thomas heeft zich als 30ste gekwalificeerd.

Lekker groot deelnemersveld hier met 35 rijders.
 
Tijdens deze ronde in de Motul British Motostar zijn alleen Mike Brouwers en Thomas de Vries aanwezig. Mike heeft zich als 15de gekwalificeerd voor de races van morgen. Zijn tijd uit de eerste kwalificatie is hem afgenomen door het overschrijden van het maximale toerental. Maakt voor zijn startpositie niets uit omdat hij in de tweede kwalificatie een snellere tijd reed. Thomas heeft zich als 30ste gekwalificeerd.

Lekker groot deelnemersveld hier met 35 rijders.

Mike Brouwers is tiende in de race geworden en als vierde Moto3 rijder geklasseerd. Thomas de Vries is 27ste geworden.
 
Bedankt voor je bijdrage, Siegerrr!

Het afgelopen weekend konden we in de verschillende klassen weer meerdere Nederlanders in actie zien.

In de Moto3 Grand Prix van Jerez in Spanje viel Scott Deroue helaas uit en kende daarmee zijn eerste DNF van het seizoen. Bryan Schouten eindigde de race op een 22e positie. In de Red Bull Rookies Cup debuteerden Bo Bendsneijder en Robert Schotman. Bendsneijder eindigde beide races keurig als 8e en als 6e terwijl Robert Schotman 15e en 18e werd. De volgende race vindt op Mugello plaats.

In Duitsland begon net onder Berlijn op de Lausitzring de eerste ronde van het IDM kampioenschap. In de gecombineerde Superbike/Superstock klasse debuteerden Danny de Boer en Leon Bovee. Danny de Boer komt uit in de Superbike klasse en eindigde zijn eerste race op een 9e positie. Bovee werd 4e in zijn eerste Superstock race, moet echter wel worden opgemerkt dat dit op ruime afstand is van vele superbike coureurs.

In race twee eindigde de Boer op een 10e plaats en komt daarmee wederom op een 9e positie uit voor de Superbike klasse. Leon Bovee eindigt in de Superstock klasse als derde en pakt daarmee zijn eerste podium. Pepijn Bijsterbosch wordt in de IDM Supersport 600 klasse 12e en 8e in zijn beide races. In het weekend van 30 mei - 1 juni vindt de tweede ronde plaats op het Belgische Zolder.

In Engeland werd de tweede ronde van het BSB kampioenschap verreden waar we in de Pirelli National Superstock 600 klasse Kevin van Leuven konden zien die de race als 12e afsloot. Hij staat momenteel met 12 punten 8e in het kampioenschap. In de Motul British Motostar 125cc/Moto3 race werd Mike Brouwers 10e en daarmee 4e in de Moto3 klasse. Tomas de Vries debuteerde in dit kampioenschap en eindigde de race als 26e. De volgende race vindt plaats op Snetterton in het weekend van 13 - 15 Juni.

In Hengelo werd de eerste ronde van het International Road Racing Championship verreden. De resultaten hiervan zullen op vrijdag 9 mei worden gepubliceerd.

In het Nederlandse Valkenswaard vond een ronde plaats voor het wereldkampioenschap motorcross. In de MXGP klasse was het Marc de Reuver die met een 9e plaats de beste Nederlander werd in manche 1 en was daarmee de enige gefinishte Nederlander. Herjan Brakke viel uit. In de tweede manche werd Marc de Reuver weer de beste Nederlander, eindigde ditmaal als 20e. Vaste rijder Herjan Brakke heeft ook race twee helaas niet uitgereden en viel na 16 minuten uit.

In de MX2 klasse was Jeffrey Herlings voor eigen publiek de sterkste van allemaal en won de eerste manche. Brian Bogers was na Herlings met een 13e plek de beste Nederlander. Frederik van der Vlist werd 21e, Michael Hool 22e. Rick Folkers en Luca Nijenhuis reden de wedstrijd helaas niet uit. In de tweede manche was het wederom Jeffrey Herlings die de winst naar zich toetrok. Frederik van der Vlist werd met een 15e plaats de beste Nederlander achter Herlings. Brian Bogers werd 17e, Luca Nijenhuis 25e en Michael Hool wist de race helaas niet uit te rijden.

In het wereldkampioenschap voor vrouwen was Nancy van de Ven met een vierde plaats in manche 1 de beste landgenote voor Marianne Veenstra (6e), Britt van der Werff (14e), Nina Klink (15e) en Kimberley Braam (16e). Mandy Koning werd 19e, Stephanie Stoutjesdijk 24e en Demi Goezinnen 28e.

In manche twee werd Nancy van de Ven zesde en de beste Nederlandse. Marianne Veenstra werd 8e, Nina Klink 11e, Britt van der Werff 12e, Kimberley Braam 16e, Stephanie Stoutjesdijk 21e, Mandy Koning 23e en Demi Goezinnen 31e.

In de Europese jeugdklassen was er afwisselend Nederlands succes te vinden:

In de EMX150 klasse werd Rick Elzinga 1e, Damian Bergevoet 5e, Brian van der Klij 12e, Niels van den Duijn 17e, Dean Houghton 20e en Luke van Drunen 21e. In race twee werd Rick Elzinga tweede, Brian van der Klij 8e, Damian Bergevoet 9e, Niels van den Duijn 15e, Luke van Drunen 20e en Dean Houghton 21e.

Davy Pootjes wist de EMX125 klasse in race 1 te winnen. Max Engelen werd 8e, Joshua van der Linden 12e, Rene de Jong 13e, Mike van Kasteren 16e, Dani de Vries 20e, Noud van Kraaij 24e, Michel Schoenmakers 28e, Koen Gouwenberg 29e, Nick Horsten 31e.

Tweede manche ging wederom naar Davy Pootjes, terwijl Max Engelen derde werd. Mike van Kasteren 11e, Noud van Kraaij 12e, Rene de Jong 16e, Dani de Vries 20e, Michel Schoenmakers 24e, Koen Gouwenberg 27e, Joshua van der Linden 30e, Lars Griekspoor 31e en Nick Horsten viel helaas uit.

In de EMX250 klasse werd Brian Bogers tweede in manche 1 en daarmee de beste Nederlander, Ceriel Klein Kromhof werd tiende, Calvin Vlaanderen 14e, Jaap Corneth 26e, Roy van Heugten 27e, Frederik van der Vlist 31e, en Patrik Vos 37e. Manche twee zag Ceriel Klein-Kromhof vijfde worden, Calvin Vlaanderen 10e, Frederik van der Vlist 25e, Roy van Heugten 26e terwijl Brian Bogers, Jaap Corneth en Patrick Vos helaas uitvielen.

Het volgende MX evenement staat gepland voor aankomend weekend in Spanje in Talavera de la Reina.

Morgen plaats ik een overzicht welke Nederlanders komend weekend in welke klasse in actie komen.
 
Om even terug te komen op het verhaal van Jerry en BV racing, de machine is inmiddels weer voorzien van een rijder namelijk niemand minder dan talent Vasco van der Valk!

Hij heeft er een trainingsdag mee gereden op Assen waar hij een tijd van 1.50 op de klok wist te zetten!

10336790_621317177958907_1565020208103289182_n.jpg
 
Om even terug te komen op het verhaal van Jerry en BV racing, de machine is inmiddels weer voorzien van een rijder namelijk niemand minder dan talent Vasco van der Valk!

Hij heeft er een trainingsdag mee gereden op Assen waar hij een tijd van 1.50 op de klok wist te zetten!

[afbeelding]
Helemaal super dat dit zo snel is opgelost en dat een waardige vervanger is gevonden. Vasco is zeker een talent om in de gaten te houden en ik ben benieuwd hoe hij het in de Engelse competitie gaat doen.

Afgelopen weekend werd in het bijprogramma van het Open Nederlands Kampioenschap op de Varsselring ook de eerste ronde van het International Road Racing Championship verreden met twee Superbike en twee Supersport races.

In de eerste Superbike race was er winst voor Aries Vos. Nigel Walraven werd tweede voor Kervin Bos en Nelson Rolfes die plaatsen drie en vier in handen hadden. Johan Fredriks werd 7e, Jarco Grotenhuis 8e, Jochem van den Hoek 9e en Frank Bakker 12e.

In de tweede Superbike race was er winst voor Nigel Walraven en werd Arie Vos tweede. Jarco Grotenhuis werd vierde, Johan Fredriks werd zevende, Frank Bakker 12e en Jochem van den Hoek werd 15e.

In de eerste Supersport was er een podiumplaats voor Marcel Zuurbier die op de derde plaats eindigde. Joey den Besten werd vijfde. In race twee werd Joey den Besten tweede en pakte zo het podium. Hij was tevens de enige Nederlander die de race wist uit te rijden aangezien Marcel Zuurbier hard onderuit ging en daarmee zijn sleutelbeen brak. Hopelijk is hij op tijd herstelt voor de volgende race in Oss.
 
Als Wayne zo doorgaat, zou Hoegee Suzuki het misschien wel weer eens in de Supersport 600 willen proberen. Zou mooi zijn, met Veneman ging het ook best goed.
 
Als Wayne zo doorgaat, zou Hoegee Suzuki het misschien wel weer eens in de Supersport 600 willen proberen. Zou mooi zijn, met Veneman ging het ook best goed.
Zeker toen Veneman met zijn reguliere werk stopte en hij zich volledig op het racen concentreerde. Helaas stapte zijn sponsor toen uit waardoor hij op die Ten Kate George White Honda verder moest in 2009, maar dat ging minder goed. Als bondscoach is Veneman momenteel erg goed bezig!

Dit weekend staan er niet zo veel kampioenschappen op het programma: er is het WSBK kampioenschap op Imola in Italië en motorcross in Spanje.

In de WSS klasse zien we uiteraard Michael van der Mark en Tony Covena. Covena zal zijn crash van zijn thuisrace goed willen maken met een mooi resultaat in Italië en van der Mark zal gebrand zijn de oranje gekleurde overwinning te herhalen. In de Stock 1000 zien we Kevin Valk, die ook zijn overwinning zal willen prolongeren en in de Stock 600 zien we Wayne Tessels en Koen Zeelen in actie.

Als Tessels weer op het podium weet te eindigen laat hij een super consistente seizoensstart zien. Hopelijk kan Zeelen aanpikken bij de top 10 en zich ietsjes verder naar voren rijden. Tevens komt de European Junior Cup in actie met Max van Schoonhoven die dit seizoen nog geen race heeft uitgereden en is er een wildcard in deze klasse voor het Nederlandse supermoto talent Jaimie van Sikkelerus.

In Spanje wordt de zevende ronde van het wereldkampioenschap motorcross verreden. Ik heb wat moeite om de startlijsten te vinden en om te achterhalen of de Europese jeugdklassen en de vrouwen onderdeel van deze ronde maken, maar zeker is dat vaste MXGP deelnemer Herjan Brakke en MX2 deelnemer Jeffrey Herlings aan de start zullen staan.
 
Afgelopen weekend stond er niet zo heel veel motorsport op het programma. De world Superbikes werden in Imola verreden en er vonden wedstrijden plaats om het wereldkampioenschap motorcross in Spanje.

In Imola was de eerste race van het weekend traditiegetrouw voor de EK Superstock 600 jongens, waar Wayne Tessels geen gevolg aan zijn twee podiumplaatsen kon nadat de Fin Niki Tuuli voor hem bijna onderuit ging en Tessels moest uitwijken. Hierdoor verloor hij de aansluiting met de kopgroep van het veld maar wist er alsnog een solide 9e plaats van te maken. Koen Zeelen eindigde de race op een 20e plaats na als 28e gestart te zijn.

Nederlands succes was er voor Michael van der Mark die een tweede plaats pakte in de World Supersport klasse en nu samen met Fransoos Florian Marino het veld aanvoert. Meer succes voor het Ten Kate team volgde in de vorm van Lorenzo Zanetti die zijn eerste overwinning pakte en Johnatan Rea die in de WSBK de dubbel pakte; een mooi Nederlands feestje dus! Tony Covena moest in de eerste bocht rechtdoor en kwam zodoende als allerlaatste de baan weer op. Hij wist zich goed terug te knokken naar een zeer verdienstelijke 14e plaats en pakte dus twee punten.

In de Superstock 1000 was startte Kevin Valk vanaf een 17e positie, zat in een mooie groep en knokte zich gestaag naar voren tot rond de 10e plaats met uitzicht op de zesde positie. Helaas maakte hij een fout en crashte in de achterkant van Engelse wildcard coureur Kevin Callia en vielen beide coureurs uit de race.

In de European Junior Cup eindigde wildcard coureur Jaimie van Sikkelerus als 13e, pakte weer punten voor het kampioenschap maar was zelf van mening dat hij meer had kunnen doen maar te veel fouten maakte. Max van Schoonhoven ging in de race helaas weer onderuit, dit is de derde DNF in even zoveel races en het kampioenschap gaat voor hem vooralsnog niet zoals gepland. Hopelijk komt hij deze negatieve spiraal in Donington te boven.

In het Spaanse Talavera de la Reina vond de zevende ronde voor het wereldkampioenschap motorcross plaats. In de MXGP klasse eindigde Herjan Brakke als 20e in de eerste manche en als 19e in de tweede manche. In de MX2 klasse was er weinig Nederlandse inbreng te bespeuren, Jeffrey Herlings was de enige Nederlander die meedeed aan deze ronde. Hij wist beide manches echter wel naar zich toe te trekken.

De jeugdklassen kwamen ook in actie in Spanje. In de EMX250 klasse, race 1 zijn de Nederlandse prestaties als volgt: Brian Bogers 4e, Luca Nijenhuis 17e, Roy van Heugten 22e, Patrick Vos 32e en Ceriel Kleim Kromhof wist de race niet te finishen. In race 2 werd Calvin Vlaanderen de beste Nederlander met een 9e plek, Brian Bogers werd 10e, Patrick Vos 29e en Roy van Heugten en Ceriel Klein Kromhof wisten de race helaas niet uit te rijden.

Succes was er voor Davy Pootjes in de EMX125 klasse die de race won, Max Engelen werd 8e, Joshua van der Linden 12e, Rene de Jong 13e, Mike van Kasteren, 16e, Dani de Vries 20e, Noud van Kraaij 24e, Michel Schoenmakers 28e, Koen Gouwenberg 29e en Nick Horsten 31e.

Davy Pootjes wist ook de tweede race te winnen en Max Engelen werd derde, Mike van Kasteren 11e en Noud van Kraaij 12e. Rene de Jong werd 16e, Dani de Vries 20e, Michel Schoenmakers 24e en Koen Gouwenberg 27e. Joshua van der Linden werd 30e en Lars Griekspoor werd 31e. Nick Horsten wist de race niet te finishen.

In de EMX150 klasse wist Rick Elzinga de race te winnen, Damian Bergevoet werd vijfde, Brian van der Klij werd 12e, Niels van den Duijn 17e, Dean Houghton 20e en Luke van Drunen 21e. In race twee werd Rick Elzinga tweede, Brian van der Klij 8e, Damian Bergevoet 9e, Niels van den Duijn 15e, Luke van Drunen 20e en Dean Houghton 21e.

Komend weekend vindt er weer een ronde van het wereldkampioenschap Moto3 plaats met Nederlanders Scott Deroue en Bryan Schouten op het Franse Le Mans circuit en daarnaast wordt in het bijprogramma een Moto3 race verreden voor het Spaanse CEV kampioenschap met daarin de Nederlanders Bo Bendsneijder, Jasper Iwema, Jorel Boerboom en Thomas van Leeuwen. Ernst Dubbink mocht geloof ik niet meedoen omdat zich in de eerste ronde op Jerez niet wist te kwalificeren voor de race.

Tevens staan de derde en vierde ronde van het Italiaanse CIV kampioenschap op het circuit van Vallelunga op het programma, maar volgens mij doen daar voor zover mij bekend geen Nederlanders aan mee.
 
Afgelopen weekend was een minder weekend voor de Nederlanders qua resultaten.

In Frankrijk vond de vijfde ronde van het wereldkampioenschap Moto3 plaats, met daarin Scott Deroue en Bryan Schouten. Schouten wist de race keurig als 19e te finishen terwijl Scott Deroue helaas met een klein technisch probleem de pits op moest zoeken. Hij wist de race nog wel uit te rijden maar eindigde op een ronde achterstand op de 25e en laatste plaats.

In het bijprogramma van het MotoGP weekend op Le Mans werd op zaterdag een ronde verreden voor het Spaanse CEV Moto3 kampioenschap, met daarin de Nederlanders Bo Bendsneijder, Jasper Iwema, Thomas van Leeuwen en Jorel Boerboom. Jorel Boerboom kwalificeerde zich als 46e wat betekende dat hij niet aan de race mocht meedoen, omdat er maximaal 44 coureurs aan de start mogen staan. Bo Bendsneijder en Thomas van Leeuwen wisten de race helaas niet uit te rijden wat betekende dat Jasper Iwema de enige gefinishte vaderlander werd op een 24e plaats.

Iwema kent vooralsnog geen goed seizoen in het CEV en dat heeft naar alle waarschijnlijkheid toe geleidt dat hij zijn plaatsje bij het team kwijt is geraakt. Een officieel persbericht ontbreekt nog maar berichten van Iwema zelf via sociale media doen dit vermoeden. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt voor Iwema.

Geen goed weekend dus maar hopelijk komt daar aanstaand weekend verandering in. Dan staat het World Superbike kampioenschap op het programma op Donington Park in Engeland. Hopelijk kan van der Mark zijn succesreeks van Aragon, Assen en Imola een vervolg geven. Vorig jaar kende hij hier een moeizaam weekend na in Monza van zijn fiets te zijn gereden. Hopelijk weet ook Covena zich in de punten te rijden.

De EK Superstock klassen komen hier niet in actie, maar de European Junior Cup met Max van Schoonhoven wel. Hij moet nog steeds een race zien uit te rijden dit jaar en mag hier dus in de herkansing. Daarnaast rijdt de Ducati 899 TriOptionsCup uit het Engelse kampioenschap hier ook een wedstrijd volgens mij, en dus zien we Nederlandse Nadieh Schoots in actie komen, net als Kevin van Leuven die in de National Superstock 600 race aan de bak moet.

Ook het wereldkampioenschap zijspannen zal in Donington aan de start staan dat weekend, waarin Streuer en Geert Koets zullen proberen om een beter resultaat neer te zetten dan in de eerste ronde op Aragon. Toen werden ze helaas van de baan gereden.

Een bont gezelschap met veel verschillende klassen strijkt neer dus in Engeland, maar volgens mij levert dat wel een mooi programma op. Ben benieuwd hoe de Nederlanders het gaan doen!
 
Laatst bewerkt:
Ook Jaimie van Sikkelerus staat op de startlijst van het EJC kampioenschap voor Donington aankomend weekend. Gaaf!
 
Nadieh heeft gisteren een verkeerde keuze gemaakt door met een slick achter te starten, was net te vochtig om er van te kunnen profiteren. Vanmiddag tegen 18 uur( NL tijd) start de 2e race en Nadieh vanaf P23.
Donington Park - Donington Park >> live radio<<

Jamie Sikkelerus de vanmorgen hetzelfde qua bandenkeuze en toen was de baan net te droog, resutlaat P7 op 33 seconden als best of de rest die niet de goede keuze maakten qua banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan