Nederlands motorsportseizoen!

Talent: Genoeg! :Y
Financieel draagvlak in Nederland: :N

Op het moment dat het straks in duurdere klassen aankomt om sponsoring, houdt het wederom op. Enkele voorbeelden: Een bedrijf als Philips sponsort wel een buitenlands F1 team. Maar als het om sponsoring van Nederlands talent aankomt, dan haken ze af. Robert Doornbos had een Nederlandse sponsor en dit blijkt achteraf een malafide aannemer te zijn.

Onze markt is gewoonweg te klein om voor fatsoenlijke sponsoring in aanmerking te komen. Het zal me verwonderen als het nu anders loopt.
Het jammere van de motorsport is dat het geen media aandacht krijgt, op tv, in kranten etc. Zo word het erg lastig voor Nederlandse sponsoren die groot gaan investeren in een Nederlands wegrace talent. De coureurs/teams zullen met zeer creatieve oplossingen moeten komen, puur en alleen omdat de media aandacht gewoon 3x niks is hier in NL.

Waar ze hier in Nederland aan moeten werken qua motorsport is media exposure. (TV, krant en social media) De talent ondersteuning word sinds een paar jaar erg goed van de grond geholpen met diverse projecten ondersteund door Ten Kate en Arie Molenaar en bondscoaches als Veneman en Litjens die een goed programma hebben voor de wegrace selectie,

Kijk bijvoorbeeld alleen al naar het Ten Kate team, de hoofsponsor daar is een Italiaanse chips fabrikant...



Moet er wel aan toevoegen dat, op nationaal niveau, Hennie Lentink goed bezig is (Laatst, al was het maar 5 minuten, toch in een lifestyle show op RTL5, geloof ik, te zien geweest met de vernieuwde OW Cup) en het ONK kampioenschap een samenwerking is aangegaan met Bach Lamboo en ik begreep dat dit uitgezonden gaat worden op MotorsTV.
 
Laatst bewerkt:
Het jammere van de motorsport is dat het geen media aandacht krijgt, op tv, in kranten etc. Zo word het erg lastig voor Nederlandse sponsoren die groot gaan investeren in een Nederlands wegrace talent. De coureurs/teams zullen met zeer creatieve oplossingen moeten komen, puur en alleen omdat de media aandacht gewoon 3x niks is hier in NL.

Waar ze hier in Nederland aan moeten werken qua motorsport is media exposure. (TV, krant en social media) De talent ondersteuning word sinds een paar jaar erg goed van de grond geholpen met diverse projecten ondersteund door Ten Kate en Arie Molenaar en bondscoaches als Veneman en Litjens die een goed programma hebben voor de wegrace selectie,

Kijk bijvoorbeeld alleen al naar het Ten Kate team, de hoofsponsor daar is een Italiaanse chips fabrikant...

Eensch! Maar ook het hele mediaverhaal is al zo oud als de weg naar Rome. Vroeger kreeg de Rallycross aandacht bij de Avro. En dat was voor Nederland echt een wonder.

Maar over het algemeen heeft de auto- en motorsport hier nooit veel media aandacht gehad. Ook politiek gezien, zijn wij geen auto- en motorsport minnend land. "Het is maar gevaarlijk en milieubelastend, etc"

De initiatieven van Ten Kate, Molenaar en anderen zijn geweldig! En ik hoop dat de motorsport zodoende wel meer positieve aandacht gaat krijgen van de Nederlandse media.

En als dat al gebeurt, dan heb je nog steeds het sponsorverhaal in een hele kleine markt...
 
Eensch! Maar ook het hele mediaverhaal is al zo oud als de weg naar Rome. Vroeger kreeg de Rallycross aandacht bij de Avro. En dat was voor Nederland echt een wonder.

Maar over het algemeen heeft de auto- en motorsport hier nooit veel media aandacht gehad. Ook politiek gezien, zijn wij geen auto- en motorsport minnend land. "Het is maar gevaarlijk en milieubelastend, etc"

De initiatieven van Ten Kate, Molenaar en anderen zijn geweldig! En ik hoop dat de motorsport zodoende wel meer positieve aandacht gaat krijgen van de Nederlandse media.

En als dat al gebeurt, dan heb je nog steeds het sponsorverhaal in een hele kleine markt...

Ik kan me van RTL7 vorige jaren wel uitzendingen herinneren van de Nederlandse Rally races.

Dat we hier geen auto- en motorsport minnend land zijn is idd zo, erg jammer, voor ons (motor)race liefhebbers en nog meer voor de top sporters die zo hun carriere moeilijk of zelfs niet van de grond krijgen.
 
Laatst bewerkt:
RTL heeft inderdaad erg veel aandacht besteed aan de gemotoriseerde sporten. En ook dat wordt nu wat minder.

Net even terug gezocht en misschien wat offtopic, maar dit werd vroeger gewoon wekelijks uitgezonden op de publieke omroep:

 
Laatst bewerkt:
Mensen vergeet niet dat het motorwereldje gewoon heel klein is in NL en de racerij is daar binnenin ook weer een klein onderdeel. We zijn een superkleine markt voor fabrikanten voor sponsoring dus de mogelijkheden zijn gewoon niet groot. Als we de F1 pakken hebben we daar nu Giedo van der Garde rijden en de exposure echt minimaal vergeleken met de jaren 90 met Verstappen. Ook de talentvolle Robin Frijns (Sauber F1 testcoureur) krijgt geen sponsoring voor elkaar. Dit gezegd hebbende, groot respect voor al die NL raceteams en bedrijven die jonge coureurs in de motorracerij steunen. Maar veel media aandacht zie ik niet gauw gebeuren in dit voetballand!
 
Mensen vergeet niet dat het motorwereldje gewoon heel klein is in NL en de racerij is daar binnenin ook weer een klein onderdeel. We zijn een superkleine markt voor fabrikanten voor sponsoring dus de mogelijkheden zijn gewoon niet groot. Als we de F1 pakken hebben we daar nu Giedo van der Garde rijden en de exposure echt minimaal vergeleken met de jaren 90 met Verstappen. Ook de talentvolle Robin Frijns (Sauber F1 testcoureur) krijgt geen sponsoring voor elkaar. Dit gezegd hebbende, groot respect voor al die NL raceteams en bedrijven die jonge coureurs in de motorracerij steunen. Maar veel media aandacht zie ik niet gauw gebeuren in dit voetballand!

:^ Dat zeg ik! :)
 
Jammer dat gisteren in het overzicht met sport hoogtepunten tijdens de koningsvaart er geen enkele aandacht was voor motorsport. Bijvoorbeeld Streuer en Schnieders ofzo, of de overwinning van Spaan tijdens de TT.
 
Jammer dat gisteren in het overzicht met sport hoogtepunten tijdens de koningsvaart er geen enkele aandacht was voor motorsport. Bijvoorbeeld Streuer en Schnieders ofzo, of de overwinning van Spaan tijdens de TT.

Helemaal mee eens....

Titel Herlings?? Of al zijn voorgangers...
Titels Daniel Willemsen...beste zijspancoureur ooit!!
Titels Jan de Vries
TT winnende races van Hartog...Middelburg
Roelof Thijs
Etc...

Wel tig keer voetbal terwijl het nederlands elftal nog maar 1 keer een prijs heeft gepakt....
 
Helemaal mee eens....

Titel Herlings?? Of al zijn voorgangers...
Titels Daniel Willemsen...beste zijspancoureur ooit!!
Titels Jan de Vries
TT winnende races van Hartog...Middelburg
Roelof Thijs
Etc...

Wel tig keer voetbal terwijl het nederlands elftal nog maar 1 keer een prijs heeft gepakt....

Ja, Herlings had natuurlijk perfect geweest! Die had dan met z'n motor ergens overheen kunnen springen. Maar nee, nu zagen we schaatsers die een stukje nep gingen schaatsen. :r
 
Ja,en ook geen aandacht voor de denksport!!!

hahahahaha....in de vorm van de TT Assen dat toch 1 van de oudste GP`s is waar altijd nog gereden is in de GP geschiedenis...is dat op zich toch wel het vermelden waard en in de periode vanaf zijn geboorte toch wel klinkende resultaten van de nederlanders... maar goed schaatsen hoort er natuurlijk ook bij Tet ook al heb ik daar ook niks bij! Alleen in deze vorm wat knullig...maar goed is ook lastig in 5 min van alles te alten zien...laten we het daar maar ophouden....dan is tig keer voetbal een mooi opvulling! :P
 
Vandaag Covena gewoon snelste in de trainingen! Dus ook die kunnen we optellen bij de jonge coureurs die internationaal van zich doen spreken! We hebben dus Iwema, vd Mark, Schouten, Bendsneijder, Scott Deroue en nu dus Tony Covena. Hoezo de Nederlandse motorsport stelt niks voor? Dit zijn stuk voor stuk toppers, maar ze zullen een harde dobber krijgen zolang Dorna actief bezig is zoals ze al jaren doen om de Nederlandse motorsport tegen te werken. Hulde voor deze jongens dat ze het desondanks toch proberen!
 
Vandaag Covena gewoon snelste in de trainingen! Dus ook die kunnen we optellen bij de jonge coureurs die internationaal van zich doen spreken! We hebben dus Iwema, vd Mark, Schouten, Bendsneijder, Scott Deroue en nu dus Tony Covena. Hoezo de Nederlandse motorsport stelt niks voor? Dit zijn stuk voor stuk toppers, maar ze zullen een harde dobber krijgen zolang Dorna actief bezig is zoals ze al jaren doen om de Nederlandse motorsport tegen te werken. Hulde voor deze jongens dat ze het desondanks toch proberen!


full
 
Covena rijdt al enkele jaren mee en kende eerder succes. Het is voor hem te hopen dat hij dergelijk succes constant kan doortrekken naar de rest van zijn seizoen om stappen te zetten. Anders vrees ik dat hij in de STK600 blijft hangen en uiteindelijk zal verdwijnen.

Erg netjes vooralsnog echter dat hij zo goed bezig is! Volhouden is de zaak!
 
Vandaag Covena gewoon snelste in de trainingen! Dus ook die kunnen we optellen bij de jonge coureurs die internationaal van zich doen spreken! We hebben dus Iwema, vd Mark, Schouten, Bendsneijder, Scott Deroue en nu dus Tony Covena. Hoezo de Nederlandse motorsport stelt niks voor? Dit zijn stuk voor stuk toppers, maar ze zullen een harde dobber krijgen zolang Dorna actief bezig is zoals ze al jaren doen om de Nederlandse motorsport tegen te werken. Hulde voor deze jongens dat ze het desondanks toch proberen!
Vergeet Kevin Valk niet, is zeer goed bezig in het IDM.
Zijn eerste overwinnig zal niet lang op zich laten wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan