Nederlandse motor importeren in Frankrijk

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.602
6.766
Helmond
Hallo Allen,

Het hele verhaal:
Mijn vader is verhuisd naar Frankrijk en heeft een BMW K100 uit 1984 die hij heeft meegenomen. Degene die hem daarbij helpt komt nu tot de conclusie dat hij een COC (Certificate Of Compliance) of in het Nederlands een CVO (Certificaat van Overeenkomst) nodig heeft. Al met al zou het voor alleen de K100 800 euro gaan kosten om hem te importeren. De beste man zei ergens later in het verhaal er ook bij dat een K100 gemiddeld zo'n 600 euro opbrengt en hem daarvoor wel zou willen kopen. Dan gaan bij mij van allerlei alarmbellen rinkelen en vandaar dat ik wat meer informatie wil hebben over het importeren van zo'n motor.

De motor:

BMW K100 1984

De vragen:
Heeft iemand ervaring met het importeren van een motor in Frankrijk?
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een COC (of CVO) voor een oud voertuig?
 
Ik vraag me oprecht af of het wijsheid is voor je vader om de motor in Frankrijk te importeren. Woont hij permanent daar?
Het kan per departement nogal verschillen of het wel te verzekeren is op Frans kenteken als Nederlander die in Frankrijk woont. Ben er toen zelf achter gekomen dat het aanzienlijk betaalbaarder is om een motor op een Nederlands kenteken geregistreerd te laten staan en dan 2 keer per jaar op een aanhanger heen en weer te rijden, dan het over te zetten op frans kenteken
 
Is het niet handiger om die K100 hier in Nederland te verkopen en dan een Franse motor aan te schaffen.
Vraag me trouwens af waarom er een CVO bij moet zitten als er al een Nederlands kenteken op zit.
 
Ik vraag me oprecht af of het wijsheid is voor je vader om de motor in Frankrijk te importeren. Woont hij permanent daar?
Ja. Hij woont permanent daar.

Is het niet handiger om die K100 hier in Nederland te verkopen en dan een Franse motor aan te schaffen.
Dat is wel handiger ja. Maar hij wil graag deze hebben. Die gaat al even mee zegmaar.

Vraag me trouwens af waarom er een CVO bij moet zitten als er al een Nederlands kenteken op zit.
Dat was dus ook mijn vraag.
 
Ja. Hij woont permanent daar.


Dat is wel handiger ja. Maar hij wil graag deze hebben. Die gaat al even mee zegmaar.


Dat was dus ook mijn vraag.
Dan kan ik me voorstellen dat het interessant kan zijn om een frame met Frans kenteken te kopen bij een sloperij of zo en dan alle NLse K100 delen over zetten. :?
 
Dan kan ik me voorstellen dat het interessant kan zijn om een frame met Frans kenteken te kopen bij een sloperij of zo en dan alle NLse K100 delen over zetten. :?
Hmm.. Dat gaat misschien wel te ver. Dan is de beoogde 800 euro voor nu een beter plan.

Je hebt gelijk.. Jammer genoeg -O-


Maar zouden wij de eerste zijn die dat met dit type motor doet? Ik kan me haast niet voorstellen dat zon papiertje uitgeven zoveel moeite moet zijn vanuit BMW.
 
Dan zou je pa eens contact met de Franse BMW importeur moeten opnemen en vragen of zij dat papier kunnen leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan