Nederlandse Motorbladen

Desmo

MF veteraan
19 dec 2001
2.170
0
Bayern
tot nadere orde (hoop ik) doet de poll het niet...


Welk blad wordt hier het meest gelezen?
vinden wij het belangrijk wat de bladen ons vertellen?

edit:

In hoe verre hebben we het idee dat de adverteerder "de dienst" uitmaakt..?
met andere woorden, zijn de bladen wel objectief?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb abonement op moto73 maar heb de laatse 2 kicXstart's gekocht en ik moet zeggen dat ik die veeeel leuker vind om te lezen!

Wat er in moet staan?
MOTOREN natuurlijk

En waar moet ik op stemmen in de poll? Favoutiet of meest gelezen?
 
erm.. .mag je ook meerdere aanklikken? Ben niet geabonneerd maar lees de Moto73 en Kicxstart.. Soms ook de Motor en Tourisme.

[edit]
erm kan niet stemmen... heb daar even een topic over geopend
www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=3348
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de bieb lees ik: Motor en Moto73.
Verder koop ik wel eens een PB.

Soms staan er interessante dingen in. Maar van MF hier steek je wat meer op
 
Welk blad wordt hier het meest gelezen?
vinden wij het belangrijk wat de bladen ons vertellen?

Moto73, kicxstart en ik lees ook het voor vele hier verafschuwde promotor :P Af en toe motor en toerisme. Tis geen echt blad maar motormaniacs is ook favoriet. Engelse bladen lees ik niet. Lees al genoeg engelse ellende op mijn werk. Als ik rustig boekje wil lezen heb ik daar geen zin in.

Belangrijk vind ik het niet maar nuttig wel. Moet alleen een beetje om de reclame heen lezen.
 
Ben geabonneerd op de Kicxstart, maar koop zo'n beetje elke Moto73 en lees verder alles regelmatig.

(heb het idee dat ik goedkoper uitben als ik me gelijk maar op alles abonneer :) )
 
Vind de meeste bladen erg op elkaar lijken, als ik moto73, kickstart en motormagazine bijv. in dezelfde week koop lees ik vaak dezelfde tests en onderwerpen in alle 3. Vindt kixstart t prettigst om te lezen.
Heb geen ervaring met bigtwin.
 
Heb elke maand het blad 'klassiek en techniek' veel nuttige informatie over technische zaken van 'oudere' auto's en motoren. Werkt dus prima voor mijn xs-je uit 1978. van smeermiddelen voor klassiekers tot het reviseren van je achtervork of motorblok etc.

aanrader voor de sleutelaar aan klassiekers. :}
 
niet gezien.., maar dan meteen ff een vervolg vraag er op..:

In hoe verre hebben we het idee dat de adverteerder "de dienst" uitmaakt..?
met andere woorden, zijn de bladen wel objectief?

I get ur drift, je bedoelt wat je nou moet geloven van een artikel waar de R1 de hemel in wordt ingeprezen (terecht IMHO :+ ) waarna er 4 paginas Yamaha reclame volgen :?

Aan de andere kant, lees ik persoonlijk meerdere artikelen over de zelfde motor, ook op iNet enz.
Is wel leuk om dan echt verschillende meningen te zien.
 
Alleen Motor. Zal ook eens wat andere bladen kopen. 1x Performance Bikes gekregen maar beetje weinig informatie, en alles lijkt wel vertaald van een buitenlands blad. Ook de testrijders in dat nr waren allemaal amerikanen... en de foto's waren ook allemaal niet in Nederland maar ergens anders...
 
wat me vaak opvalt is dat bv Moto73 en MotorMagazine verschillende meningen hebben over de zelfde motorfietsen. en dan vraag ik me af waar dat door komt.
 
Abonnementen op:
Motor Magazine
Performance Bikes (sorry is niet NL maar UK)

Motor Magazine lijkt me objectief.

PB is een beetje twijfelachtig. Hun commentaren en testindrukken zijn wel objectief. Ook tav gebruikte motoren: ze lenen een 2de handsje van een motorzaak, bedanken de motorzaak voor de medewerking en als het een "lousy piece of shit" is zullen ze het ook wel schrijven. Maar zetten er dan wel bij wat er aan mankeert en hoe het evt op te lossen is. Ze noemen echter wel regelmatig bepaalde fabrikanten van vervangingsonderdelen: bv van vering/demping fabrikant Maxton Engineering.

1x Performance Bikes gekregen maar beetje weinig informatie, en alles lijkt wel vertaald van een buitenlands blad. Ook de testrijders in dat nr waren allemaal amerikanen... en de foto's waren ook allemaal niet in Nederland maar ergens anders...

PB heeft juist erg veel informatie. Maar de NL versie moet je gewoon links laten liggen:
[*] Slecht vertaald, de humor gaat verloren en dus vervelend om te lezen.
[*] Loopt altijd een maand achter.
[*] UK PB is goed voor je technisch motor Engels. Altijd handig als je een paar Engelse motorrijders tegen het lijf loopt. Kun je dan lekker mee buurten over motoren.

Koop dus altijd de UK versie.
 
Laatst bewerkt:
Op Dinsdag 12 februari 2002 15:40 schreef Joris het volgende:PB heeft juist erg veel informatie. Maar de NL versie moet je gewoon links laten liggen:
[*] Slecht vertaald, de humor gaat verloren en dus vervelend om te lezen.
[*] Loopt altijd een maand achter.
[*] UK PB is goed voor je technisch motor Engels. Altijd handig als je een paar Engelse motorrijders tegen het lijf loopt. Kun je dan lekker mee buurten over motoren.

Koop dus altijd de UK versie.

Ik zal de UK versie eens kopen. Is die ook gewoon te koop in 'elke' boekhandel?
 
I get ur drift, je bedoelt wat je nou moet geloven van een artikel waar de R1 de hemel in wordt ingeprezen (terecht IMHO :+ ) waarna er 4 paginas Yamaha reclame volgen :?
...
is ergens wel weer verklaarbaar, ik bedoel, het blijft een haat / liefde verhouding tussen de bladen en de impoteurs. bladen krijgen motorfietsen om te testen als de importeurs advertienties (advertorials) krijgen...
 
Koop altijd Moto73 en wilde me hier al op gaan abonneren. Alleen als ik dit zo lees allemaal ga ik eerst de KicxStart(of hoe schrijf je dat) maar eens proberen.

Ennuh de poll werkt nog niet hoor.
 
Als een van de bedreigde diersoorten hier lees ik de bigtwin. Vroeger ook moto 73 en kicxstart gehad, maar op een gegeven moment ben je uitgekeken op een blad. Zo zal de bigtwin ook wel een keer minder interressant worden.

Voorheen kocht ik nog wel eens de bikernews (duits), maar die is nergens in nederland meer te krijgen.
 
Abbo op Kicx, Moto 73 en Motor. VOND Kicx de betere, is echter ÓÓK afgedaald naar het niveau van de commerciëlen. Was ooit een "lekker weg te lezen" blad! Nu is alles een eenheidsworst met Motor als minst slechte (meest objectief?)
Lees verder ook de buitenlandse bladen met als DE topper:::: PB :}
Zal wel laatste seizoen v/d abonnementen zijn denk ik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan