Nederlandse motorkleding merken

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Geachte,

Nee het is geen vrijdag maar zondag, en ik zat dus net een beetje te surfen en wat motorkleding te bekijken en het viel me op hoeveel motorkleding op de markt eigenlijk van Nederlandse merken is. Is dit iets wat alleen hier in Nederland zo is, dus hebben deze merken bijna alleen afzet in Nederland, of zijn 'wij' gewoon goed vertegenwoordigd op de motorkleding markt? Kortom wat zijn jullie ervaringen met de Nederlandse merken en hun verkrijgbaarheid in het buitenland?

Want volgens mij is maar een Nederlands merk echt vertegenwoordigd in het buitenland namelijk Rev'it, maar verder hebben 'wij' natuurlijk nog Lookwell, MJK, MQP, Damen Leathers en natuurlijk Evolution.
 
Ik denk dat de Nederlandse markt te klein is, om je daar alleen op te richten. Dan kun je nooit concurrerende prijzen bieden. Maar ik heb persoonlijk nooit in het buitenland gekeken naar motorkledij.
 
Zoals je al aangeeft is Rev'it! het enige Nederlandse merk wat wereldwijd bekend is (kijk ook maar eens rond op wat internetshops). Voor de rest zijn het bijna allemaal Italiaanse merken.
 
@ZZR-UK en Champshof:

Zouden jullie dan direct kunnen kijken of er daar merken zijn die wij hier juist niet kennen?
 
@ZZR-UK en Champshof:

Zouden jullie dan direct kunnen kijken of er daar merken zijn die wij hier juist niet kennen?

Ik heb hier een jas van Frank Thomas gekocht. Geen idee of dat in NL te koop is, hier zie je het vrij veel. Goed spul, en vooral een goed ontwerp. Mijn dikke winter motorjas heeft een hoge kraag die voor je gezicht langs gaat, maar heel handig, ook afritsbaar is, voor als je een dagje door de stad loopt tijdens een motortourtje. En dat voor slechts £100,-.

Frank Thomas Motorcycle Clothing & Motorbike Accessories
 
Terug
Bovenaan Onderaan