Nederlandse vertaling Gipro X-type GPX-D01 installatie.

Michel1966

MF'er
5 mrt 2020
68
33
Krimpenerwaard Stolwijk
Goedemorgen,
Afgelopen week voor mijn Ducati S4R uit 2008 een Gipro gear indicator X-type G2 GPX-D01 en GPXT aangeschaft.
Deze zou ik graag aankomende week willen gaan installeren.
Nu blijkt de installatie gids alleen in het Engels te zijn.
Het probleem is nu dat Engels lezen mij niet lukt. Ik ben dan ook op zoek naar een Nederlands geschreven gebruiksaanwijzing van de Gipro. Op internet kan ik het niet vinden.
Misschien dat hier iemand een vertaling heeft?
 

Bijlagen

  • 0149DF06-CB54-492A-92C7-1605AB47B09C.png
    0149DF06-CB54-492A-92C7-1605AB47B09C.png
    130,6 KB · Weergaven: 12
  • A66B4159-D14D-4C67-A9BA-BF4F6D52CE86.png
    A66B4159-D14D-4C67-A9BA-BF4F6D52CE86.png
    116 KB · Weergaven: 9
  • DD855C69-D0E9-4A15-80EE-2DC396D8E271.png
    DD855C69-D0E9-4A15-80EE-2DC396D8E271.png
    303,8 KB · Weergaven: 10
Terug gaan naar de winkel of contact opnemen met de winkel. In Nederland behoort er een handleiding in de landstaal bij te zitten, dus Nederlands.

of Google translate 🥴
 
Of gewoon het Engelstalige pdf-je dat je laat zien door Google translate heenhalen.
Ga naar translate.google.com, kies voor documenten in plaat van tekst, upload het pdf-je kies voor Engels-Nederlands.

Als dat nou allemaal niet lukt, dan heb ik de uitkomst ervan vast hieronder voor je geplakt.
Voor mij is het 30 seconden werk, voor jou misschien een uur uitzoeken. Graag gedaan.



Pagina 1

GPX-D01_D02_InstallGuide_en.pdf [rev. 001]
- 1 -
GIpro X-type G 2
Installatiehandleiding voor GPX-D01, D02 harnaskits
Controleer voordat u deze harnasset installeert of u de juiste onderdelen voor uw fiets heeft.
Zie de onderdeelnummers op de verpakking en gebruik de Productadviseur op onze website om
controleer compatibiliteit.
Deze instructies zijn van toepassing op een breed scala aan motorfietsen en beschrijven de belangrijkste
installatiestappen die nodig zijn voor een succesvolle installatie.
Op onze website vindt u motorspecifieke aanvullende handleidingen. Bezoek alstublieft:
www.healtech-electronics.com/GPXT
Disclaimer: probeer het product niet te installeren als u niet over mechanische basisvaardigheden beschikt.
HealTech Electronics Ltd. en haar distributeurs zijn niet aansprakelijk voor verlies of schade
veroorzaakt door onjuiste installatie. Neem bij twijfel contact op met uw dealer.

1. Zoek de connector van de snelheidssensor .
Ducati: De snelheidssensor is op het achterwiel gemonteerd. Trace de kabel van
de sensor totdat u de 3-polige connector van de zwarte snelheidssensor vindt. De
connector is meestal toegankelijk door het verwijderen van de rechter kuip en op de meeste
modellen bevindt het zich in de buurt van de rechter motorkap.
MV Agusta: de connector bevindt zich aan de voorkant van het tandwiel.
Raadpleeg bij twijfel de Onderhoudshandleiding van de fiets of vraag uw dealer naar de locatie
van de connector van de snelheidssensor.
Bevestiging:
Scheid de connector van de snelheidssensor (mogelijk moet u een kleine platte kop gebruiken)
schroevendraaier om de connector uit elkaar te halen). Draai het achterwiel terwijl de ontsteking is
Aan.
De snelheidsmeter moet 0. aangeven. Zo ja, schakel het contact uit en ga verder met
De volgende stap. Anders, als de snelheidsmeter een andere snelheid dan 0 registreert,
u heeft de juiste koppeling niet losgekoppeld en moet opnieuw zoeken.
2. Sluit na het scheiden van de connector van de snelheidssensor zowel de mannelijke als de
vrouw
3-polige GIpro kabelboomconnectoren. Zorg ervoor dat de connectoren goed op hun plaats zitten.
Als je een SpeedoHealer hebt geïnstalleerd, moet je de stekkers inline aansluiten
de volgende volgorde:
Snelheidssensor vrouwelijke stekker
GIpro SH mannelijke fietsstekker

Pagina 2

- 2 -
3. Zoek de connector van de RPM / Timing Sensor (Pickup) . De sensor is gemonteerd
ofwel bovenop, of de zijkant van het carter. Volg de kabel vanaf de sensor
totdat u de 3-polige connector vindt. Hier is de connectorlocatie op sommige
populaire modellen:
Monster S2R,
Multistrada

Aan de linkerkant, boven horizontale cilinder, rits-
vastgebonden aan het frame.
Monster S4RS
Achter linker zijbekleding onder stoel.
ST3
Aan de rechterkant van de motor, aan het frame vastgeritst.
SportClassic
Onder de brandstoftank, met ritssluiting aan het frame.
Raadpleeg bij twijfel de Onderhoudshandleiding van de fiets of vraag uw dealer naar de locatie
van de RPM / Timing Sensor connector.
4. Koppel de connector los en trek de GROTERE rubberen hoes terug van de stekker,
om de drie draden bloot te laten.
5. Leid de GIpro zwart / groene draad vanaf de achterkant door de rubberen hoes.
Zorg ervoor dat de draad de uitlaatpijp of het cilinderblok NIET raakt.
6. De connectorpennen zijn genummerd. Sluit de GIpro zwart / groene draad aan op de
draad in connectorsleuf positie 1 , met behulp van de meegeleverde rode draadtapconnector .
Gebruik: Plaats de niet-gestripte run-draad (positie 1) in het run-kanaal.
Sluit het zijpaneel totdat het vergrendeld is. Knip de overtollige lengte af en plaats de
niet-gestripte tapdraad (zwart / groen) volledig en controleer de positie. Invoegen
het mes (u-contact) en druk met vingerdruk. Druk dan volledig in
het u-contact met een tang. Sluit de scharnierende bovenklep totdat deze is vergrendeld.


Pagina 3

- 3 -
7. Sluit de connector van de toerentalsensor aan en zet hem vast met een kabelbinder.
8. Sluit de rode GIpro- draad aan op een geschakelde + 12V-voedingskabel , bijv. Achter de
Zekeringkast naar de rode / achterste draad.
We raden aan om een tijdelijke verbinding te maken voor de rode draad (bijv. Door te gebruiken
een dunne naald)
en kijk of het scherm aan en uit gaat met de contactsleutel.
Knip vervolgens de overtollige lengte van de rode draad af en gebruik de tweede rode draad
tapconnector
meegeleverd om de verbinding te maken.
9. Sluit de 4-polige GIpro-kabelboomconnector aan op de GIpro-displayconnector.
10. Controleer of alles is geïnstalleerd en goed werkt:
- Selecteer Neutraal en zet het contact aan
Het GIpro-display moet van 6 tot 1 tellen , daarna knippert " L " langzaam.
(Zo niet, dan krijgt het beeldscherm geen stroom en / of aarde. Controleer de
aansluitingen op de connector van de snelheidssensor en op de rode draad.)

- Draai het achterwiel → het display moet een rollend wiel aangeven.
(Zo niet, dan ontvangt het display het snelheidssignaal niet. Controleer de
aansluiting op de connector van de snelheidssensor.)

- Start de motor → " L " moet enkele seconden sneller knipperen .
(Zo niet, dan ontvangt het display het RPM-signaal niet. Controleer de draadtap.
Zet het contact uit. Als de tests nog steeds mislukken, koppelt u de 3-polige en 4-polige los
connectoren en controleer of de connectorpennen zijn verbogen of eruit zijn geduwd
positie. Spuit wat WD40 in de pluggen.
11. Verwijder het groene plastic van de achterkant van het apparaat en monteer het beeldscherm.
12. Leid het GIpro-harnas netjes van de 3-polige stekkers naar de montagelocatie,
bij voorkeur langs het frame.
Buig het harnas niet in de buurt van de 4-polige connectoren.
Leg het harnas en de draden niet vlakbij de uitlaatpijp of cilinder
blok.
13. Gebruik zwarte tape om de 4-polige connectoren vast te zetten en te isoleren. Kabel minimaliseren
spanning, gebruik de meegeleverde kabelbinders om het toestel en het harnas aan andere te bevestigen
kabels.
14. Voer de installatieprocedure uit volgens de gebruikershandleiding.
Als u merkt dat het display een verkeerde versnelling weergeeft in de 1e versnelling met de koppeling
ingetrokken, reset en stel de unit opnieuw in met een KOUDE motor, zodat het stationair toerental toeneemt
is hoger dan normaal tijdens de installatieprocedure.
 
<knip>

Maar wat is je technische vraag?
ofwel waarom plaats je dit in techniek?
Misschien omdat hij niet op de hoogte is van de 'Regels zijn regels, Ordnung muss sein, en Befehl ist Befehl' cultuur die er binnen een heeel klein gedeelte van het Techniek subforum heerst.

Overal lijkt het ontspannen en gezellig, ook binnen Techniek, maar dan ... soms ... opeens lijken er binnen Techniek andere regels te gelden ... regels die niemand ziet aankomen, die niet bij de ingang van Techniek vermeld staan, en die niet structureel gehandhaafd (kunnen) worden.

Willekeur. En zo hier en daar de schijn van persoonlijke voorkeuren en privileges.
 
Terug
Bovenaan Onderaan