~@#%~@#!#$ (nee gelukkig geen boete)

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Toen ik naar huis ging zat ik nog te twijfelen.. hier (groningen) tanken, of thuis.. Toch maar thuis tanken reservetank is minstens 1 liter en laat dat nou ongeveer net de afstand tot mijn onderkomen zijn. Ik zit net op de snelweg (10km verder ondertussen) begint m'n motor opeens in te houden, ik geef meer gas en hij gaat weer. Tien seconden later hielt ie het voor gezien, motor valt uit.

Prima.. eigen schuld had je maar moeten tanken.. gewoon ff op reserve en dan karren weer, NEE dus ik heb alle benzinekraan standen geprobeerd.. hij wilde NIET

ANWB dus maar weer gebeld --> kijken of er een vonk was.. was er, nou dan toch maar benzine erin gepleurd, en waarachtig met flink wat horten en stoten draaide de motor weer keurig stationair op de nieuwe benzine. 1 persoon gestopt in 1 uur, een essent monteur nog wel hehe, was zelf ook motorrijder :} nog bedankt

Nu maar eens een vraag, hoe is het in godsnaam mogelijk dat de motor stil komt te staan terwijl ik nog niet eens op reserve rijdt? (er zat ook idd nog benzine in had ik ook gecheckt) -> de tank is goed roestig van binnen dus dat haal ik er deze winterstop maar mooi uit, maar als ik nog op de normale voorraad rijdt zit er dus nog minstens een liter benzine in... hoe kan het dat de motor die laatste liter niet kan/wil slikken?

Verder nog tips om de boel weer een beetje schoon te krijgen? - zo'n busje forte (geloof ik?) zou dat nog helpen.. en wat evt nog meer?
 
Het gaatje van je reserve zit misschien wat lager dan het normale gat. Omdat je zegt dat er roest in je tank zit, zit je reserve waarschijnlijk dicht.
Benzinekraan demonteren en schoonmaken en de tank natuurlijk ook schoonmaken.
Spoelen met zand heb ik wel eens gehoord maar of dat de enige oplossing is hoor je vast van mede-forummers.
 
Ik weet niet wat voor een model tank je hebt of wat voor een kraantje(s), maar er zijn kraantjes die een vrij lange uitloop de tank IN hebben (het is net als bij een ijsberg, je ziet een klein kraantje, maar de rest zit in de tank)
Probeer dat eens uit te vissen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan