Nee he.. Bak zit vast?

Maxim7s

Die hard MF'er
9 sep 2004
690
0
spanje
Door een saltootje met de motor van mijn buurman had ik schade veroorzaakt aan zijn fiets. De 85er yamaha maxim xj700x heeft een hardhandige landing gemaakt op de linkerzijde. Hierbij was onder meer het versnellingspedaaltje verbogen. Nu we de motor weer aan het lopen hebben gekregen en zo'n beetje alles wat beschadigd was door de snoekduik weer vervangen hebben gaf een proefritje vanmiddag teleurstellend resultaat.
De bak schakeld nog naar zijn 1, neutraal en 2, maar zijn 3 wil ie niet meer in. Als de bak in 2 staat kan het pookje hooguit nog een paar milimeter omhoog bewegen maar het lijkt net alsof hij dan van binnenuit geblokkeerd wordt. Geen beweging meer in te krijgen. Beetje jammer want 2 versnellingen is toch wel wat wainag.
Zijn er mensen die tips hebben waar we nog even naar kunnen kijken zonder dat het hele blok open moet? Of is de enige oplossing dat hele blok verwijderen en openmaken? Khoop het niet.....
Anywayzz voor de techneuten onder jullie, ik hoor graag de gedachten.

ALvast bedankt
 
moet een kleinigheid zijn :) ,het asje dat door het schakelpedaal bedient word heeft natuurlijk een enorme tik naar binnen gericht gehad waardoor je binnenin aan het eind van het asje waar een armpje opzit dat de schakelwals bedient een verbuiging hebt zitten,check it out daarbinnen achter het betreffende dekseltje en julie zien snel of er misschien iets krom tussen/aan zit ;)
 
controleer ook of die tanden op het armpje niet een tandje versprongen zitten na die klap :X
full
 
@Piet

Die onderdelen op die explosietekening. Kunne we daar bijkomen zonder het blok uit het frame te halen en te splitsen dan? Is dit het spul bereikbaar als je enkel het zijdeksel loshaalt ofzo :?

Begin al weer wat hoop te krijgen hiero.

@Kawa. Sja die avatar he. Wat mij betreft ook hulde aan de jouwe. :} Ik kreeg inspiratie voor de mijne toen die lamlul zowat die fietster overhoop liep met dat bord en toen dat mens niet stopte die duim lekker flink achter haar aan gooide. Wow.. ik hoop voor hem dat ie dat niet bij mij flikt. :(
 
ben ik weer,ik weet niet of dat zijdekseltje achter het pedaal er zo afgaat,hij moet er rechtstandig vanaf omdat het schakelasje erinzit of mee moet komen en de onderste framebuis er misschien net voor langs loopt :?
waarschijnlijk is het circlipje op het eind van het asje eraf getikt schiet me nog te binnen!
zie maar ter plekke aangekomen })

full
 
Laatst bewerkt:
Te Gek zeg. Bedankt voor de response :} Had de moed eigenlijk al opgegeven, maar gaat toch vandeweek maar eens even achter dat dekseltje gluren.

Had ik al dankjewel geroepen trouwens :}
 
Nou ehm.... Laat ik het zo zeggen. Me buurman, de eigenaar van die maxim dus kwam op het idee om hem gewoon zo in te ruilen tegen een andere motor. 'T is een oude cbr600 geworden.

Inmiddels hebbik gezien dat de maxim al door het bedrijf dat hem heeft ingerolen te koop staat aangeboden, dus ik neem aan dat de schade inmiddels al hersteld is.

Aan de ene kant vind ik het wel jammer want was toch best benieuwd hoe we het probleem konden oplossen, met behulp van de informatie die hier gepost is. Aan de andere kant heb ik ook zoiets van.... Nah ja.. Okay zo zijn we er ook vanaf.

Persoonlijk vond ik zijn maxim trouwens stoerder dan die cbr.. maar ja.. Ben ook maxim rijder he (S-je weliswaar) dus niet echt objectief.

Anywayzz.. Toch bedankt voor de info en belangstelling!!!
 
Nou ehm.... Laat ik het zo zeggen. Me buurman, de eigenaar van die maxim dus kwam op het idee om hem gewoon zo in te ruilen tegen een andere motor. 'T is een oude cbr600 geworden.

Inmiddels hebbik gezien dat de maxim al door het bedrijf dat hem heeft ingerolen te koop staat aangeboden, dus ik neem aan dat de schade inmiddels al hersteld is.

Aan de ene kant vind ik het wel jammer want was toch best benieuwd hoe we het probleem konden oplossen, met behulp van de informatie die hier gepost is. Aan de andere kant heb ik ook zoiets van.... Nah ja.. Okay zo zijn we er ook vanaf.

Persoonlijk vond ik zijn maxim trouwens stoerder dan die cbr.. maar ja.. Ben ook maxim rijder he (S-je weliswaar) dus niet echt objectief.

Anywayzz.. Toch bedankt voor de info en belangstelling!!!

Geen dank anyway voor mijn tevergeefse moeite '(

Ze zullen er wel niet meer dan 200euro voor gegeven hebben en zich een deuk gelachen hebben om die eigenaar zonder doppendoos en inbussetje van tesamen 10euro :o
 
Ze zullen er wel niet meer dan 200euro voor gegeven hebben en zich een deuk gelachen hebben om die eigenaar zonder doppendoos en inbussetje van tesamen 10euro :o

Dat zal haast wel ja. Maar goed, dat is handel. Het is vooral ook jammer van de moeite. We hadden inmiddels al het een en ander vervangen. Koplamp,handels,versn.pookje,kapje van de ontsteking,ontsteking grondplaat met sensors.,knippers achter en windschermpje.
Het was best kicken toen ie na de ontstekingsklus (nooit eerder gedaan zoiets) direkt weer liep! en dan de domper toen ie bij de 1e rit niet in zijn 3 wou DAMN!

Ah well. Voorlopig maar gewoon de glimmende kant boven houden. Scheelt een hoop tijd geld en moeite
 
Terug
Bovenaan Onderaan