Need advise..

Joffry

Rookie
26 jun 2006
7
0
Antwerpen
yoo ik ben joffry, 21 en bezig met men rijbewijs te halen. Ik heb dus advies nodig over de aankoop van een moto...
Ik wil het hele jaar door met men moto naar men werk rijden, ik wil er mee op vakantie gaan en ik ben de gelukkige eigenaar van een vriendin die graag mee op de moto rijd ;) ;) hij moet dus vooral dienen om comfortabel te rijden (en soms een beetje show te verkopen ;) ), Het zou dus naar mijn mening een sportieve tourder moetten worden.
ik wil een jonge tweedehands kopen en mijn oog was gevallen op een suzuki sv600s (met volle kuip) ik weet het meer sportief dan tourder maar toch.... Wat is julie idee?? Is dit een goede leermoto (73pk)?? En zijn er mss alternatieven??
 
"Ik wil het hele jaar door met men moto naar men werk rijden, ik wil er mee op vakantie gaan en ik ben de gelukkige eigenaar van een vriendin die graag mee op de moto rijd hij moet dus vooral dienen om comfortabel te rijden..."

Cardan fiets..... is makkelijk in het onderhoud....

Grtzzz Simon. 8-)
 
wel goeie keus denk ik zo, fazer misschien ook overwegen waard?
73 pk is goed te doen hoor op zo'n fiets, prima om mee te beginnen succes ermee :]
 
thanx, maar omdat ik eigenlijk een noob ben op het vlak van moto's... zo het handiger zijn moest ik types te horen kreeg. ik weet niet welke juist een cardan aandrijving heeft en welke een riem... hebt je ook sportieve motorfietsen met cardan??
 
ik wil een jonge tweedehands kopen en mijn oog was gevallen op een suzuki sv600s (met volle kuip) ik weet het meer sportief dan tourder maar toch.... Wat is julie idee?? Is dit een goede leermoto (73pk)?? En zijn er mss alternatieven??

Succes met zoeken want die bestaan niet :P
Zoek dan maar op SV650S, die zijn er genoeg ;)

Overigens, SV650 is een prima starters fiets. Hij stuurt strak en zal je niet meteen verrassen als je eens het gas te enthousiast opentrekt, of eens wat stevig in de remmen knijpt. Leuke motor om op te beginnen, maar minder geschikt om met duo rond te rijden, tenzij je vriendin erg flexibel is en geen problemen heeft met haar knieën tegen haar oor *D

Bovendien is het een 2-cilinder en die rijden iets onrustiger en ik weet niet of dat voor woon-werk wel zo prettig is (anderen kunnen daar misschien meer over zeggen). Je kunt ook voor een Suzuki Bandit650s gaan, eventueel met ABS wat ook wel prettig is als je net begint, verrem je jezelf niet zo snel. Op een Bandit zit de duo ook beter, het is een leuke 4-cilinder, voldoende vermogen om mee te starten, kortom een leuk ding en prijstechnisch net zo duur als een SV650S :)

Iig, veel succes met zoeken en met je A-tje ;)
 
een bandit is een coole moto maar bestaan die ook in een gekuipte versie want ik vind de orginele nogal kaal...
 
een bandit is een coole moto maar bestaan die ook in een gekuipte versie want ik vind de orginele nogal kaal...

Bestaan ja. En anders zijn kuipdelen wel te krijgen.

Maar mag ik je adviseren om op tweedehands motorensites van Belgenland te kijken :+

Kan je verschillen zien en zien wat jou wat lijkt.
Daarbij doe je gelijk wat kennis op en krijg je prijsindicatie. Met alleen de moto ben er namelijk nog niet helaas.

Onderkuip kan best gemist worden, maar een tophalf is wel prettig om wat wind op te vangen.

S=met tophalf (of hele kuip) en N=Naked
 
een bandit is een coole moto maar bestaan die ook in een gekuipte versie want ik vind de orginele nogal kaal...

Natuurlijk, anders zou ik je zo'n ding niet aan bevelen :P

ZwhkaeiHkmI.jpeg
 
yoo ik ben joffry, 21 en bezig met men rijbewijs te halen. Ik heb dus advies nodig over de aankoop van een moto...
................................................
ik wil een jonge tweedehands kopen en mijn oog was gevallen op een suzuki sv600s (met volle kuip) ik weet het meer sportief dan tourder maar toch.... Wat is julie idee?? Is dit een goede leermoto (73pk)?? En zijn er mss alternatieven??
heyza,
Weet niet hoeveel je ervoor wilt uitgeven, maar wij hebben nog een perfecte motor thuis te koop staan. Het gaat om een kawasaki zr7s die zéér comfortable rijdt en ook lekker snel is.
als je een mailtje stuurt naar mijn e-mail dan stuur ik je een mailtje met alle informatie en wat foto's.....
groeten
erik
 
en je wilt heel het jaar doorrijder, koop dan wel een pekelbestendige fiets,
heb ook 1 keer doorgereden, alleen geen lak meer op mijn blok, alles lijd van dat stomme pekel, elke dag afspuiten is ook geen pretje
 
Ik heb zelf een sv650s. Doe woon- werkverkeer met vriendin achterop. (Drop haar eerst bij haar werk af en dan zelf naar m'n werk) Zoals ik ooit in een review had gelezen; 'de sv is een egoistische aankoop'. Mijn vriendin zit niet lekker en heeft veel last van de wind.... Maar het is wel een geweldige fiets! })
 
is 100 pk(vfr) niet te sterk om mee te beginnen??
rijdt een thundercat comfortabel met twee??
en hoe ziet een pekelbestendige :? bike eruit :? ?
 
als je rustig aan doet is een vfr goed te doen hoor....

ik vind het iig een prachtige motor, alleen vind ik het prijsniveau voor 2dehands vfr'ren te hoog liggen
 
En je mag ook rustig 'Advies nodig' in je titel zetten hoor. Een Engelse titel, zeker fout gespeld, komt alleen maar knullig over... -O-

En ik heb geen advies voor je - behalve wat proefritten maken, misschien.
 
er6f niks voor je?
Mooie fiets, best wel sportief en niet overdreven veel vermogen.
Ik weet alleen niet hoe comfortabel je vriedin achterop zit.
 
denk ook eens aan een tdm. zeeeer allround.


ergens las ik iemand die zijn twijfels heeft over een twin (als reactie op de sv650). een twin heeft idd wat meer karakter. m.i. krijg je er ook meer lol voor terug en met woon-werk is het geen enkel probleem (dat koppel is wel lekker wegrijden bij verkeerslichten en even snel optrekken in een file)

wat betreft mijn bedenkingen bij de sv650. pk's genoeg, dat is het probleem niet. dat het een twin is is ook geen probleem. Ik zou zeker voor woon-werk toch liever rechtop zitten. meer overzicht over het drukke verkeer. (ja, er zijn er zat die met hun kin op het stuur woon-werk rijden, kan dus best, maar mijn voorkeur heeft rechtop zitten)
 
er6f is ne super coole moto, maar er zijn er blijkbaar niet zo veel tweedehands te koop... Mss beter even wachten tot in de winter
 
simpel, als je veel kilometers rijdt zou ik een niet "te mooie" fiets nemen.
Dan blijf je namelijk poetsen. Cardan is ook erg prettig en als hij dan ook nog zuinig is met benzine is dat helemaal goed.
Ik zou je zelf de volgende fietsen adviseren:
Honda NTV 650 / Deauville650 / VT500 / cb750
Kawasaki GT550 / Zephyr 750
Suzuki GS850 / VX800 / Bandit600 / GSX600F
Yamaha Diversion600/900 / Fazer600

Allemaal fietsen die comfortabel zitten voor zowel bestuurder als passagier, aanschafprijs tussen de 2000 en de 3000
Goedkoop in gebruik. (niet allemaal met cardan maar ok)

Wat ook nog kan is dat je een fiets koopt "voor de fun" en een woonwerk fietsje voor erbij. Dat heb ik zelf ook. Ik rijd voor de fun op een VT1100 shadow en ik heb een honda cm250 voor woonwerk. Deze laatste rijdt bijna gratis ;)

Gr. Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan